Reality check nodig: hij laat niks van zich horen

-

Vind ik ook, jullie hoeven heus niet constant berichtjes te sturen maar het is niet teveel gevraagd om te laten weten dat je aangekomen bent. Dat vind ik zelfs heel normaal dat je zoiets laat weten.

Dit. Ik sprak mijn vriend vorig jaar toen hij op vakantie was ook bijna niet, maar ik kreeg wel elke dag even een klein berichtje met hoe het ging enzo. Ik vind dat hij dat best kan doen.

Eens met stereoheart en _unknown!
Natuurlijk zijn jullie op vakantie en druk met andere dingen, maar een berichtje dat je bent aangekomen vind ik niet meer dan normaal, zeker niet omdat jij dat ook al gedaan had (en hij er dus aan ‘herinnerd’ werd van: goh, misschien moet ik het ook even laten weten als we zijn aangekomen)
En je kunt best 's morgens of 's avonds voor het eten ofzo even laten weten hoe het gaat, wat je hebt gedaan oid. Zou voor mij niet iedere dag hoeven, maar af en toe is het toch gewoon leuk iets van je vriend/vriendin te horen?

Heb jij hem nog iets gestuurd sinds je aankomst-berichtje?

Ik heb hem alleen gestuurd dat ik hem een goede vakantie toewens en hoop dat hij van de sneeuw geniet. Dat was op het moment dat ik wist dat zijn bus ca vertrokken moest zijn. Daarop kreeg ik alleen terug: dankjewel ik zal foto’s maken. Ik hoopte dat hij zich zou interesseren in mijn vakantie en wat geleerd zou hebben van zijn vorige.
Vinden jullie dat ik hem hierop kan aanspreken tijdens de vakantie? Ik wil zijn vakantie niet verpesten door stennes te schoppen, maar t voelt alsof hij mijn vakantie verpest

Een berichtje of ie is aangekomen lijkt me inderdaad niet teveel gevraagd.
Ik denk dat je wel heel subtiel kunt zeggen dat je het niet leuk vind dat hij bijna niks van zich laat horen.
Ik bedoel; waarom zou jij rekening met hem houden, als hij ook geen rekening met jou houdt?
Jij hebt nu het gevoel dat hij je vakantie verpest, ik vind niet dat jij dat gevoel moet hebben terwijl hij lekker relaxt in de sneeuw zit en op geen enkele manier naar jouw luistert.

Je bent op vakantie, dus de hele dag op je telefoon zitten is ook onnodig en ongezellig voor de rest.
Maar wel één keer per dag een berichtje van hoe het is vind ik best normaal, al helemaal als het ivm de kosten gewoon kan.
Vraag er gewoon naar, misschien heb je dan het idee zijn vakantie te verpesten, maar die van jou wordt er zo ook niet leuker op.

Dankjulliewel voor het advies! :slightly_smiling_face: Was heel bruikbaar. Heb hem een berichtje gestuurd. Met een geirriteerde ondertoon, omdat subtiele hints vaak niet voor hem werken en dit niet de eerste vakantie is dat hij zich zo gedraagt.
Daarna whatsappte hij eigenlijk gelijk terug dat zijn telefoonoplader kapot is en er nu een geleend heeft. Stelt me wel wat geruster. Toch vind ik het raar dat hij pas na drie dagen bedenkt dat hij n oplader kan lenen, maar dat word n discussie voor als hij thuis is. Dankjulliewel voor de raad!

Heb je goed gedaan, ik vind ook dat je elkaar eens per dag wel een berichtje kan sturen met dat alles goed gaat en zo. Nu weet je in ieder geval dat hij veilig is aangekomen!