Rare brief na sollicitatie.

Hii!
Eehm ik weet even niet wat ik hiermee moet…
Ik was opzoek naar nieuw werk wat iets beter verdiende dan mijn huidige werk, dus heb ik 2 weken geleden per mail een sollicitatiebrief gestuurd naar een bedrijf.
Een week later werd ik opgebeld en werd er gezegd dat ze uren voor me hadden en dat ik daar kon werken als oproepkracht en dat het varieerde van 25 tot 40 uur per week.
Dinsdag (eergister dus) heb ik daar sollicitatiegesprek gehad, en toen werd er gezegd dat ik was aangenomen en toen heb ik ook al vanalles moeten ondertekenen (contract, iets over zorgverzekering, iets over huisregels, sollicitatieformulier en over de loonheffing).
Ze zouden me inplannen en dan bellen over wanneer ik kon beginnen volgende week of de week daarna.
Dus ik was echt blij enzo want een vriend van me werkt daar ook en hij krijgt er echt heel goed betaald en aangezien ik nog veel moet sparen kon ik het wel goed gebruiken :stuck_out_tongue_winking_eye:

Vanmorgen stond ik op en lag er een brief in de brievenbus van dat bedrijf.
Die brief is getypt op 24 mei 2011 (de dag van mijn sollicitatiegesprek) en er staat in:
Geachte mevrouw …
Onlangs heeft u geïnformeerd naar een vacante positie binnen ons bedrijf als oproepkracht.
Tot onze spijt moeten wij u meedelen dat wij binnen ons bedrijf op dit moment geen passende functie voor u hebben.
En dan nog wat over succes met volgende sollicitaties blablabla.

Ik vind dit dus echt super raar! Omdat ik dus al al die dingen heb moeten ondertekenen, ze zeiden dat ik was aangenomen en omdat die brief op 24 mei is getypt. En daarbij hadden ze toch al 2 weken de tijd om er achter te komen dat ze geen passende functie voor me hebben, vóórdat ze me laten komen voor een sollicitatie gesprek -.-
Ik vind ook dat ze me dan even hadden kunnen bellen als ze toch diezelfde dag al weten dat ze me ineens niet nodig hebben in plaats van een hele brief typen en versturen.

Ik weet niet wat ik er nu mee moet eigenlijk, ik zat eraan te denken om er naartoe te bellen maar aan de andere kant is dat ook misschien een beetje raar… Dat hun dan gaan zeggen van wat bel je nou nog je hebt toch die brief gekregen ofzo…
Wat zouden jullie doen?
x

ik zou bellen… tis toch vaag…

Je moet inderdaad gewoon even naar het bedrijf bellen. Waarschijnlijk is de brief onbedoeld verstuurt door een assistente ofzo… Foutjes kunnen altijd gebeuren. Als ze je al contracten en dergelijke hebben laten ondertekenen hoef je denk ik niet bang te zijn dat ze afhaken op je!
Succes!

Ja ik zou ook bellen. Is een beetje raar allemaal.

beter even bellen :slightly_smiling_face: zeg maar dat je vanalles ondertekend hebt en dat je denkt dat deze brief een foutje is geweest.

Denk dat er iets verkeerd is gegaan binnen hun communicatie…
tijdens het gesprek werd duidelijk dat ze je aangenomen hebben dus heb je vervolgens papieren ondertekend.

Je kunt gewoon bellen en hun op deze ‘fout’ wijzen, weet niet wat voor bedrijf het is maar elk fatsoenlijk Nederlands bedrijf zal jou alleen maar waarderen als je dit meteen meldt en niet dingen verzwijgt of niet belt omdat het ‘raar’ over zou komen. Beetje zelfverzekerd overkomen en gewoon bellen zal hun beeld over jou geen kwaad doen.

bellen en vragen of ze het wat duidelijker uit kunnen leggen;)

Het lijkt me dat het een foutje is. Gewoon bellen.

Je hebt al een contract getekend, het staat al zwart op wit dat jij daar gaat werken. Wat dat betreft kunnen ze je ook niks maken. Ik zou er maar vanuit gaan dat het een foutje is en toch even bellen met de vraag hoe het zit.

Ik heb na jullie reacties toch maar even gebeld haha!
De mevrouw waarbij ik mijn sollicitatiegesprek heb gehad was er niet, toen heb ik gevraagd of ik de mevrouw kon spreken wiens naam onder de brief stond en toen werd ik met haar doorverbonden. Toen heb ik het verhaal uitgelegd en toen zei ze dat de bedrijfsleider heeft gezegd dat ze een afwijsbrief moest versturen, maar dat zij ook dacht dat er waarschijnlijk iets fout is gegaan en dat ze er nog niet zolang werkt en dus nog niet zoveel weet, maar dat ze het gaat uitzoeken en morgen even terug belt.
Ik hoop dan echt dat het een foutje is!
Ik ben toch wel blij dat ik even heb gebeld, haha bedankt meiden!

Goedgedaan :wink:!

Nou ja, als je al van alles hebt ondertekend, lijkt het me sterk dat je daar niet werkt nu. :’)

Nou hopen dat het een foutje is!

Wat stom, hopelijk is het een foutje -grote fout-.

Bellen, want dit moet wel een fout zijn. En als het niet zo is dan zijn ze wel helemaal gestoord bij dat bedrijf.

^Ze heeft al gebeld.

Het moet wel een foutje zijn hoor, hoogstwaarschijnlijk heb je je baantje gewoon (:

Ik denk dat het een foutje is! Wel heeeul stom.