Rare stiefvader

Laatmaar, er is volgens mij een verschil tussen iets lezen en tussen het elke dag meemaken

Gewoon tegen je moeder zeggen. Zij begrijpt vast wel dat je moet wennen. En ik snap je heel goed, maar je moet ook aan jezelf denken. xx

Stel je niet aan, die man bedoeld het maar goed.

Het ligt niet echt aan wennen. Hij heeft verspreid totaal al wel 2 jaar bij ons gewoond, maar hij blijft maar dezelfde dingen doen.
Ik heb minimaal 8 keer in een gesprek uitgelegd dat hij het te hard probeerd. Kom op: als je onderdeel van de familie wilt worden, dan zit je toch niet heel de tijd op je kamer als wij beneden zijn.

En hij is inderdaad te aardig, maar van te aardig krijg je toch kotsneigingen?!

Ik hoor echt 20 keer per week wat voor geweldige kinderen mijn moeder heeft. En elke dag voor dat ik naar school ga: je gaat echt hele hoge cijfers halen, dat weet ik zeker. Uhm oja, ik heb je gister nog verteld dat ik niet heb geleerd?!

Begin een gesprek met hem én je moeder. En leg precies uit wat je dwars zit. Verder weet k het ook niet.

Het is echt heel vreemd als je je stiefvader ongeveer 3 keer per dag hoort zeggen: je hebt echt ZULKE leuke kinderen. En ook als mijn moeder en broertje weer is ruzie hebben gehad, is het enige wat hij zegt: jullie houden toch van elkaar?!

Wees blij dat hij zo is en niet een of andere creepy ass pedofiel die gemeen doet tegen iedereen in het huis. Ik zou zeggen, als het probleem alleen is dat hij te aardig doet: kijk er overheen. Jij hebt ook je mindere karaktertrekjes, niemand is perfect. Luxeprobleem dit.

Hmm ja moet ik misschien doen.

Maar ik snap gewoon niet dat je het niet kan begrijpen. Ik heb het al paar keer uitgelegd aan hem, en mijn moeder ook. En daarnaast spreek ik wel engels, maar soms kan het wel lastig zijn om je gevoelens goed uit te drukken in die taal. Dan wil ik iets zeggen maar dan lukt dat me niet; dan zeg ik iets wat er op lijkt ofzo.

somigen mensen veranderen nooit mijn moeders vriend woont hier al 10 jaar(ik ben 20) ongeveer de zelfde mankementen als de jouwe maar alsnog doe ik niks gemeens mijn moeder verdient iemand en hij doet mij geen pijn ect irriteert me alleen weleens .

je kan wel nog afentoe proberen te praten

g

hij probeert gewoon sociaal te zijn.
voor hem is het ook lastig om in een vreemd gezin te wonen. :wink:

vertel hem gewoon, -nogeenkeer- , dat het wat minder mag, en dat hij al heel sociaal bezig is :slightly_smiling_face:

Hmmm het klinkt nu echt alsof hij heel sociaal en lief is, en alsof ik hij en mijn moeder uit elkaar te houden. Maar geloof me, hij is irritant. Al 2 jaar is het enige wat ik hoor van hem: jullie zijn echt geweldig, oh sorry dat ik op jou plek zit, ik ga wel naar boven…

ARHHGGG

Ik ga het inderdaad nog 1 keer zeggen. :slightly_smiling_face:

Sorry hoor maar ik snap je probleem niet :’) Dat is toch goed bedoelt als ie zegt jullie zij echt geweldig.

Het is ook nooit goed he XD

Maar je kan idd zeggen dat ie niet zo overdreven zn best hoeft te doen om aardig te lijken en dat ie gewoon al aardig genoeg is ^^

Hij zegt het echt bij alles wat we doen. En mijn broertje en broer zijn echt ongelovelijke eikels, ze doen echt serieus niks anders dan heel de dag gamen en mijn moeder uitschelden.

En toch zijn we zo geweldig!

Oh dan probeert ie wel heel erg zoete broodjes te bakken met je broers.

Dan ben ik het nog steeds eens met de laatste zin van mijn vorige bericht :stuck_out_tongue_winking_eye:

.

Elan_Vital, je hebt wel gelijk ja, maar ik het al zo vaak gezegd dat ik denk: het dringt niet tot je door, je hebt vroerger op de uni de allerhoogste cijfers gehaald die je maar kan halen, hij is niet dom hoor. Hij is gewoon zo slim dat ie een beetje zo’n freak is die niet echt met mensen kan omgaan. En hij heeft een boek geschrevn over de wereld, en hij denkt al 3 jaar dat dat boek een grote hit gaat worden, en daarom zoekt ie geen werk. Hij heeft mijn moeder wijsgemaakt wat zij (en wij) allemaal gaan krijgen als we miljonair worden door zijn boek.

Sorry, ik begrijp misschien dat er een bepaalde irritatie kan ontstaan maar ik vind dat jij je ontzettend aanstelt. Als er problemen zijn zul je moeten praten vanuit jouw gevoel en samen hierin een oplossing moeten vinden. Probeer te praten vanuit jezelf zoals: ‘Ik vind …’ of ‘Ik voel het zo …’, en niet ‘Jij dit, dat’. Beschuldigen heeft geen zin. Als jij wilt dat dit ophoudt zul je samen naar een oplossing moeten zoeken, want anders denk jij ook niet vooruit en ben je net zo slecht bezig als hij.
Er zijn gezinssituaties met stiefvader of stiefmoeders die 20 keer erger zijn dan die van jou. Waar kinderen echt mishandeld of totaal genegeerd worden. Probeer het probleem niet op te blazen, want er zijn echt mensen die het een stuk erger hebben.

Misschien ligt het aan mij, maar het lijkt alsof je je nogal aanstelt. Ik denk dat hij het gewoon aardig bedoelt. En misschien heeft het er ook iets mee te maken dat hij uit Noorwegen komt, dat ze daar andere ‘‘gewoontes’’ hebben oid?