Realistisch?

Hoi,.
ik heb een probleem.
Ik heb een vriendje, en hij zegt dat hij me niet kwijt wil.
Ik heb sinds een tijdje het probleem, dat ik dat soort dingen niet terug kan zeggen, omdat ik hem sowieso ooit kwijt ga raken.
Ik wil hem tot die tijd ook niet kwijt, maar ik wil ook niet gaan zitten kleffen met hvj, wjnmk en 4ever. Maar ik weet niet of ik dit moet zeggen tegen hem of niet.
Of moet ik me aanpassen en een beetje minder realistisch gaan kijken?

Als je niet van kleffe praat houd moet je er ook niet aan beginnen. Want wat heb je eraan als het toch niet gemeend is?

Hoezo denk je dat je hem ooit kwijt gaat raken? En dingen zoals wij 4 ever, en blabla vind ik ook onzin :’). Die dingen hoef je niet perse te zeggen. Ik zei altijd alleen maar Ik hou van je. En dat is meer dan genoeg :’).

Ik vind dat 4ever gedoe ook allemaal maar onzin. Je kan nooit weten of het 4ever is.

NU is wat telt.

Precies.

Je kan misschien, als hij zo klef doet, iets minder klef dat gemeend is terug zeggen?
Zoals: ‘Ik vind het ook heel fijn met jou.’
Of: ‘Je bent echt enorm lief voor me.’

Of leg het hem gewoon uit. Eerlijk zijn werkt altijd (:

Dat haat ik ook…Ik had ooit een jongen die na 2 weken zo’n dingen al zei en toen brabbelde ik het ongemeend terug. Forever is ook iets waar ik niet in geloof maar ‘ik hou van jou’ zeg ik alleen als ik het ècht meen. Ik zou het 'm niet vertellen maar zoals eerder gezegd is, gewoon iets leuks terugzeggen (:

<3 Dankjewell voor jullie meningen en raad,. :slightly_smiling_face:

Je hoeft toch niet meteen ‘love you too, hunnypunny’ te zeggen?
Doe wat voor jou goed voelt, en zeg alleen dingen die je oprecht (!) meent.

Anders hou je jezelf en hem flink voor de gek.
Leef in het moment, geniet van de tijd samen met hem, en je ziet wel waar het schip strandt, lijkt me.

Begin d’r niet aan.
Ik ben precies zoals jou, ik hou er ook totaal niet van.
Zo heeft een jongen in drie weken tijd ruim 100x gezegd dat ik zo leuk en lief was etc.
ik geen enkele keer tegen hem.

Maar dan kun je ook bij jezelf na gaan, of je wel echt verliefd was.
Want niet een keer tegen hem zeggen dat hij leuk of lief was, vind ik niets met klefheid te maken te hebben.

Dat je na drie weken geen ‘ik hou van jou’ zegt, dat snap ik volkomen.
Maar niet een keertje zeggen dat je hem leuk vindt, vind ik toch wel heul apart…

^ik ook wel een beetje.
Ik wacht zelf ook liever af tot ik dingen zoals ik zie je graag zeg, maar ik vind je leuk is wel helemaal anders…

Je moet alleen oprechte dingen zeggen, dingen die je meent. Want het is juist goed dat je realistisch kijkt, natuurlijk hebben jullie het nu fijn samen, maar het is logisch dat het niet voor altijd is. Dus je hoeft zulke dingen ook niet tegen hem te zeggen, en als hij je vraagt waarom je het niet zegt, moet je gewoon eerlijk zijn.

Dat had ik eerst ook. En ik zei niets terug.
Mijn vriend vond dat wel erg, maar ik kon het toen niet zeggen… Omdat ik het niet meende.
Na een tijdje begon ik het wel te menen, en dan zei ik het ook.

Je moet 't gewoon zeggen als je het meent, en anders niet.

Nou vond ik die jongen inderdaad niet echt leuk, en heb ik al wel eens tegen een jongen gezegd war ik nog niks mee heb dat ik hem echt leuk vind etc…
Maar ik bedoel er eigenlijk mee dat als je het niet wilt zeggen, je het ook niet moet doen, omdat je je verplicht voelt ofzo.