Ratten

Ik weet niet of het hier moet, of dat er al een bestaat, maar het leek me leuk om een topic aan te maken over ratten, leuke weetjes en verhalen. ik ken geen mensen in de buurt die hier ratten hebben dus hier kun je vertellen over jouw rat / verhaaltjes en wat je er verder over moet weten om aan ratten te beginnen etc.

Passen mannen of vouwenratjes beter bij je? doe de quiz:

Mijn ratjes heten trouwens Lesley en Lodewijk :dancing_women:

Wij hebben ratten in de sloot zitten

Haha sorry. Ik vind die diertjes heel lief, maar niet die vieze uit de sloot. En het lijkt mij best leuk om er een als huisdier te hebben.

:grinning_face_with_smiling_eyes: ik heb het ook niet echt op de ratten uit de sloot. ik vind persoonlijk dat je aan een rat veel meer hebt dan een hamster/gerbils etc.

Ik heb ze ook gehad, in totaal 7. Heel leuke beestjes alleen ZO jammer dat ze niet oud worden :frowning_face: Heb er nu helaas geen tijd meer voor want ze hebben veel aandacht en liefde nodig maar je krijgt er zoveel voor terug.

Ik heb trouwens 2 vrouwtjes gehad en verder alleen maar mannetjes. Mannetjes zitten veel beter op schoot en die vrouwtjes waren ook het enige setje ratten dat ging vechten, zo erg dat ik ze uit elkaar heb moeten halen.

Dat is echt jammer ja dat ze niet oud worden, ik haal mijn ratten uit een rattery, de dierenwinkel voor mij is echt een no go.

iemand enig idee of de versele laga - rat complete goed voer is?

Ik heb ze voorheen wel altijd uit de dierenwinkel gehaald, wel winkels waar ik wist dat ze er goed voor zorgden maar bij een rattery weet je wel meer over de bloedlijn natuurlijk.

Ik vind dat ze ratjes moeten manipuleren dat ze minstens 5-7 jaar worden :grinning:

Daar ben ik het inderdaad met je eens, mannen zijn zo lekker lui, nouja met een paar uitschieters :grinning_face_with_smiling_eyes: Maar ik vind mannen wel sneller ‘‘stinken’’ dan vrouwtjes. Trouwens, de grootte van de mannenrat vind ik ook leuker :grinning:

Haha ja heerlijk he, meer om van te houden zei ik altijd. Mijn eerste rat was ook gelijk de grootste, die was echt ruim 600 gram!

Wow, dat is zeker groot, wat voor kooi had je dan en hoeveel ratten zaten er in? ik heb een jenny ferplast kooi voor 2 mannen :beer:

Ik weet niet zo meer wat voor merk het was. Ik heb er nooit meer dan 2 tegelijk gehad trouwens. Kooi had drie verdiepingen en was ongeveer 1,50m hoog ofzo :slightly_smiling_face: Wel veel werk om schoon te maken met al die tralies haha.

Ik heb er vroeger 2 gehad toen ik net op mezelf woonde.

Jan en Bob.

Een halfjaar later kom ik 2 jongens tegen.
Jan en Bob.

Jan is blijven plakken.
:sunglasses:

:grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes:

Hahaha Mimi, daarom hou ik zo van je.

Ily2
Skatje

Ja echt wel
Ik nam ze 1 voor 1 altijd mee op mijn nek als ik boodschappen ging doen.
In het dorp vonden ze het altijd heel erg leuk.

Jeeeeh, liefhebbers! Ik heb twee dames, Holly en Helga. Namen moesten met een H beginnen, was voor de stamboom. Ik heb ze bij een Rattery gehaald, is idd véél beter dan bij een dierenwinkel, daar hebben ze er echt geen verstand van.

Klopt ze weten er echt níks van, maar hun kunnen er eigenlijk nog niet eens wat aan doen de fok en pretnestjes vind ik meer dan walgelijk en daar moeten ze wat aan gaan doen. Trouwens, hier bij de dierenwinkels mogen ze geen eens meer ratten verkopen. ik ga maandag bij een rattery kijken. wel een stukje met de autoreizen maar dat heb ik er zeker voor over! :grinning_face_with_smiling_eyes: hoe oud zijn ze?

Stinken die van jullie trouwens gauw?