radslag lukt maar niet..

hoi allemaal,

ik heb een probleempje, voor gym moet ik de radslag kunnen. Dit lukt steeds maar niet, ik probeer het op het trampoline.
volgens anderen komt het doordat ik met beide voeten tegelijk land, alleen dat is het enige wat lukt :slightly_smiling_face:
hebben jullie tips (om dit te verkomen)

alvast bedankt!

misschien ergens anders oefenen dan op de trampoline, zo’n ding is niet heel erg stabiel

Niet op de trampoline oefenen, als je dan je benen uit elkaar doet en een voor een neerzet (zoals een radslag hoort dus) gaat het oppervlak teveel wiebelen om goed tot stand te komen. Gewoon op een gymmatje werkt het beste (de grond eigenlijk nog beter), als je dat eng vindt kun je eventueel ook op een dikke mat oefenen.

En tips om niet met beide voeten te landen… Tsja… Je benen uit elkaar houden :wink: Kun je niet aan je gymleraar vragen of hij je helpt? Of iemand die kan vangen? Dan kan diegene je stabiel houden terwijl je draait en hoef jij je alleen maar bezig te houden met je benen.

oke bedankt!

Inderdaad veel oefenen op stevige grond en proberen echt je benen één voor 1 neer te zetten. Als je ze te gelijk neerzet maak je namelijk een arabier in plaats van een radslag.

Iemand vragen die jou kan helpen. Diegene gaat erbij staan, jij begint met een radslag maken en zorgt dat je met de rug naar die persoon toe staat dan. Je gooit je been heel rustig op, zodat die persoon jouw been kan opvangen. Op dat moment sta jij dus op de kop, met je rug naar die persoon toe. Die persoon begeleidt jouw eerste been naar de grond en houdt de ander tegen zodat je niet met twee voeten tegelijk landt. Dit probeer je steeds opnieuw totdat je niet meer de neiging hebt om met twee voeten te landen, dit heet een arabier :wink:
Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat het zo duidelijk genoeg is!
Succes :slightly_smiling_face:

ik zal beginnen met een baby radslag. Even uitleggen haha, het is een langzame radslag zo krom en laag als je zelf wil. Bij deze radslag ga je gewoon coördineren hoe je je handen en voeten neer gaat zetten. Zodra je het onder de knie hebt kun je je radslag steeds groter (en misschien sneller) maken. Zorg verder als je een goeie radslag wil hebben dat je altijd rechtop met je armen hoog begint en zodra je naar voren gaat, met een grote pas, moeten je armen in een lengte blijven met de rest van je lichaam als je snapt wat ik bedoel.
Oh en vergeet je tenen niet te strekken anders heb je kapstok voetjes haha :slightly_smiling_face:

http://www.cmevdam.nl/mediapool/75/753105/resources/big_7866844_0_400-178.gif

bedankt allemaal, ik ga morgen maar even oefenen met iemand erbij!

ik doe het nu op de grond met iemand erbij, het gaat al beter
alleen heb ik soms nog de neiging om met beide benen tegelijk te landen

Nou zie het maar zo, dan doe je de arabier. Das ook een oefening, dus je kan in ieder geval iets. Haha!

jeej dan kan ik in ieder geval de arabier! haha

maar bij de arabier is het wel de bedoeling dat je je benen bovenin in het midden al sluit en niet pas als je voeten neerzet haha.

Doe je het niet te snel en dat je daardoor met 2 benen tegelijk land?
Probeer de kracht van je armen goed te gebruiken.