reacties op leeftijdsverschil

hee meiden

ik heb sinds kort een vriendje, ik ben 17 en hij is 24 (bijna 25)
mijn en zijn ouders hebben er gelukkig geen probleem mee dat hij 7,5 jaar ouder is, maar van andere mensen (vrienden, klasgenoten, collega’s enz) krijg ik heel vaak te horen dat hij te oud voor mij zou zijn en hij krijgt vaak te horen wat hij in zo’n jong iemand ziet

zijn er meer meiden die van die negatieve reacties krijgen op het leeftijdsverschil met hun vriendje?
ik vind hem echt heel erg leuk, maar ik vind al die negatieve reacties heel vervelend en wil veel liever horen wat leuk dat je een vriendje hebt of iets in die richting…

xxx

Die reacties slaan echt nergens op. Ik denk dat ze gewoon jaloers zijn dat ze dan zelf niemand hebben. Liefde kent geen leeftijd, wel grenzen natuurlijk whaha. Heb er zelf geen ervaring mee!

Ik vind het niet heel storend ofzo. Het gaat erom dat jullie gelukkig met elkaar zijn.
(:

Die mensen denken echt ze vlak. Het gaat er toch om dat hij jou gelukkig maakt? Alsof je als je met een jongere jongen gaat, je gelukkig wordt en je beter behandeld gaat worden. Dat verschilt echt per jongen. Dus als dit de jongen is die jij wil dan is dat perfect en hoop ik dat het superlang gaat duren!

jammer dan. jij vind hem leuk en hij vind jou leuk. laat ze lekker kletsen :slightly_smiling_face:

Mijn ouders verschillen ook 7 jaar en hebben elkaar op deze leeftijd leren kennen. Ik vind er niets mis mee.

Jammer voor hun. Zolang jullie gelukkig zijn met elkaar, moet je je er niks van aantrekken. Ze zijn vast jaloers.

Ik ben 16 en mijn vriend is 6 jaar ouder. Sommigen hadden daar in het begin een erg uitgesproken mening over, vonden het raar, niet kunnen. Hetzelfde als bij jou. Na anderhalf jaar kijkt niemand er ons meer op aan, met de tijd gaat het spannende van het verhaal af en laten mensen je met rust als ze zien dat jullie relatie gewoon werkt. Tegenwoordig verbazen mensen die ik leer kennen zich er alleen over dat ik zo jong ben, dat verwachten ze niet.

Dus, als jullie nog niet zo lang samen zijn, is dit alleen het begin waar je je doorheen moet worstelen. Jij weet dat het voor jou niets uit maakt, hetzelfde geldt voor jullie ouders en dat is het belangrijkste! Geniet van je relatie en uiteindelijk gaan mensen wel inzien dat leeftijd bij jullie niets uitmaakt.

laat ze lekker kletsen! mijn vriend en ik schelen maar een half jaartje, maar het leuke is: ik ben ouder dan hij. en dat vonden mensen in het begin ook héél grappig. vooral mijn vriendinnen, die snapten niet hoe ik iets kon zien in een jongen die 16 was terwijl ik 17 was. zijn vrienden daarentegen vonden het heel stoer :’). maar hoe langer je bij elkaar bent, hoe normaler het wordt. tegenwoordig heeft niemand er meer wat over te zeggen want we zijn 8 maanden bij elkaar en iedereen ziet dat het werkt. :slightly_smiling_face: dus geniet lekker van elkaar, hou vol, en over een tijdje hebben ze echt niks meer te zeggen.

Je bent al 17, dan vind ik het prima kunnen.
Het was anders geweest als jij bijvoorbeeld 14 was en hij 21/22 was.

Ik vind zulke reacties gewoon zwak. Ik heb met 7.5 jaar leeftijdsverschil geen problemen. Oké,voor mijn leeftijd zou het een ander verhaal zijn. Maar jou leeftijd gezien…nee…ik lig er niet wakker om :slightly_smiling_face:

Ik denk altijd maar zo, dat de mensen die er kritiek op hebben niet weten waar echte liefde omdraait. ik ben 14, mijn ‘bijna’ vriend 17. ook zijn leeftijd speelt erin mee dat ik niet zegmaar iets vast met hem heb. Als je t zo vertelt tegen iemand, klinkt het allemaal te oud en blabla, maar als je er zelf geen last van hebt is er toch geen probleem? :’) Trek je niets van anderen aan, het gaat om jullie niet om wat anderen denken.

bedankt voor jullie reacties!!
en hopelijk hebben mensen er straks minder commentaar op:)

xxx

Als een vriendin van mij ineens aan zou komen met een 24-jarige gast, zou ik er ook van schrikken. Maar ik zou hem een kans geven, hem leren kennen, en dan pas mijn mening vormen. En als ik hem tof zou vinden, zou ik er nog steeds veel opmerkingen over maken, maar dan als grapje.

Niks van die reacties aantrekken! Het gaat toch om jullie en niet wat andere ervan denken ? Misschien zijn ze wel gewoon jaloers dat je een oudere vriend hebt en hun niet.
Zelf heb ik er geen ervaring mee mijn vriend is een half jaar ouder dan mij.

Mensen zijn raar. Mijn vriend en ik verschillen maar 3 jaar, en dat vinden mensen al te veel, dus ik zou me er niet zoveel van aantrekken als ik jou was. Gewoon lekker doen wat goed voelt(:

Ik vind 't eigenlijk niet eens zoveel.
Als jullie het zelf maar niet erg vinden komt 't wel goed, en waarschijnlijk gaat het wel over als jullie een tijdje samen zijn.

Toen ik net 17 was had ik ook een vriend van 25, maar ik heb nooit echt commentaar erop gehad. Wel van die ‘grapjes’ zoals “Kijk je uit dat je niet zwanger wordt”, maar daar lachte ik dan gewoon maar om. Het kan makkelijk, want ik ben nu al anderhalf jaar samen met hem en we merken best weinig van het leeftijdsverschil. Nog steeds krijg ik wel eens reacties over dat het leeftijdsverschil veel is, maar daar ben ik me zelf ook wel van bewust. En als je elkaar leuk vindt, vind je elkaar leuk; ongeacht het leeftijdsverschil.

Mijn vorige vriend was ook ruim 8 jaar ouder dan ik ben (ik had met hem toen ik 17 en hij 25 was). Ja… daar krijg je reacties op ja.
De jongen die ik nu leuk vindt is maar 4 jaar ouder dan ik ben, ik denk niet dat ik daar vreemde reacties op zal krijgen :slightly_smiling_face: .