Rainbow cake!

Hoi, mijn vader is zaterdag jarig, en ik wil graag een taart voor hem maken. Nu heb ik even rondgeneusd op internet, en ik kwam iets tegen over een rainbow cake. In dit filmpje zie je hoe je hem maakt; http://www.youtube.com/watch?v=4CZzYwOMRMY&feature=related
Heeft iemand van jullie deze gemaakt, of er ervaring mee?
Moet je hem meteen opeten?
Als je het cakebeslag laag over laag doet, zak het dan niet in, door het gewicht van het beslag?
Is het lekker, en zo simpel te maken zoals hij eruit ziet?
Als je mijn vragen kan beantwoorden, heel erg bedankt!
Liefs

Ik weet dat forummer Aurorae (klik )heb heeft gemaakt, zie hier haar blog: http://fashionfrippel.blogspot.com/2011/06/rainbow-cake.html

@ Pevensie
heel erg bedankt!

Ik ga voor mijn verjaardag deze maken: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=144671

Hij staat ook op cutoutandkeep.org met 'n uitleg enzo, misschien staat het daarbij?

Ziet er wel heel vet uit! :grinning:

haha ziet er wel heel grappig uit!

Ah die ga ik wel een keertje maken in de vakantie :'D

@fruitcoctail & @Absolution ooke, heel erg bedankt!

Wow, in het filmpje zag het er niet smakelijk uit. Maar die andere links die hier getoond zijn, maakt het héél erg smakelijk. Zal het in de vakantie proberen!

Aaawh, dat ziet er leuk uit (:

@ iedereen die het leuk vindt;

Jaaa het is echt heel gaaf! Als jullie willen zal ik foto’s plaatsen als ik hem gemaakt heb?!

Maken ze nou serieus cake met gingerale? Gawt, en al die kleurstoffen x__X

Het is mss leuk voor een keer, maar het kost je wel ietsje meer moeite in Nederland. Als je bedenkt dat je in Amerika zelf de frosting etc. kant-en-klaar kunt kopen en die taartbeslag ook. Maar het ziet er zeer ongezond uit, je kunt ook gewoon zelf een cake maken en er kleurstof in gooien (en eventueel op elkaar stapelen), kleurstof kan je altijd wel kopen in de toko en zelfs in sommige Albert Heijns gok ik.

Zo dacht ik het ook te doen. Maar waarom moet er soda in?

@Califer ja, ze gebruiken in dat filmpje soda, maar ik ga gewoon cakemix kopen waar je alleen water moet toevoegen. Ja, daar zat ik ook wel aan te denken, alleen wordt het dan ook hetzelfde? Want ik weet t niet

Tuurlijk, het smaakt alleen anders. In principe maakt zij ook gewoon taart met kleurstof, eig is het niet zo bijzonder.

Als je je bakmix gewoon redelijk stevig hebt (dus dat het niet gaat mengen als je er iets overheen gooit) dan moet het gewoon kunnen. Wel in een goeie springvorm dus, geen probleem. Ik ben benieuwd hoe je taart eruit komt te zien! Ik heb wel vaker taart met kleurstof gemaakt, maar meestal gebruik ik maar een kleur. Het smaakt niet anders oid, gewoon dezelfde smaak het is puur omdat het er leuk uitziet :3

Dan is denk ik hun vervanging voor water/melk. Maar het lijkt me echt bijzonder ongezond, al ben ik wel erg benieuwd hoe dat smaakt. Die taart die zij maakte zag er alleen niet echt stevig uit, een enorme derrie haha.

+door het koolzuur in de soda word de cake lekker luchtig!:slight_smile:

ik denk ook dat ze de soda erin deed (de lemon lime) voor een limoenachtig smaakje. Dat geeft denk ik ook iets extra’s. en @Califer, denk je dat gewone mix voor cake van Dr. Oetker ofzo, stevig genoeg is? En hoe stevig moet het anders zijn? Om het dikker te maken, kan je er misschien ook minder water in doen.

Ja hoor ik denk dat dat wel goed moet gaan. In het filmpje wat het ook vrij vloeibaar, maar het ging zich niet mengen :3