Radslag lukt maar niet

Hey ik zit echt met een stom probleem.
Ik zit op turnen ( bijna 1 jaar ) en kan geen radslag.
Ik oefen dagelijks op de trampoline en heel af en toe op het gras.
Hier ben ik nu al 2 weken mee bezig en het lukt nog niet! :frowning_face:
Het gaat wel goed maar 1 been is niet recht tijdens de radslag en het lukt me niet om hem recht te doen.
Ik word helemaal gek als het niet lukt en word er boos om.
Ik film als ik ga oefenen zodat ik kan zien hoe het gaat.
Maar heeft iemand een oplossing voor mijn probleem? Of moet ik het maar gewoon opgeven?
En hebben jullie tips voor het van staand naar bruggetje gaan?
Groetjes Jasmine

Ik heb geen verstand van turnen, maar als je been niet recht is, voel je dan een spanning aan de achterkant van je bovenbeen met de radslag maken? Dan zou het kunnen dat je hamstrings te kort zijn. Je hamstrings zijn die spieren die je ook voelt aan de achterkant van je bovenbeen als je met gestrekte benen de grond aan probeert te raken. Er zijn oefeningen voor om die op te rekken.

De tip die ik je kan geven, begin te oefenen op harde ondergrond. Je trampoline beweegt, ik kan ook geen goeie rad uitvoeren op een trampoline. Op een harde grond daarintegen.

Vooral niet opgeven!
Niks lukt in één keer…
Blijven oefenen!
Misschien kun je naar youtube filmpjes kijken daar leggen ze het precies uit, gewoon even zoeken op hoe moet je een radslag doen of iets dergelijks ( how to do a cartwheel, in het engels…)

Vraag aan je trainster of zij je erbij kan helpen, en anders een keer oefenen met hulp erbij.

Zorg dat je wat lenigheid opbouwt. Als je je been niet kan strekken heeft dat misschien ook wel te maken met lenigheid. Dwing jezelf om het been te strekken, film jezelf, en betrap jezelf op de fout. Misschien kun je het zo verhelpen :slightly_smiling_face:

Als je wilt oefenen op van staand naar bruggetje gaan, beginnen met je benen heel wijd. Zorg eerst dat je rug goed op is gerekt en ook lenige schouders zijn heel belangrijk. Let er op dat je je knieën niet voorbij je tenen laat komen, zo verplaats je je evenwicht verkeerd. Goed duwen met je armen. Als het echt nog lastig is kun je staand beginnen met een mat achter je, zodat je iets hoger neerkomt met je armen, dan is hij wat makkelijker op te vangen. En zo kun je gaan opbouwen door je benen steeds dichterbij elkaar te zetten. En als het met je benen bij elkaar lukt, kun je vast wel door met boogje! :wink:

Mocht je nog meer vragen hebben ik geef al 4 jaar turntraining hihi

Pak een lijn of maak een met stoepkrijt een probeer op die lijn te blijven. Begin met recht opstaan en maak je lang en kijk onder je oksel door en blijf denken tenen en knieen strekken. Ik weet niet of arabier je beter afgaat maar die was voor mij meestal makkelijker omdat je dan heel veel kracht erin zet. En oefenen baart kunst, succes!