Rare bobbeltjes op mijn arm?

er zitten rare bobbeltjes op mijn arm, weet iemand hoe je ze weg krijgt? ik denk dat het ontstoken porien zijn ofzo, het lijkt op exzeem maar jeukt niet en zit op mijn armen + bovenbenen, het verspreid zich steeds meer, er zit nu ook al wat op mijn onderbenen en op mijn borsten! hoe hou ik dit tegen ?!

help?

zie hier foto;

http://img65.imageshack.us/img65/179/img007ff0.jpg

zonneallergie misschien, al hoewel we nu geen zon hebben
heb ook eerst zoiets HEEL ERG gehad, goed zalfje erop smeren, trekt vanzelf wel weer weg;) dr zit geen alien in je:P

gewoon even afwachten, wat creme erop smeren ofzo?

ik had het eerst ook op mn arm,
maar niet zo heel erg,
het ging gewoon naar mate weg,
maar ik smeerde er nivea of zo op.
niks aan de hand :slightly_smiling_face:

welk crempje? p.s. dit heb ik ook in de winter
p.p.s nee weet ik, die alien zit in mijn handtas , niet in mijn lichaam :grinning:

misschien een andere allergie?

hiervoor moet je naar de huisarts gaan, niet naar girlscene.

mijn vriendin heeft dat ook, da heeft ne naam maar ik weet het nie meer,
ik denk dat ze heeft gezegd dat dat weg gaat, ma het kan zijn dat het ook iets anders is natuurlijk

Dat heb ik ook alleen op m’n armen.

Ik zou naar de huisarts gaan.

als ik jou was
zou ik eerst afwachten
en als het niet overgaat
of als het erger wordt natuurlijk
naar de huisarts gaan

allergie of exzeem of hoe je dat ook schrijft misschien.

ik heb het ook.
1 tip: Ga er niet aan zitten pulken dan krijg je allemaal littekens en dan krijg je lelijke verminkte armen. Dat heb ik namelijk ook en ik schaam me er echt heel erg voor ;$ en trouwens gewoon er niet aanzitten en goed verzorgen (crémepjes erop smeren enz.)
Succes verder.

Ik heb het in de winter altijd op mijn bovenarmen. als het jeukt ofzo kan je naar de dokter gaan, maar als je er verder geen last van hebt zou ik me dr niet teveel zorgen over maken…

op www.beautygloss.nl had mascha een bericht erover geschreven, en een naam genoemd van wat het is… kijk onder het kopje: huid

waarschijnlijk of eczeem of zonneallergie, mar ik zou naar de huisarts toe gaan, het kan namelijk ook nog een bacterie zijn en dat kan gevaarlijk zijn.

Op beautygloss.nl ( de site van Mascha ) staat het volgende;

Bultjes - keratosis pilaris

Ik krijg echt ontzéttend vaak de vraag over ‘kleine bultjes op bovenarmen’. Wat zijn dat nou voor bultjes? Hoe kom je er aan, en hoe kom je er vanaf? Bij sommigen zitten deze bultjes ook op andere plekken van hun lichaam, zoals op kaken, benen en billen. Zelf heb ik hier ook last van, en ik ben niet de enige: het komt bij 50% van de mensen voor! Als je twijfelt of we het over hetzelfde hebben, hier is een foto:

http://www.visualdxhealth.com/images/dx/webChild/keratosisPilaris_26402_lg.jpg

Deze ‘bultjes’ hebben de naam Keratosis Pilaris, afgekort KP. Het kan naarmate je ouder wordt erger worden, dus als je het alleen op je armen hebt kan het ineens ook op je kaken of benen ontstaan. Het is verder niet schadelijk ofzo, het is gewoon een kleine afwijking aan de huid.

Bij een normale huid laat de bovenste dode huidlaag vanzelf langzaam los. Bij een huid met KP gebeurd dit niet, waardoor de haarzakjes verstopt raken en kleine bultjes worden. Moet je maar eens goed kijken, daar waar de KP het ergste is zit haast geen haar. Daardoor is deze huid ook vaak erg ruw en droog, en het lijkt erg op kippevel. Op mijn armen is het best wel opvallend en rood, en ik krijg ook vaak de vraag of ik het koud heb! Sommige mensen schamen zich voor deze bultjes, maar dat is helemaal niet nodig. Echt heel veel mensen hebben het, de ene iets erger dan de andere. En wist je dat mensen met KP keltische voorouders schijnen te hebben?

http://a1377.g.akamai.net/7/1377/8278/20070702191604/www.sephora.com/assets/dyn/product/P173826/P173826_hero.jpg

Goed, wat kan je er tegen doen. Ik raad je aan dit gewoon te proberen, misschien werkt het ideaal voor jou, misschien werkt het helemaal niet. Zoals ik al schreef laat de bovenste huidlaag dus niet goed los. Je kan je huid hierbij helpen door het goed te scrubben. Het beste is om een scrub je hebben met AHA of BHA er in (fruitzuur). Ook de ingredienten: salicyl zuur en urea schijnen geweldig te werken. Producten met sulfur er in kunnen ook goed werken. Nou denk je “ok mascha, en welke merken maken deze producten dan?” nou, ik heb tot nu toe weinig gevonden. Er is een bodylotion van eucerin (met een groene dop) die wonderbaarlijk schijnt te zijn, en ik heb op veel KP fora gelezen dat mensen door dat spul 1x in de week te gebruiken van hun KP af waren, maar het wordt niet in Nederland verkocht. Ik heb overal gezocht, maar het is echt nergens te koop (ik heb zelfs eucerin in het verleden gebeld). Ook heb ik een scub van totally juicy met grapefruit gebruikt (boordevol AHA) die ook erg succesvol bleek te werken bij anderen, maar bij mij gebeurde er niets. Dan hebben we nog ‘oil pulling’ een methode die in de ayurveda wordt gebruikt waarbij je iedere ochtend met een eetlepel olie in je mond heen en weer beweegt. Ook dit zou werken - zelf ben ik na 5 dagen gestopt omdat ik zoveel kramp in mijn tong had (en nu ik dit schrijf bedenk ik me dat ik dit wel weer kan proberen, het heeft immers veel positieve effecten op de je lichaam en gezondheid, maar dat misschien in een toekomstig artikel).

Dus de volgende keer als iemand zegt ‘wat is dat op je armen?! je hebt kippenvel!’ kan je zeggen: “nee, dat is keratosis pilaris, en dat betekent dat ik een keltische achtergrond heb.” :stuck_out_tongue:

Bron: www.beautygloss.nl

oh my god
thank the lord
and thank god…

dit heb ik dus ook op benen en armen… en ik durf erdoor gewoon niet in bikini! gepaard met dat ook nog wel wat gerstekorrels in gezicht…
yes yes yes… ik wil er vanaf!

Ga nr de huisarts… die heeft r vast wel een zalfje voor… K heb op mn bovenarmen en bovenbenen ook butljes… mmr die lijken niet op die vn jou…
Sinaasappelhuid noem je dat

@ OjHanan: Sinaasappelhuid?Is dat niet cellulitis?

Weet iemand niet even een wondermiddel dat ook nog betaalbaar is?