Rare mensen

Ik had net een topic geopend over een vriendin die zich beter dan mij, voelt, misschien zanik te veel vandaag haha. Maar is het niet raar dat er van die mensen zijn die er WEL voor zijn als het slécht met je gaat en ook echt medelijden hebben met je, maar er NIET meer voor je zijn zodra het weer goed met je gaat. Dan worden ze weer arrogant en gemeen.

Zijn dit nou goede of slechte mensen? Je krijgt een knuffel als het slecht met je gaat maar een mes in je rug steken zodra het weer goed met je gaat. En niet zo een beetje ook.

Ik vind dit echt heel raar.

je hebt een punt.
meestal is het andersom; als het goed met je gaat zijn ze er en als het slecht gaat laten ze je vallen.
had het nog nooit van deze kant bekeken :slightly_smiling_face:
het is idd raar

Het is allebei logisch. Het is menselijk. Het maakt mensen niet goed of slecht. Je bepaald zelf of je de aandacht van deze mensen ontvangt of niet.

-

Vaak is het ook anders om zo x]
Maar je hebt ook veel ‘dramazoekers’ Van die mensen die alles willen weten over wat er dan wel niet aan de hand is als het wat minder gaat. Maar wanneer het goed gaat zijn ze niet meer geïnteresseerd ._. En gaan ze maar is wat drama maken door te gaan lullen, zo kunnen ze ook niet is heel wat tegen je gebruiken als ze weten wat er was waarom het slecht met je ging ;O

Helaas bestaan er zulke mensen ><’

Of ze mogen je bijvoorbeeld niet, maar als je het slecht hebt krijgen ze medelijden.

Ik heb liever dat dan dat mensen er alleen maar zijn als het goed gaat en niet als het slecht gaat.

En tja als je met je problemen te koop gaat lopen tuurlijk komen er dan mensen die je verdriet willen horen uit eigenbelang… misschien zodat ze je er later op kunnen pakken. Dus alleen je problemen aan mensen vertellen die het dichtste bij je staan.

Als mensen het slechter hebben dan wij, dan voelen we ons automatisch goed omdat wij het niet slecht hebben en gaat het inderdaad beter om iemand te troosten.

Natuurlijk, als andere mensen het beter hebben, krijgen sommige mensen natuurlijk wel een gevoel van jaloezie over zich. Dat is normaal, maar ze zouden je er niet voor mogen laten vallen, dat maakt ze niet bepaald goede vriendinnen.