Reageer ik een beetje té boos?

Ik schrik enorm van de mentaliteit van sommige meiden hier! Hoe zouden jullie het vinden als jullie vriendje even besloot om aan de coke te gaan?! Ik zou even pissed zijn als jou, LAlover. Het gaat immers niet om een jointje. Ik vind het een beetje zielig dat je meteen op zoiets overschakelt als je niks anders kan vinden.
Je bent terecht boos op hem en ik hoop dat hij er uit leert.

Een jongen moet z’n eigen keuzes kunnen maken, ja. Maar als het om harddrugs gaat is het maar goed dat er iemand is die er wat van zegt.

Het is ook niet dat ik het niet snap, als ik een vriendje had die dat zou doen zou ik ook not amused zijn. Ik zou dat misschien ook wel zeggen, maar boos worden? Nee. Het is zijn leven, niet het mijne. Het zou dan misschien mijn vriend zijn, maar niet mijn hond, die maar gewoon moet doen wat ik wil.

^
Meid, als we het over een jointje hadden, ik zou het eens met je zijn.
Maar nooit drugspreventie gehad? Coke is een ander verhaal.
Als zij er niks van zou zeggen, doet ie het gewoon weer.

ben tenminste blij dat hij je het eerlijk verteld,
toen mijn vriend aan de sos zat deed ie het stiekem

Niet tekeer gaan. Mijn vriend zat ook in het drugswereldje en nu blowt hij niet eens meer omdat hij weet hoe ik erover denk en omdat hij nu studeert. Maar heb hem nooit écht verteld te stoppen, heb gewoon verteld hoe ik erover denk. Het is aan hem om zijn keuze daarop te basseren…

Wat ik hiermee wil zeggen is, als je er echt me zit kan je erover praten met hem en vertellen hoe je erover denkt maar meer kan je eigenlijk niet doen. Je kan je er niet mee bemoeien want het is zijn leven. Mijn vriend zegt altijd, “Hoezo, jij maakt nu ook deel uit van mijn leven, alles dat ik dit heeft direct of indirect ook effect op jou!”. En dat klopt. Maar ik kan hem niet dwingen. Dat is aan hém. En dat geldt ook voor jouw vriend. Je kan vertellen hoe je denkt over drugs enzo en hij kan dan bepalen of hij wilt kappen of niet. Maar je moet hem geen regels opleggen.

zo klopt hij voor mij :slightly_smiling_face:

@HPfangirl - Wanneer hij verslaafd raakt piep je wel even anders.

Ik vind het volkomen terecht dat je je zorgen maakt om je vriendje. Je houdt immers van hem. Nee, je kunt zijn leven niet bepalen, maar ik snap je houding hier tegenover volkomen. Meer dan goed met hem praten en jouw standpunt duidelijk maken kun je niet doen vrees ik. Wees er in ieder geval wel voor hem.

Ik snap wel dat je er boos om bent en zo reageert. Zou het zelf ook niet leuk vinden als mijn vriend dat zou doen. Het is goed dat je tegen hem zegt dat je het echt niet oké vind dat hij dat gebruikt!

Ik wil hem ook helemaal niks verbieden.
Maar wij bouwen uiteindelijk samen iets op, ik ben er niet van gediend als mijn toekomstige vader van mijn kinderen verslaafd is aan coke of wat dan ook.
Dat is misschien ver gezocht, maar pff ik kan er met mijn hoofd gewoon niet bij…
En misschien heb ik te fel gereageerd, maar dan weet hij nu iig hoe het bij mij overkomt, en dat ik het eng vind…

Ik snap je helemaal, maar ik zou hem niet gaan negeren! Flink boos doen en zeggen dat je het eng vindt, en als hij terug is eens goed praten.
En dat wat dikgedrukt is zou ik tegen hem zeggen, dan weet hij ook dat je het serieus neemt en beseft hij misschien wel dat het misschien niet gewoon ‘een keertje’ is.

er staat in mijn eerste post (heb gewijzigd), coke

Ik snap wel dat je het niet leuk vind, maar je schiet er niks mee op om boos te worden. Bel hem op, of wacht tot je hem weer ziet en praat er dan rustig over.

Wees blij dat hij het verteld! Mijn ex heeft bijna een halfjaar verzegen dat hij regelmatig blowde ( deed hij als ik niet bij hem was, dus ik merkte het ook niet )

Ik zou ook woedend zijn, maar dan ook woedend. Mijn vriend weet hoe ik denk over drugs. Hij blowt ook regelmatig, en weet dat ik dat niet kan waarderen. Maar als hij aan de coke zou beginnen, zou hij echt dood zijn.

Hoe de hell reageert iedereen hier zo licht op? Coke is een serieuze harddrug, hoor…

Wat ik waarschijnlijk zou doen is geen woord tegen hem zeggen tot hij terug is, en dan mag hij lekker eigen initiatief gaan tonen om met mij te komen praten.

Maar goed, mijn vriend weet hoe ik werk, en hij zou ook begrijpen waarom ik dat zo zou doen. Misschien is het in jouw geval niet slim om hem te negeren. Je ne sais pas.

mwa, ik zou allang blij zijn dat hij het eerlijk verteld!
en het is zijn leven, en hij heeft al sorry gezegd.
ik zou het er maar bij laten zitten, het zou zonde zijn als jullie hierdoor ruzie krijgen!
jou vriend is volgens mij echt te vertrouwen en weet vast wel wat ie doet!
ik snap je reactie wel, maar als hij sorry heeft gezegd, zou ik zeker niet verder gaan met negeren.

Ik begrijp je, ik zou ook superwoedend zijn.

Maar: hij beseft dat hij fout zit en hij wil geen ruzie met je. Dat is goed! Ik zou hem niet meer negeren, maar het goedmaken. Laat hem wel beloven dat hij rekening houdt met je en dat hij het in het vervolg niet meer doet…

Mee eens.

^ook mee eens