Ratten topic

Thuis heb ik zelf 2 ratjes, Coco en Sacha. Ik ken eigenlijk niemand die ook ratjes als huisdier heeft. Daarom dit topic. Hier kan iedereen reageren die ook ratjes heeft als huisdier. Ook kunnen we er gewoon leuke weetjes enzo over ze neerzetten.

Reageer!!!

ik heb een hamstertje :blush:

Ik had hamsters :stuck_out_tongue_winking_eye: Maar ratjes lijken me ook heel leuk eigenlijk ^^

Ik heb vroeger een aantal ratten gehad. Zeven in totaal, maar niet allemaal tegelijk :’) op het hoogtepunt zaten er vier in één kooi.

Zulke lieve, schattige beestjes.
Onze kooi stond altijd open zodat ze alle vrijheid hadden om door de woonkamer te lopen en op tafel te springen als ze dat wilden.

Heb ook veel werkstukken en spreekbeurten over ratjes gemaakt op de basisschool :’)

ik wil al best lang 2 ratjes, maar mag niet van m’n moeder (die vind ze eng) en m’n vader is gewend om ze dood te slaan (boerenfamilie) dus mag pas als ik op mezelf woon… naja, als alles goed gaat duurt dat nog 3-5 jaartjes ^^

Dit komt net op tijd! Ik heb vroeger altijd hamsters gehad, in het begin dwerghamsters, hier kon ik niet veel mee omdat ze altijd uit mijn handen glipte. Pas is mijn syrische hamster overleden, echt een schatje was ze. En ik mis het dieren hebben toch wel een beetje, dus daarom wil ik mijn ouders overhalen om 2 ratjes te nemen :slightly_smiling_face:

Toevallig! Ik heb sinds eergisteren twee ratjes. Ze zijn nu 8 weken oud. Het zijn twee vrouwtjes en ze heten Effy en Pip (:
Echt superleuke beestjes, ben er helemaal gek op!

In wat voor kooi houden jullie je rat(jes)? Ik vind het altijd zo irritant als mensen zo’n flutkooi hebben, afschuwelijk.

Ik had er vroeger, toen ik acht was ofzo, er twee :grinning:

Een vriendin van me heeft er 2, ik vind de staart nogal eng.

Ik had anderhalve rat. Één van mezelf, een van mijn zus. Ze heetten alice (Mijn zwarte rat) en Willa(De witte van mijn zus). Willa is om onbekende redenen overleden, en was ook niet tam. Alice is daarintegen lief en speels :3

Ikzelf heb een grote kooi met allemaal hangmatten en knaagdingetjes. Elke dag mogen ze los door mijn kamer heen lopen. Ze vervelen zich in ieder geval niet.

Ik zal even een link neerzetten naar een site met een test erop. Hij test of je wel geschikt bent om ratjes te nemen. Ik was het gelukkig wel.

haha, zo zouden ze bij mij dus ook reageren x’]

Enge beesten…

dit is de link

Heb in mijn leven alleen nog maar wilde ratten gezien en die vond ik viees haha! Lijkt me raar als huisdier

Heb zelf drie ratjes gehad… nu niet meer want ik vond het niet fijn dat als ik weer twee nieuwe ratjes zou nemen 1tje natuurlijk eerder doodgaat dan de ander en dat je dan door blijft gaan haha :stuck_out_tongue: Zo jammer dat ze zo kort leven.

Ratten stinken. (:

ik heb 3 super lieve ratjes

Ik had ook ratjes :slightly_smiling_face: nouja, eigenlijk mn zus… en we hadden er 6 :grinning: Alleen ik vind het zo jammer dat ze zo’n slechte gezondheid hebben.