Radeloos

Ik weet al even dat ik op meisjes val en sinds een paar maanden geleden heb ik “gevoelens” gekregen voor een meisje van mijn school. Wanneer ik haar zie kan ik mijn ogen niet van haar afhouden, ik droom over haar en denk er vaak aan. Het probleem is dat ik haar amper ken; we hebben een aantal gemeenschappelijke vrienden en ik heb haar al een paar keer kort “gesproken” (wel voor dat ik geinteresseerd was), maar verder is het nog niet gekomen. Het lijkt voor jullie nu misschien onbegrijpelijk dat ik iets voor haar voel -ik begrijp mezelf niet eens- maar het is nu eenmaal zo. Ik heb al geprobeerd om haar toe te voegen op facebook en hierop werd niet gereageerd. Ik vermoed dan ook dat ze niet actief is op facebook (er zijn nergens reacties of andere tekens van leven te bespeuren). Ook heb ik een aantal keer geprobeerd om haar aan te spreken, maar daar zit het probleem: ik weet niet wat zeggen of hoe ik subtiel tegen haar kan beginnen.
Ik heb absoluut geen idee of ze lesbisch is, en vermits ik mij nog niet geout heb bij mijn (school)vrienden en hier nog niet helemaal klaar voor ben, kan ik ook moeilijk een move maken. Via vriendinnen heb ik al geprobeerd dit te achterhalen maar die weten ook niet veel. Soms vang ik wel signalen op dat ze mogelijk lesbisch zou zijn, maar dit kan ook enkel zijn omdat ik het zelf wil. Wanneer ik naar haar kijk, wordt mijn blik vaak beantwoord en soms betrap ik haar ook als ze naar mij zit te kijken… Of misschien is dit gewoon valse hoop?

Ik weet dat er al een aantal topics zijn met hetzelfde soort probleem, maar die gaan allemaal over jongens en deze situatie is totaal anders. Als het over een jongen ging zou ik ook zonder problemen op hem afstappen en hem uitvragen, jammer genoeg zou het nogal raar zijn als ik het haar zou vragen en ze is hetero ;-). Haar vergeten lukt me niet, en ik wil haar echt graag beter leren kennen, dus als je een idee hebt; feel free to share.

Alvast bedankt om te lezen!

Sorry ik heb geen ervaring hiermee, misschien dat je een keer kan kijken waar ze pauze houd, en daar vlakbij gaan staan een keer? Onopvallend…

Het is niet raar dat je verliefd op haar bent

hoeveel meisjes zijn er wel niet verliefd op jongens die ze niet/nauwelijks kennen
waaarom zou dat bij jou dan raar zijn

euhm…
Misschien kun je samen met je vriendinnen gewoon meer je zegmaar ‘in haar vriendengroep werken’
als je snapt wat ik bedoel

Oke, niet echt hele goede tips
maar sowieso suc6

Ik zou haar eerst vriendschappelijk proberen te benaderen. Als jullie dan eens iets als ‘vriendinnen’ gaan doen zou ik proberen aan te voelen wat haar geaardheid is… Is ze lesbisch of bi, go for it!:slight_smile:

Bedankt voor je snelle reactie! :relieved:
Ik heb dat al enkele keren geprobeerd, en dan maken we af en toe wel oogcontact, maar ze komt niet op mij af of zo. En ik ben ook te verlegen om tussen al haar vriendinnen te gaan staan (de meeste zijn zo van die roddelwijven). …

Ik heb hier inderdaad ook geen ervaring mee, maar misschien eerst eens vrienden met haar worden?

[quote author=girlsshizzle link=topic=179753.msg[quote author=Cocoo link=topic=179753.msg[quote author=Cocoo link=topic=179753.msg7034400#msg7034400 date=1295636158]#msg[quote author=Cocoo link=topic=179753.msg7034400#msg7034400 date=1295636158] date=1295636158]#msg[quote author=Cocoo link=topic=179753.msg[quote author=Cocoo link=topic=179753.msg7034400#msg7034400 date=1295636158]#msg

Dat is een goed idee ja, alleen zou ik niet weten hoe. Een van mijn vriendinnen zit bij haar in de les, maar ze zijn ook niet bepaald close. Met een andere van haar vriendinnen praat ik regelmatig, ook wanneer zij erbij loopt, en dan hoop ik dat ze betrokken geraakt in ons gesprek maar het gebeurt nooit… Toch heel erg bedankt!

[quote author=girlsshizzle link=topic=179753.msg[quote author=Cocoo link=topic=179753.msg[quote author=Cocoo link=topic=179753.msg7034400#msg7034400 date=1295636158]#msg[quote author=Cocoo link=topic=179753.msg7034400#msg7034400 date=1295636158] date=1295636158]#msg[quote author=Cocoo link=topic=179753.msg[quote author=Cocoo link=topic=179753.msg7034400#msg7034400 date=1295636158]#msg

Ik zou inderdaad zeker eerst een vriendschapsband willen opbouwen, en als ze toch niet lesbisch blijkt te zijn kan ik haar nog altijd als vriendin houden. Nu alleen nog een manier vinden om met haar in contact te komen…

Oh ik zie dat dat al werd geopperd. Maar is het niet handiger als je op haar afstapt als ze alleen is, i.p.v. in haar vriendengroep?

Dat zou handiger zijn, ja, alleen jammer dat ze altijd bij haar vrienden is. Af en toe staan we 's morgens wel met twee aan de fietsenrekken, maar voor ik iets kan bedenken om te zeggen is het moment al voorbij :frowning:

@ uniekenaam

misschien moet je niet hopen dat ze er betrokken bij raakt, maar gewoon je vriendinnen vragen je te helpen, voor hun is het veel minder eng omdat er niets op het spel staat en dus om een gesprek aan te knopen met haar vrienden en misschien kennen ze wel iemand van haar vrienden? kunnen ze daar mee aanknopen :stuck_out_tongue:

Als ik hen om hulp vraagt valt het super hard op he :stuck_out_tongue: Ze weten niet van mijn geaardheid af. En we hebben wel een gemeenschappelijke vriendin, maar die stelt ons niet echt voor. Zij blijft meer op de achtergrond…

Misschien wordt het eens tijd om uit de kast te komen?

@ uniekenaam

ohwjah, dat is wel lastig inderdaad…

:frowning_face:

sorry ik zou het echt niet weten

/

Ik sta nog altijd vast bij mijn plan.

Je locker per ongeluk leeggooien, zij gaat lachen en jij start een conversatie! :grinning: Of…Loop ‘‘per ongeluk’’ tegen haar aan xD de cliche dingen in een film…

Of ga es naar haar toe en zeg ‘‘heey ben jij niet de vriendin van *insert random name here*’’ of een blad laten vallen en zeggen ‘‘heey is dit blad van jou @ lockers’’ haha XD Iig, kan je zo je eerste contacten leggen… mss op een iets kinderachtigere manier maarja…

Je zit al in zo’n moeilijke situatie…
:couplekiss_man_woman:

Hahaha, heel subtiel xD Zoals vorige keer toen ik mijn boek op mijn voet liet vallen en luid begon te vloeken, en ze keek niet eens om, tss.
Maar ik heb nu ongeveer een idee van wat ik tegen haar kan zeggen. :dancing_women: Bedankt allemaal voor de tips!