Rapport laten zien.

Hee,
ik heb vorige week mijn rapport gekregen (uitslagen) en ze is niet zo goed. Ben in 4 vakken gebuisd, geen hoofdvakken gelukkig! Heb in totaal 54% en heb geen idee hoe ik mijn rapport aan myn moeder moet laten zien… Ze zal razend zijn, weet ik nu al. 11 juni, krijgen we weer rapport, en voor 11juni moet ik mijn rapport dus al hebben laten zien aan mijn moeder. Hebben jullie tips/idee’s of wat dan ook om slechte uitslagen aan je ouders te laten zien? Mijn vader is dan weer niet zo streng maar is niet zo veel thuis, en als hij thuis is, is hij in mijn moeder’s buurt…
sorry voor mogelijke typfouten,
ik weet, beetje nutteloos dit topic maar wat mij betreft, na 3 dagen mag het slotje krijgen. x

misschien zitten er een paar typische belgische woordjes tussen, ben nl. belgisch dus als je iets niet begrijpt, vraag maar!
x

Ik zou hem gewoon laten zien, er zit niks anders op denk ik!
Zeg gewoon dat je echt keihard aan de slag gaat om alle slechte punten weer omhoog te krijgen (en doe het ook) en dat je het heel erg vind dat je zo slecht staat. Je bent ook maar een mens, ze zal vast wel begrijpen dat je niet altijd overal een 10 voor kan staan toch?

Gebuisd is denk ik onvoldoende staan?
Hmm ja vervelend voor je.
Ik zou het eigenlijk niet zo goed weten, up dus.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=Delaware link=topic=155653.msg5519593#msg5519593 date=1275844683]
Ik zou hem gewoon laten zien, er zit niks anders op denk ik!
Zeg gewoon dat je echt keihard aan de slag gaat om alle slechte punten weer omhoog te krijgen (en doe het ook) en dat je het heel erg vind dat je zo slecht staat. Je bent ook maar een mens, ze zal vast wel begrijpen dat je niet altijd overal een 10 voor kan staan toch?[/quote]

ja maar mijn moeder wilt echt dat ik goede punten haal (voor haar is 8/10 goed).
ik haal gemiddeld 60% op mijn rapport, ik ben dan wel niet zo slim maar ik werk echt hard voor school!

Gewoon in een keer laten zien. Alsof het een pleister is:] Zodra je moeder is afgekoeld kun je aan haar vertellen dat je nog verschrikkelijk je best gaat doen.

Gewoon doen!
Wat is het ergste dat ze kan doen?
Ze zal je toch niet dood maken?
Dan is het vast niet erg.

idd, maar ik weet hoe je je voelt xD khad namelijk precies hetzelfde, maar ik zij van te voren al tegen haar dat mijn rapport echt gewoon superslecht was, toen zij ze ‘dan hoef ik hem ook niet te zien’… maar ze weet dat ik mijn best heb gedaan, meer kan je toch ook niet doen?

:grinning_face_with_smiling_eyes:
& Idd, als dat je best is kan je niet meer doen hé!

Whaha, ik had een superslecht rapport,stond op blijven zitten maar kon echt net over…Mijn vader heeft totaal geen verstand daarvan en vond mijn rapport supergoed whaha!
Maarja, je kan het het best gewoon latenzien. Maar vind je moeder vanaf een 8 het pas goed??

Als ik jou was, zou ik ht toch mar laten zien, ze wordt misschien wel boos, maar als je gaat wachten, en ze derachter komt dat je je rapport hebt verstopt ofzo,wordt ze misschien nog bozer.

zolang je je best doet, is het toch goed?

``

Gewoon laten zien.
Je kunt er nu nog niets meer aan veranderen, en als je het uit gaat stellen of voor eeuwig verbergen dan wordt het alleen maar erger.
Geloof me, ik heb 2 rapporten maandenlang uitgesteld

beetje laat maar oke.

ik ben dus blijven zitten.
Wist dus dat mn rapport ook niet al te best was.
m’n ma ook…
heb gewoon niet genoeg mn best gedaan!
maar het is beter dat ze het van jou horen, als dat ze er op een andere manier achter komen.

whaha ik heb sommige rapporten gewoon niet laten zien aan mn pa, omdat ik ze echt te slecht vond… stond meestal iets van 4 onvoldoendes. totdat ik de cijferlijst kreeg na mn examen… toen was ik er zo blij mee, dat ie m gelijk in zn handen kreeg gedrukt :stuck_out_tongue:

Je zal het toch een keer moeten doen.

ik biecht altijd mn cijfers op vlak voordat ik mn rapport krijg.
dan zeg ik; ‘maaam… misschien moet je iets weten… voor wiskunde sta ik een 2.8 op mn rapport.’
zij; ‘oh…’
ik; ‘MAAR IK GA HEM HERKANSEN!’
zij; ‘oke dan is het goed, maar dan wel een voldoende halen he!’

en dat was het. :'DDDD. en dan schrikt ze niet meer als ze mn rapport ziet.

Je kan altijd de handtekening van je ouders faken…