Ik weet al even dat ik op meisjes val en sinds een paar maanden geleden heb ik “gevoelens” gekregen voor een meisje van mijn school. Wanneer ik haar zie kan ik mijn ogen niet van haar afhouden, ik droom over haar en denk er vaak aan. Het probleem is dat ik haar amper ken; we hebben een aantal gemeenschappelijke vrienden en ik heb haar al een paar keer kort “gesproken” (wel voor dat ik geinteresseerd was), maar verder is het nog niet gekomen. Het lijkt voor jullie nu misschien onbegrijpelijk dat ik iets voor haar voel -ik begrijp mezelf niet eens- maar het is nu eenmaal zo. Ik heb al geprobeerd om haar toe te voegen op facebook en hierop werd niet gereageerd. Ik vermoed dan ook dat ze niet actief is op facebook (er zijn nergens reacties of andere tekens van leven te bespeuren). Ook heb ik een aantal keer geprobeerd om haar aan te spreken, maar daar zit het probleem: ik weet niet wat zeggen of hoe ik subtiel tegen haar kan beginnen.
Ik heb absoluut geen idee of ze lesbisch is, en vermits ik mij nog niet geout heb bij mijn (school)vrienden en hier nog niet helemaal klaar voor ben, kan ik ook moeilijk een move maken. Via vriendinnen heb ik al geprobeerd dit te achterhalen maar die weten ook niet veel. Soms vang ik wel signalen op dat ze mogelijk lesbisch zou zijn, maar dit kan ook enkel zijn omdat ik het zelf wil. Wanneer ik naar haar kijk, wordt mijn blik vaak beantwoord en soms betrap ik haar ook als ze naar mij zit te kijken… Of misschien is dit gewoon valse hoop?
Ik weet dat er al een aantal topics zijn met hetzelfde soort probleem, maar die gaan allemaal over jongens en deze situatie is totaal anders. Als het over een jongen ging zou ik ook zonder problemen op hem afstappen en hem uitvragen, jammer genoeg zou het nogal raar zijn als ik het haar zou vragen en ze is hetero ;-). Haar vergeten lukt me niet, en ik wil haar echt graag beter leren kennen, dus als je een idee hebt; feel free to share.
Alvast bedankt om te lezen!