rare verandering

Hey, meiden

Ik heb rare verhaal, vriendin van me is erg veranderd,tijdje depri geweest totaal in de war niet meer aardig etc.
Nu ze minder depri is, heef ze weer iets raar =O ze heeft veel angst zonder dat daar reden voor is, trilt heel erg enzo.

Ze heeft dagen dat ze heel erg zelfverzekerd is =) en alles durft, maar ook dagen dat ze de deur niet uit durft en erg bang is dat mensen haar zien trillen. Ze trilt echt supererg eerste was het zo dat haar mond heel erg ging trillen als ze ging praten enzo, maar nu haar hele lichaam =O handen voeten etc. ( ik wil haar zo graag helpen maar heb geen idee!)ze is naar de huisarts geweest wist niet wat het was =O en zei je hebt je ademhaling niet onder controle ofzo
En het zo moeilijk voor me kan niks leuks met haar doen, omdat ze trillen erg vervelend vind en bang is dat het gezien word =O ze trilt ook als niet angstig is =O zomaar zeg ze?!

Iemand idee hoe ze hier van af komt?!
Wat is het precies, iemand die het zelfde heeft of dit herkent?!
Wat kan de reden hier voor zijn?!

Alvast bedankt!

Psychologische stoornis?

Verder zou ik het echt niet weten xD

eeuhm ,er was toch zo’n ziekte, ik kan even niet op de naam komen… bordeline ofzo? of is dat weer iets anders? iig; er is dus iets goed mis met haar, praat er met iemand over.

Ik weet het echt niet, hier voor was ze supermeid heel chill enzo, maar nu ik herken haar niet meer =O ze grote verandering opeens =) ik weet wel dat ze heel erg ongezond leeft. spier ziekte kan dat het zijn?!

thankx

geeen idee,

Jij kan haar niet echt helpen. Stuur haar naar de dokter,de huisarts, een psycholoog oid.

Ja, dat was ook mij idee alleen wilt ze het niet =O
bang dat ze te horen krijgt dat ze nare ziekte heeft?!

thankx!

meer ideeèèn?!

angststoornis oid? misschien kan ze beter even naar de dokter gaan.

omg ik zie heeel toevallig een advertenstie naast me over :
stop met je angsten
gatis rapport : hoe stop je angst. met snelle en concrete technieken
www.unconventional-wisdom.org/angst

XD

als het echt zo opeens is, kan het natuurlijk ook zijn dat er iets ergs is gebeurd met haar laatst waardoor ze nu zo bang is.

Mijn tip is gewoon met haar praten (ik bedoel je kunt haar toch niet dwingen om naar ene psycholoog te gaan) kijken of ze iets met je wilt delen. Owhja en stimuleren als ze een zelfverzekerde bui heeft. Haar nog meer zelfvertrouwen geven zodat ze op andere mindere dagen misschien ook wat zelfverzekerde is/kan zijn.

Bedank meiden(!!!) verder werkt de site hier boven niet.

Ze heeft best veel onnodige angsten zo heef ze het gevoel dat iedereen naar haar kijk als ze op straat loopt?!
En dat klopt soms ook wel het is best mooi meisje mensen bewonderen haar al snel zonder dat ze daar veel voor hoeft doen?! maar eerste genoot ze van de aandacht, nou wilt ze zo min mogelijk gezien worden?! =O draagt opeens veel donkere-kleding enzo
ze zegt ook dat veel aandacht haar angstig maakt?! waardoor ze zich zelf niet durft tezijn?! =O en gaat trillen

Meer advies is welcome! zo ver het kan natuurlijk =D

misschien heeft ze het koud?

Aaah, nee daar heef ze gèèn last van het is haar lichaam wat super-raar doet, ze heeft geen controle ofzo gaat vanzelf dat trillen?! ook als ze alleen is heef ze daar last van zonder mensen om haar heen, dus angst kan het niet zijn?! i don’t know…UP?

Misschien moet ze met zo’n vertrouwenspersoon op school gaan praten. Die kan haar als het nodig doorverwijzen naar een psych.

Jeugdzorg.
Dat deed ik tenminste.

Ooh vertel?! wat is het precies? geen zelfvertrouwen ofzo?( wat had je dan als ik vraag mag?!) het zelfde ook trillen enzo zomaar? ect.

thankx

Heb je misschien opgevallen dat ze wat dunner is geworden.
Want het kan ook zijn dat ze misschien doet aan afvallen?

hebben jullie geen contactpersoon op school?

Ze heeft gewoon dikke issues, laat dat checken door de dokter. Als ze dat niet doet is het gewoon aanstelleritis (:

Het klinkt misschien voor de hand liggend;
maar trillen komt vaak door stress.
Dus ik denk dat je vriendin stress heeft, ze wil ook het liefst niet gezien worden op straat en niet te veel aandacht van mensen. Ik heb ook een half jaar geleden ofzo, opeens een periode gehad waarin ik veel trilde, dit kwam doordat ik me gewoon niet gemakkelijk voelde, en ik wist niet waardoor.

Bijvoorbeeld in de pauze als ik met mijn vrienden aan een tafel zat, dan voelde ik me gewoon heel slecht op mijn gemak, door de drukte in de aula enzo. Het is bij mij vanzelf weer overgegaan en het was ook niet zo extreem, maar in het geval van jou vriendin is het denk ik wel nodig dat ze het bij iemand laat checken die er echt verstand van heeft.
Succes!