Radeloos

Oke het zit zo: ik ben bevriend met een supper leuke jonge, heel leuk zelfs. alleen hij heeft een vriendin momenteel. Zijn relatie loopt nu niet goed en ze praten nog amper en hij denkt er over om het uit te maken omdat zij geen tijd in hem wilt besteden. nou zit het zo dat hij tegen mij zei dat hij mij vorig jaar leuk vond (ik hem ook) maar door school en alles had hij er niet zo veel oog voor. nu is hij mijn beste vriend, aller beste vriend en I don’t know what to do! want ik wil niet stoken tussen hem en zijn vriendin, al vraagt hij alles aan mij wat hij moet doen. ik ben wel van mening dat hij er een einde aan moet maken maar dat ligt gewoon aan het feit dat ik weet dat zijn vriendin niet echt meer oog voor hem had. nu is hij mijn beste vriend maar wil ik dat niet verpesten door gevoelens, en ik durf gewoon niet te zeggen of ik hem wel of niet leuk vind. hij is echt super aardig maar ik weet gewoon even niet what to do. Moet ik in gaan op zijn bedoelingen of me gewoon als zijn vriendin op houden, want ik ben echt in gevecht met me zelf :S en ik wil het zeker niet kwetsen !

eerlijk zijn is het beste, dan heb jij achteraf ook geen schuldgevoel

ja snap ik, maar is dat misschien beter om na zijn relatie te doen. want nu ben ik tegen mensen aan het ontkennen en zeggen dat we vrienden zijn, want iedereen is opeens supper kinderachtig en gaat hartjes maken en vragen stellen en ik merk dat niet alleen ik maar ook hij er mee op de kast gejaagd word. net zoals vorig jaar :frowning_face:

Als ik jou was zou ik gewoon nu nog zijn vriendin blijven en hem steunen, als het een tijdje uit is zou ik er pas mee komen. Dan heb je geen schuldgevoel en ook geen problemen

Ik dacht even dat het over de film ging haha :’)

Maar ik zou inderdaad nog even wachten, als het misloopt met zijn vriendin; dan kan je het altijd nog eerlijk opbiechten.

Ik heb hetzelfde gehad… m’n beste vriend had het op een gegeven moment uit met haar gemaakt en ik had hem ook eerlijk verteld dat ik verliefd op hem was en hij gaf toen toe dat hij ook erg verliefd op mij was. Daarna ben ik hem gwn blijven steunen en we bleven gwn gezellig samen dingetjes doen en 2 maanden later hadden we echt officieel iets.

Vertel hem de waarheid. Maar ga geen intieme dingen doen voordat het echt uit is tussen hem en zijn vriendin.

Ik zou eerlijk zijn over dat hij het uit moet maken, maar dan met goede redenen en niet omdat jij hem leuk vindt. En dan een paar weken/dagen daarna (als hij er zeg maar een beetje overheen is) het eerlijk vertellen.

Ik zou eerlijk zijn over dat hij het uit moet maken, maar dan met goede redenen en niet omdat jij hem leuk vindt. En dan een paar weken/dagen daarna (als hij er zeg maar een beetje overheen is) het eerlijk vertellen.

ja ben ik ook, want hoe zij doet vind ik echt rot voor hem. haha we begrijpen en beide niks van. het grappige is dat iedereen denkt dat wij een stelletje zijn, dus dan is het kennelijk ook aan hem te zien :blush:

haha oke, ja dat doe ik ook, want anders ben ik voor mijn gevoel gewoon heel fout bezig en dat vergeef ik me anders zelf nooit