rare leraar flipt

Vandaag heb ik iets heel raars meegemaakt met een leraar bij mij op school,
ik zal even mijn msn gesprek kopiëren,
(mijn moeder heeft een geamputeerd been)

*hij begon met een grapje over geamputeerde mensen en toen zeik zovan: meneer, u mag daar neit mee spotten. naja hij gaat gewoon door en doet alsof ik een grapje maak ik zo: ik meen 't serieus:S en toen liep ik naar mn tafel
*ik draai me om
*staat hij met een knalrode kop achter me
*hélemaal boos en hard praten
*naja ik natuurlijk bijna janken van de schrik enzo en vertellen dat mijn moeder dat ook heeft
*toen liep ie weg
*en een vriendin vroeg wat er was, dus ik legde 't uit
*en toen flipte hij helemaal ofzo
*en moest ik meekomen naar een kamertje
*waar hij helemaal tekeerging…
*en toen kreeg ik water
*en ben ik daarna naar de wc gegaan
*waar ik ff heb staan janken
*en niemand mocht naar me toe hoorde ik later
*en ik mag het er ook niet meer over hebben van hem

zijn argumenten waren:
'ja, dan moet ik bij elk grapje vragen of er niet iemand is die iets heeft. Net zoals als ik zeg: 'zeg, jij bent snel op je teentjes getrapt" en dat je dan zegt ‘mijn moeder heeft geen tenen meer, dat mag u niet zeggen!’. Precies hetzelfde! ’
maar dat is helemaal niet zo, want hij zei tegen *een meisje* (die heeft last van haar knie) dat ze haar been dan maar moest amputeren enzo en toen deed ie zo’n vage loop beweging

dus, wat vinden jullie dat ik moet doen? ik weet het namelijk niet…
het liefst laat ik het erbij zitten, maar al mn vrienden zeggendat ik er wat van moet zeggen.
help?

Heel apart.
Heb je het er al met je ouders over gehad?

sowieso tegen iemand vertellen, je mentor of 'n andere leraar waar je goed mee kan opschieten

Hmm… Wat een rare leraar, inderdaad. Vind het wel respectloos dat hij daar zo over grapt. Ik bedoel dat met op de teentjes trappen is niet zo erg, maar als hij zo vaag rond gaat lopen als of hij geen been heeft zou ik ook flippen.
Ik heb eigenlijk ook geen idee wat je moet doen… Misschien moet je het erbij laten zitten, maar als hij erover begint dat je er dan wel over wilt praten?

ik zal er wat van zeggen. vraag op school een gesprek aan met je coördinator (of zo’n iemand) en vraag aan hem hoe je dit het beste kan oplossen. eventueel nog een gesprek met die leraar en dan je coördinator erbij

Idd, sowieso tegen iemand zeggen.

Vreemde leraar…

jeetje wat een rotzak!
ik zou het in ieder geval aan je ouders vertellen en het aan de directie van school vertellen dat je dit niet leuk vind ofzo.

Opzich vind ik wel dat hij een beetje gelijk heeft hoor.

Wat raar zeg, kun je het er niet met je mentor over hebben ofzo?

Rare leraar, dat hij niet gewoon zijn excuses aanbiedt…

ik snap hem aan de ene kant wel, maar aan de andere kant vind ik het echt stom van hem dat hij zijn excuses niet aanbied.

Zo dat is echt raar zeg! Denk dat ik het thuis zou vertellen wat er gebeurd is en dan even af ging wachten hoe hij de volgende les reageert op jullie klas. Je klasgenoten weten er nu dus vanaf dus als het volgende keer normaal gaat gewoon zo laten en anders inderdaad naar de mentor ermee. Hij zal er zelf toch ook nog wel eens rustig over nadenken en dan heb je toch wat bereikt he.

Ik heb het er net met mn moeder over gehad en ze heeft 'm gemaild.
Als hij gewoon sorry had gezegd ofzo was 't wel goed geweest, maar hij flipte helemaal.
Nouja, nu maar kijken hoe hij op het mailtje reageert.
Als het echt fout gaat dan ga ik wel naar mn mentor ofzo

Pff wat een sukkel die leraar. Gauw tegen je zeggen dat je het er met niemand over mag hebben, dat zegt hij alleen maar om zijn baan te redden. Ik zou meteen naar de jaarleider stappen!

Wat een rare vent. Ik zou er proberen geen aandacht aan te besteden. Het doet jou namelijk meer dan hem. Gewoon erboven staan (proberen iig).

ik zal naar je teamleider gaan
dan past hij zijn grapjes wel aan
anders misschien je mentor
teamleider heeft wel meer invloed

Ik ga met zulke dingen naar m’n coördinator.

Als iemand ergens een grapje over maakt wat je niet leuk vind, oké, kan gebeuren. Maar als je dan vervolgens vraagt of hij dat niet wil doen dan zou je toch verwachten dat hij dat niet meer doet of iets van zijn excuses aanbiedt… wat een debiel zeg. :confused: Ik zou ook naar een persoon van school stappen, maar misschien gaat hij je dan het rest van het jaar je de lessen zuur maken als het zo’n asociaal type is…

ja, idd daar ben ik dus ook bang voor xd
maaar ik wacht wel op de reactie op de mail die mn moeder stuurde en als hij dan nog niet normaal kan doen, kan ik altijd nog naar de schoolleiding gaan ofzo.
bedankt allemaal :slightly_smiling_face:

Ik zou naar je afdelingsleider gaan! Tenzij hij na de mail echt veranderd van houding… Ik vind ook dat, vooral als iemand het vraagt, je moet stoppen met grapjes.