rare nesteldrang wat geen nesteldrang is ivm 18e verjaardag?

haha ok miss klinkt het nogal raar, maar ik word binnenkort 18 en ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar dit is een beetje wat het inhoud;
Ik heb een hele kast vol met makeup, waarvan ik heel veel niet meer gebruik. Ik ben in staat om alles op marktplaats te zetten of weg te gooien en wat kwaliteitsproducten aan te schaffen, waaronder de w7 palettes en wat goede nagellakken, waarvan ik de kleuren wél mooi vind. Ook koop ik de afgelopen maand echt ontzettend veel, mijn oppas en bijlesgeld geef ik ongeveer meteen uit aan onzin. Nu ben ik vandaag bijv naar de kapper geweest en dan wil ik meteen mn oude stijltang weg doen (heb al een jaar een nieuwe) en mousse, haarlak, volumepoeder, ronde borstel en een tangle teezer kopen en alles netjes ordenen enzo. Het doet mij denken aan een soort nesteldrang, is het herkenbaar voor jullie? het lijkt alsof ik me ineens een stuk volwassener wil gedragen enzo… Hahah sounds weird right?
Ik weet niet wat ik ermee moet
Liefs

eh, wat.
doe wat je niet laten kan.

eh nesteldrang is heeeeel wat anders

lol wat

ik zat dit vol verbazing te lezen

Hoe kom je in godsnaam aan nesteldrang…

+ het komt niet door je 18e verjaardag.
Je 18e verjaardag is niet de dag waarop je ineens volwassen bent ofzo

nesteldrang is dat je alles schoon, netjes en geordend wilt hebben. Dit hoeft niet per se icm zwangerschap.

ik dacht echt aan iets van een hamster/konijn ofzo die hebben dan ook nesteldrang als ze jongen krijgen

Jep, ik herken het. Ben nu 19.

Eh, ik denk niet dat het feit dat jij je troep wilt opruimen iets met je 18e verjaardag te maken heeft. Misschien word je inderdaad volwassener of heb je zo’n typische opruimaanval die ik ook jaarlijks 1x heb, maar het is echt niet zo dat je met je 18e opeens volwassen bent en nesteldrang gedoe krijgt.

Is wel herkenbaar inderdaad, dat je alles gewoon even geordend wilt hebben. En dat je je haar wilt verzorgen komt gewoon omdat het nu helemaal netjes is vanwege de kapper. Dat hebben meer mensen wel denk ik, als ik mijn haar geverfd heb wil ik het ook helemaal netjes verzorgen.

al je geld uitgeven vind ik daar nou niet echt een voorbeeld van :’)

Kun je nou niet gewoon normaal reageren ofzo?

Ik heb daar wel moeite mee bij zo’n topic ja.

vind dat sommigen mij nogal belachelijk maken, weetje als je het niet herkent, reageerd dan niet… Ben blij dat er ook mensen zijn die het wel herkennen haha

Wat is er zo abnormaal aan haar reactie dan? Ik vraag me ook af wat geld uitgeven aan beautyproducten te maken heeft met “nesteldrang”.