rare kleur gezicht

heey!
ik hoor mensen tegenwoordig steeds vaker klagen dat mijn gezicht geel is!
niet knalgeel maar gewoon lichtelijk geel.
vooral boven mijn ogen!
Het is ook maar soms dat ik het heb, maar ik vind het heel raar!
Hebben meer van jullie dit?
En zijn daar nog make-up tips voor?
dankjewell alvast <3
xx

ik weet niet wat je eraan kan doen, maar het kan zijn dat je bloedarmoede hebt. misschien moet je dan eventjes naar de dokter gaan! succes

Miss heb je hepatitis A, oftewel geelzucht.
Ben je toevallig in Kroatië of daar ergens in de buurt geweest?
Ga anders even langs de huisarts, miss is het iets ernstigs.

wow denk nu toch dat ik naar de dokter ga:O
ben niet in kroatie geweest ofzo

Wel een ander ver warm land? Hier in de buurt komt het namelijk niet voor en is de kans nihil. Het is niet dodelijk ofzo, je wordt er ziek van en dat gaat na een tijdje weer over.
Maar een gele teint is gewoon niet gezond, dus wat het ook kan zijn, ik zou er even naar laten kijken.

geelzucht?

je hoeft dit niet persé opgelopen te hebben in een ander land hoor, het komt ook in nederland voor wel niet heel vaak maar het komt best voor.
ik ken toevallig iemand die iets aan z’n lever had, geelzucht & op het randje van de dood heeft gezweefd.

ik zou sowiezo even naar de huisarts gaan voor onderzoek, om zekerheid te hebben.

-

Je kan ook een zonnebank kuurtje beginnen.
Je gezicht wordt bruiner =).

Ik zou even naar de dokter gaan.

het kan ook zijn dat je gewoon geel pigment in je gezicht hebt(iedereen z’n huidskleur verschilt, mss neigt die van jou naar geel)
(waarom denkt iedereen hier toch direct een ziektes…?)
probeer eens zelfbruiner mss ^^
of een beetje foundation

okee dankjewel voor de reacties
x

Gebruik je misschien zelfbruiner op je gezicht?
Misschien ligt het daaraan.

nee het enige wat ik gebruik is mascara…

Rook je?
Eet je gezond?
Gebruik je medicijnen?

hahaa dat hoeft geen ernstige ziekte te zijn hoor
hebben heel veel mensen

mijn zus heeft het ook bij haar ogen maar dat komt omdat ze haar oogschaduw er 's nachts nooit afhaalt
dat is bij jou niet het geval?

en iedereen heeft natuurlijk zijn eigen huidskleur he (:
en je hebt volgens mij geen geelzucht want dan ben je er anders aan toe
(mijn buurvrouw is eraan overleden)

en wat de make-up betreft:
gewoon camoufleren met een beetje poeder?

Het zou inderdaad hepatitis/geelzucht kunnen zijn, dat zie je goed bij je ogen. Heb je onveilige seks gehad? Daardoor kun je deze ziekte ook gemakkelijk oplopen. Misschien even naar de dokter of een soa-test doen! Veel succes!

P.s. Wil je niet bang maken, maar een gele kleur is gewoon niet zo gezond… Het is altijd beter je goed te testen, mocht het zo zijn dat je iets hebt. Dan ben je er tenminste vroeg bij!:slight_smile:

Ik ben ook een beetje gelig, maar dat is mijn huidskleur. Ik weet niet hoe geel jouw huid is maar het kan dus ook gewoon je huidskleur zijn.

Het kan trouwens ook aan je lever liggen, weet niet of je vaak buikpijn hebt ter hoogte van je lever?

hepatitis = lever-‘ontsteking’… En daar heb je meerdere variaties op, A, B enz., die ook op weer verschillende manier kan oplopen, door bijv seks, bloedcontact, contact met uitwerpselen, insekten, eten, enzovoorts.

Als je verder nooit had, zou ik inderdaad even naar de dokter gaan, lijkt me niet dat het dan aan je pigment ligt. En uitsluitsel kan nooit kwaad toch? en anders ben je er op tijd bij.