Rare plekken op me boven been -.-

Ik heb zoals de titel al zegt rare plekken op me been paarse strepen genaamd: striae … ik heb sinds een paar maanden INEENS had ik het? ik heb iets van smeersel voor erop maar ik zie het er niet echt beter van worden :frowning_face: ik ben pas 16? en ik heb het best erg :frowning_face: hebben jullie dit ook? of weten jullie iets waardoor het miss minder wordt? ik schaam me er eigenlijk best wel voor…

alvast bedankt xxx

ow btw :blush: heb het bij de verkeerde staan: liefde&boys hihi :blush: maar daar moeten jullie maar even overheen kijken :stuck_out_tongue:

xxx

Het gaat niet meer weg. Het verbleekt wel, en als je bruin wordt zie je er ook niet zo veel meer van, maar er is niks om het helemaal weg te krijgen. Ik heb het ook best wel erg. Ik gebruik bodylotion om te voorkomen dat het erger wordt, maar ik weet eigenlijk niet of het wel helpt.

Ben je het afgelopen jaar gegroeid of wat steviger geworden op je bovenbenen? Want daar komt het waarschijnlijk door.

Bovendien: toen ik 15 was had ik ook al striae op mijn bovenbenen en rond mijn borsten. Het is niets om je voor te schamen, heel veel meisjes hebben het. En gelukkig vervagen de strepen ook na verloop van tijd. Je kan wel proberen om het lichter te maken met die smeerseltjes, maar veel beter wordt het er niet op.

Ik snap best dat je je ervoor schaamt, maar het is eigenlijk nergens voor nodig. Heel veel mensen hebben het, en het valt ook nog eens nauwelijks op.

Ik heb het ook, aan de binnen -en buitenkant van mijn been. tja…

Nou iig fijn dat ik niet de enige ben wat ik al verwachte … maar ik zie het echt niet lichter worden? duurt dat lang??

Ik heb het denk ik al sinds m’n 13e, ik ben nu 15 en het is al witter geworden.
En volgens mij zie je het alleen heel goed al je er echt goed naar gaat zitten kijken.

Het kan vanzelf wegtrekken. maar dat hoeft niet. spul erop smeren helpt niet.

O dus ik kan er net zo goed niks op smeren :blush: ze zeggen toch altijd dat je moet blijven smeren :astonished:… of is dat gewoon fabeltje

Volgens mij helpt smeren wel te voorkomen, als je huid elastischer wordt krijg je ook geen straie, dus als je bodylotion voor een elastische huid gebruikt zou het wel moeten helpen denk ik.

Dat is gewoon een fabeltje,
striae is het scheuren van het weefsel onder je huid, dus je kan het niet oplossen met smeerseltjes.
ik heb het zelf ook :expressionless: alleen bij mij zijn er nog best wat streepjes paars, hoe lang duurt dat inderdaad tot het wegtrekt? Want ik heb het al best wel heel erg lang…

Ik heb het topic even verplaatst. :slightly_smiling_face:

Ik dacht waaw iemand heeft wat ik heb maar ik heb even gegoogled en dat was het niet :’) Ik heb ook altijd paarse strepen op mijn bovenbenen en heel soms mijn decolete en armen ook, en dat komt zogezegd van de kou. Maar ik heb dan helemaal geen kou, maar goed, dit heeft er zo helemaal niets mee te maken, maar dat van jou ziet er wel serieus uit. Ik kan niet helpen dus uppen maar (:

ik heb dat volgens mij een beetje bij mijn heupen,
van die korte paarse streepjes :S
maar ik ben pas 13…

Oh heb ik ook hoor

heb ik ook al van mijn 12de, en sinds een jaar ene paar op mijn borsten

is normaal hoor, krijgt bijna ieder meisje als ze in de groei is .(ik heb het zelf dus ook) snap dat je je ervoor schaamt, had ik eerst ook, maar je kan er toch niks aan doen en het is niks ergs dus je kan het beste proberen je er maar overheen te zetten. wees blij dat het niks ergs is :wink:

Ja je hebt ook wel gelijk :slightly_smiling_face: … maar vroeg me af of het nog een keer minder wordt ofzo… of wat ik er tegen kan doen om het minder te maken

Nou het zou best kunnen hoor dat ik het zelfde heb als jij of een vorm ervan :slightly_smiling_face: er wordt mij steeds verteld door mensen in mijn omgeving dat het striae is maar wil nog niet zeggen dat dat het ook is … maar heeft dat van jou ook een naam of niet?

ik kreeg het toen ik 12/13 was , dus nu 3/4 jaar , en het trekt al weer , weg , mijn vader had het vroeger ook :stuck_out_tongue: