Recept: een lekkere brownie!

Goed, dit is mijn eerste ‘topic’ hier op Girlscene. Ik heb een recept voor jullie, waar ik zelf echt dol op ben en daarom ook maar vijf keer per jaar maak, haha. Nou, komtiee!
-

Benodigdheden: beslagkom, mixer, steelpannetje, zeef, pan hamer/mes, lepel, theedoek
Ingrediënten: 125 gram pure chocolade, 75 gram bloem, 60 gram boter, 175 gram suiker, snufje zout, 2 eieren, noten, melk & witte chocolade

Laten we snel over gaan naar stap nummer een! Klop de twee eieren met 125 gram suiker en een snufje zout romig in een kom. Twee: vet de bakvorm in en bestuif het met bloem. Stap drie: Smelt de pure chocolade (in stukjes verdelen… en niet allemaal tegelijk!) au bain-marie samen met wat boter. Verwarm (alvast) de oven voor op 200º (elektrisch).
Als de chocolade gesmolten is, spatel je het voorzichtig door het eimengsel heen. Vier: zeef 75 gram bloem boven het beslag en mix dit allen door elkaar.

EXTRA EXTRA EXTRA
Wil je jouw brownie extra lekker hebben? Voeg dan wat vulling toe! Zelf prefereer ik noten, stukjes melk en witte chocolade. De noten die ik meestal gebruik voor deze voortreffelijke brownie zijn amandelen. Thuis hebben we ze al in schijfjes, maar hele noten (gepeld) zijn ook erg lekker. Maar Soof, hoe krijg ik ze dan klein en fijn?

Ik ben niet zo van de messen… Een hamer en een theedoek gebruik ik liever. Breek de chocolade in grove stukken en wikkel ze in een theedoek. Vervolgens kun je er zachtjes op slaan met een hamer… net zo klein als je zelf wil.
Ga je liever voor fijne kleine korreltjes (voor de versiering op de cake (zie foto) bijvoorbeeld)? Kies dan voor een ingewikkeld keukenapparaat waar ik geen foto van heb. (Het is een soort van blender met messen erin.)

De oven in
Na al dat harde werk mag die bak wel de oven in. Als het goed is, heb jij de oven al voor verwarmd op 200º. De brownie hoeft slechts 25 minuten de oven in, maar laat hem daarna wel een uur of vijf afkoelen! (Zelf laat ik hem een halve dag afkoelen op kamertemperatuur. Dat vind ik gewoon… Tja, het lekkerst!) (Als het eenmaal afgekoeld is, kan het gewoon de koelkast in. Verpak het wel in folie.)

Heel veel succes en plezier met het bakken van jouw brownie! :slight_smile:

:open_mouth: die ziet er lekker uit JAMMIE JAMMIE ikke ook een bakken :open_mouth:

Haha, thanks. Succes met jouw brownie :-).

Wauw lekkaa! Maar 5 uur afkoelen??? Is dat tot kamertempratuur? Want ik eet brownies altijd warm

Waarom doe je dit nou? Nou krijg ik honger :frowning_face:

Ziet er echt super lekker uit! Ga het binnenkort eens maken!