Recept, Heerlijke chocoladetaart!

Haaii,
Ik heb vanmiddag met mn vriendin een chocoladetaart gemaakt.
Het recept had ik van een restaurant daar had ik zo’n lekkere chocoladetaart dat ik het recept had gevraagd en dat kreeg ik dus hier is hij, het was namelijk heerlijk! warme chocolade saus eroverheen! Er zit erg veel chocola in maar dat kan wel voor een keertje toch?

Voorbereidingstijd: 30 minuten+ koelen
Bereidingstijd: 1 uur en 55 minuten
Voor: 8-10 personen (als je het voor 4-5 personen wilt doe je gewoon van alles de helft!)

Benodigdheden taart:[i]
-250 g boter
-250 g pure gebroken chocolade
-2 el espresso oploskoffie, poeder of korrels
-150 g zelfrijzend bakmeel
-150 g bloem
-1/2 kop (60 g) cacaopoeder
-1/2 tl zuiveringszout
-550 g suiker
-4 eieren
-2 el olie

• 1/2 kop (1,25 dl) karnemelk
    [/i]
    Glazuur
    -250 g pure chocolade gehakt
    -1/2 kop (1,25 dl) room
    -2/3 kop (16 g) basterdsuiker

1 Verwarm de oven voor op 160 C. Vet een diepe ronde cakevorm van 22 cm (lager mag ook) in met gesmolten boter of olie. Bekleed de bodem en wand met bakpapier en laat het minstens 2cm boven de rand uitsteken.

2Roer de boter,chocolade en koffie met 2 dl heet water op laag vuur tot de boter en chocolade zijn opgelost en het mengsel glad is. Haal de pan van het vuur.

3Zeef bakpoeder en bloem, cacao en zuiveringszout in een grote kom. Roer de suiker erdoor en maak een kuiltje. Voeg de eieren, olie en karnemelk toe en roer eerst de droge ingrediënten en dan het gesmolten chocolademengsel er langzaam met een metalen lepel goed door.

4Schep het mengsel in de cakevorm en zet het in de oven voor 1 uur en 40 minuten. Prik met een prikker een gaatje in de taart kleeft er niks aan? Dan is hij goed anders nog 5-10 min in de oven. Laat hem in de kom afkoelen.

5Laat voor het glazuur alle ingrediënten in een pan op laag vuur smelten. Breng het mengsel aan de kook, zet het vuur laag en laat het 4-5 min. sudderen. Haal de pan van het vuur en laat het mengsel iets afkoelen. Leg een rooster op een bakplaat en zet de taart hierop. Schenk het glazuur er gelijkmatig op. Eetsmakelijk!

http://i44.tinypic.com/wv98j8.jpg

heb je een foto van eindresultaat?
want dat is niet de foto die daar staat ofwel xd?

Mmm, klinkt lekker! Ik ga dit zeker een keer maken, leuk!

Hoe duur was dit allen ongeveer samen, hihi?

Je hebt het recept van een restaurant gekregen?
omg is dat niet geheim ofzo xD

haha, blijkbaar niet. het was vast niet zo’n heel chique restaurant, want die doen dat niet. maar hij is vast lekker.

OOh dat wou ik vanmiddag maken met een vriendin maar niet gedaan maar doen we binnenkort vast wel !

ik wil nu ook een chocoladetaart bakken!

Oeh, sounds good! Bedankt voor het delen!

Dit is al van twee jaar geleden :stuck_out_tongue:
Maar het klinkt heeel erg goed :grinning: