Rasistische vader, HELP!!!

Hee, ik wou even iets kwijt en ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen:
Mijn vader is nogal rasistisch, en ik ben verliefd op een jongen met een donkere huidskleur. Hij vindt mij ook leuk en dat weten wij ook van elkaar, dus hij heeft me gevraagd. Ik wil natuurlijk heel graag ja zeggen alleen dat durf ik niet om mijn vader. Elke keer als mijn vader hem ziet en ik zit er maar een paar meter vandaan, zie ik aan hem dat hij dat niet leuk vindt. Ik was ook een keer bij hem voor een opdracht van school, en toen werd mijn vader zelfs boos!
Ik hoop dat jullie een oplossing weten.
xoxo

Ik zou hete eerlijk, maar rustig vertellen dat je hem écht leuk vind. Dan zou ik hem misschien uitnodigen, zodat hij kan bewijzen dat hij ook een goede jongen kan zijn, ondanks vader zijn vooroordelen?

Ja ik denk inderdaad dat je het het best gewoon eerlijk kan vertellen en dat hij bijv. eens langskomt. En dan hopen dat je vader inziet dat hij totaal niet anders is. Hij kan hem ten minste een kans geven vind ik.

ik zou dat echt niet durven! alleen al als ik zijn naam uitspreek wordt mijn vader al boos!

En hoe zit het met je moeder? Is die ook racistisch?

Waarom? Heeft hij slechte ervaringen met buitenlanders/ mensen met andere huidskleuren of is ie echt gewoon racistisch? Want als het het laatste is, is dat geen goede reden om jou van jouw geluk weg te houden.

Maar waar wil je nou precies advies voor dan? Als vader zijnde moet hij toch echt een manier vinden om het te accepteren, maar dan zul je wel een discussie met hem aan moeten gaan hierover.

Ik weet het niet, ik heb het wel eens gevraagd, maar toen werd hij boos.

kinderachtig hoor. Informeer eens bij je moeder, misschien weet zij het fijne hier van?

Mijn moeder weet het, alleen die is bang voor mijn vader.

Ik zal het zo wel vragen, als mijn vader naar zijn werk is, goed idee!

Ja, misschien heeft hij idd iets naars meegemaakt wat hij liever voor zich houdt. dan kan je moeder jou wel helpen. Succes :slightly_smiling_face:

Je moeder weet van die jongen, bedoel je? Waarvoor is ze precies bang, dat hij boos/agressief wordt? Misschien kunnen jullie het samen vertellen.

Ik denk dat als je die jongen echt graag ziet, dat je toch met je vader ga moeten praten. Vraag hem ten eerste waarom hij zich ergert aan die jongen, waarom hij die jongen anders zou behandelen dan een ander.
Als je vader van je houdt, dan wil hij normaal dat je gelukkig bent, toch?

Zelf ben ik van Congolese afkomst, dus ik weet wat het is om voor niets gehaat te worden. Veel succes meid!

Oke, ik heb het grevraagd, maar ze zei dat ze het ook niet wist. Maar ze zei wel dat het pas een jaar of 15 geleden was dat ze merkte dat hij iets tegen donkere mensen kreeg. Verder wist ze niks.

Kan wel dat zij niets weet, maar dan is er misschien toch wel wat meer aan de hand. Misschien moet je eens echt met hem gaan praten, en hem op voorhand vertellen dat je alleen maar wilt weten wat er scheelt zodat je begrip kan hebben voor hem.

^dat is inderdaad een goed idee, zodat hij niet het idee krijgt dat je ‘tegen’ hem(je vader) bent maar dat je hem probeert te begrijpen.

Oke, ik ga het denk ik wel een keer proberen, alleen ik weet niet hoe en wat en ben eigenlijk best wel bang dat hij boos wordt. Bedankt voor de tips!

Kun je niet eens bij je thuis afspreken als je vader aan het werk is en je moeder thuis? Dan kan je moeder hem alvast zien en je helpen bij het vertellen aan je vader. Als zij aangeeft dat het een goede jongen is etc, dan is hij misschien ook wat milder.