Rauw deeg met ei na 3 dagen nog bakken?

Ik heb met kerstavond een taartbodem gemaakt. Toen de bodem al in het bakblik zat kwam ik erachter dat ik een ingredient voor de rest van de taart niet had en vervolgens heb ik de ongebakken taartbodem in de koelkast (afgedekt) weggezet.

Ik heb nu wel alle ingrediënten in huis en wil die bodem dus eigenlijk afbakken maar denken jullie dat dat nog kan? Er zit namelijk wel een rauw ei in. Of zou dat niet uitmaken als je hem nu op 200 graden bakt?

denk dat het wel kan ja. Mits dat ei nog maar tot bijv gister goed was. Het is in de schaal ook gewoon rauw dus ja.

Nee de eieren zijn nog een paar dagen goed. :slightly_smiling_face:

ik denk idd dat het ook nog wel kan als je het in de koelkast bewaard hebt, maar als je straks dood neervalt door een voedselvergiftiging is het niet mijn schuld!!

Ik gok dat dat nog wel kan. Ik bewaar vaker een aantal dagen ongebakken deeg in de koelkast; dit is eigenlijk niet anders.

Volgens mij kan je een gebroken ei niet zo lang bewaren hoor. Google zegt 1-2 dagen na het breken opeten. Mijn moeder zegt altijd dat je er dezelfde dag iets mee moet maken, maar ik weet niet hoe betrouwbaar dat is :wink: Nou zit het natuurlijk wel in deeg wat heel heet gaat worden, maar ik zou het zelf niet riskeren haha.

Ik heb het net 10 min gebakken op 200 graden en even een klein stukje geproefd en het smaakt ook volkomen normaal…
Ik riskeer het maar dus :stuck_out_tongue:

Moet zo nog een uur op 180 graden.

Rede dat ik t liever niet weg wil gooien is omdat er vrij dure ingrediënten in zitten en ik zou het zonde vinden dat weg te gooien :wink:

Je hebt de bodem al gebakken op 200 graden, dan kan het wel denk ik. Als het nou gewoon een homp deeg was had ik het niet gedaan, maar nu komt het vast goed. Laat je het nog even weten? :stuck_out_tongue:

Ik heb hem vandaag pas gebakken, dus nog niet voor hij de koelkast in ging.

Maar smaakte prima, zal wel los lopen dus. Als ik vannacht ineens boven de wc hang laat ik het weten haha.

Oh fijn dat hij smaakte, komt vast goed :slightly_smiling_face:

Laat je het weten wanneer hier een slotje op kan?

Yes, ik leef nog dus er kan een slotje op :wink:

Haha, mooi dat het goed smaakte