Rare situatie

Heyhey,

Ik heb dus advies nodig over een situatie waar ik in zit.
Mijn beste vriendin was 2 weken naar turkije en is sinds zaterdag weer terug. En over een weekje gaat ze weer 2 weken naar frankrijk.
Maar nu mijn probleem:
We waren uitgenodigd om te gaan zwemmen met vrienden. (ofja ik indirect dan) En zij wilde niet omdat ze al genoeg gezwommen had in turkije en ongesteld is. Mijn stopweek begon gister dus ook en ik zei dat we misschien af konden spreken.
Zij zei dat ze s’avond wel even op msn zou komen. Maar die avond was ze er niet en s’ochtends ook niet.
Ik kon haar niet bereiken (beltegoed op, heb de huistelefoon al te vaak gebruikt dus mag niet en ze was niet online)
Dus ben ik maar met mn moeder meegegaan naar een of ander zwembad. Toen ik net weg was stuurde ze een sms naar mij of ik nog wilde afspreken en kort daarna naar mijn huis gebeld. Mijn vader zei dat ik net zwemmen was en tegen mij dat ze beledigd klonk.
Maar wat moet ik nu doen? want ze is nu ook niet op msn, maar haar nog steeds niet mobiel bellen en huisnummer neemt niemand op.

Sorry voor het lange verhaal :blush:

X

Gewoon, afwachten.
Stuur haar een mailtje en leg daarin uit dat je haar niet kon bereiken en waarom en zo. En waarom je natuurlijk met je moeder bent meegedaan.

Je excuses aan bieden aan haar als je haar te pakken krijgt/langs gaat. En leg uit hoe het kwam. Eerlijkheid duurt het langst.

Gewoon wachten tot ze d’r is en het dan uitleggen.

Ja weetik, maar zij zit driekwart van de vakantie in een warm land en ik thuis en ik vond dat ik ook een dagje warm weer verdiend had (in dit kutland regent het toch de hele vakantie:S)
Of ben ik nu te egoïstisch?

Dus je wilt geen excuses aanbieden?

Even afwachten.
Er is miscommunicatie geweest en het moet er nu niet te dik worden opgelegd.
Jij had even niet de mogelijkheid om haar te bereiken en zij heeft er ook niet bij stilgestaan.
Ze had ook naar 't zwembad kunnen komen nadat ze jouw vader gesproken had of je even kunnen bellen vanuit zichzelf vanavond.
Laat 't even rusten.

Kan je echt niet wachten? Stuur haar dan even een mailtje, dat is gratis en zodra ze online is krijgt ze deze binnen.
Geen verwijten sturen, maar wel over de miscommunicatie.

Tuurlijk wel. Maar tis gewoon dat ik volgens mij een beetje jaloers ben. Ze heeft een andere beste vriendin meegevraagd op vakantie ipv mij.

Inderdaad, mn moeder had ook aangeboden om me een smsje te laten sturen met haar telefoon. Denk dat ik dat doe en vraag of ze vanavond ff online kan komen