radeloos

K wil dit graag kwijt maar durf het niet bij bekenden en ik zit er super erg mee ik weet niet of dat hier wel past maar goed :frowning_face: K ben vorige week 8 dagen op vakantie geweest met me vriend en we hadde wat woorden. Dus ik trok aan zn shirt van kom nou hier, maar zn shirt scheurde terwyl het niet met opzet gebeurde dat het zou scheuren. Hij ging door het lint en pakte me hard bij me keel , trok aan me haren en gooide me tegen het raam sloeg en kneep me, en ga zo maar door. Ik verdedigde me wel maar hij was sterker en toen werd t blijkbaar zwart voor zn ogen en hy pakte me op en gooide me op de grond, van die val lag ik een halve minuut op de grond ik kon niet bewegen. Toen zag hy in dat hij te ver was gegaan hij pakte me op en lag me op bed ik heb zeker een kwartier gehuild van de pijn en ik had mijn arm/elleboog zo bezeerd dat ik er niks meer mee kon en heb dagen niks gekund en heel me lichaam deed pijn. Hebbe de dokter late komen en kreeg medicijnen maar hij kon niet goed vertelle wat er met mijn arm was. Dagen daarna hielp de medicijne maar ik ben nu thuis maar de pijn komt terug. Ben bang dat het ernstig is. Ik denk 24/7 terug aan die ene dag. Ik heb er echt een trauma aan maar ik weet niet wat ik moet doen hiermee ben hier zo verdrietig om ik heb geen idee wat ik moet doen met deze situatie en mijn vriend.

1. ga naar de dokter voor je elleboog
  2. laat je vriend ook maar naar de dokter gaan voor zijn agressieprobleem, want dit is niet normaal. kijk of zijn gedrag verbetert en zie dan verder.

Heel vervelend voor je en sterkte!

Hij heeft losse handen en heeft me vaker pijn gedaan. Maar deze keer is het heeeel erg geweest. Mijn verstand zegt maak het uit maar mijn gevoel niet. Wat dat betreft ben ik te goed voor mensen ondanks ze me pijn doen. Ik wil niet zo zijn maar dat gaat vanzelf.

stel hem anders een ultimatum: hij gaat proberen zijn gedrag te veranderen en als hij dat niet doet ga je bij hem weg.

ik heb al 2 jaar met hem dus weet wat die dan gaat zegge dan zegt hij gewoon ja ga dan gewoon weg als je niet meer wilt maar zo iemand als mij vind je toch nooit

Ik zou zeggen maak het uit. Echt waar. Het is misschien moeilijk, je zou er misschien de eerst komende tijd verdrietig om zijn. Maar als die dus losse handjes hebt en het dit keer al erg was… voor je het weet gebeurd dit vaker en kan je straks elke keer naar de dokter omdat je wat gebroken hebt of weet ik veel wat. Echt je kan zoveel beter krijgen dan dat.
En trouwens dat je niet zo iemand als hem kan krijgen, dat hij dat zegt is juist ook de bedoeling niet iemand zoals hem met losse handjes. Jongens horen je te behandelen als een prinsesje.

Besef je even heel goed, dat het de volgende keer nog erger kan zijn.
Je zegt dat je wel weet dat je weg moet maar het niet kan. Doe het gewoon, ga bij hem weg. Zorg desnoods dat iemand in de buurt is als je het hem verteld mocht hij flippen.

Of probeer met hem te gaan praten, dat je wilt dat hij er iets aan gaat doen…

ik zou goed met hem gaan praten!

Hij dreigt en chanteert ook als ik hem geen geld zou geve voor een nieuw shirt zou die mijn schoenen van het balkon afgooien enzo. En als ik niet luisterde trok die me aan mn hare omhoog zodat ik hem aan zou kijken

Ik zeg uitmaken. Het klinkt echt in mijn oren als een *piep* van een jongen die je totaal niet goed behandeld. Je moet het uiteindelijk zelf weten. Maar dit is geen jongen waarmee je levenslang gelukkig zal zijn lijkt mij.

je verdient zoiets niet… maak het uit voor je eigen veiligheid hoe ver wil hij gaan???

Jeetje… Dit gaat serieus veel te ver.
Ik zou het zonder twijfel uit maken.

Sterkte!!

Zo hoor je niet behandeld te worden, dit is niet goed en ookal zegt je gevoel dat je misschien bij hem moet blijven, doe dit niet.
Je verdient een jongen die lief voor je is en niet zegt van: ga maar weg als je dat wilt, je vindt toch nooit meer zo’n iemand als ik.
Dat klopt gewoon niet, wees sterk!

Sorry hoor. Maar ik zou geen vriend willen die mij slaat of schopt en al dat soort dingen. Ik zou hem al gedumpt hebben. Maar dat is mijn keuze. Ga eens na ofdat je echt heel veel van m houd

Ook al vind je je vriend nog zo lief, leuk, aardig, knap, etc. dit is geen goede reden om bij hem te blijven als hij jou zo behandeld. Natuurlijk is het makkelijker gezegd dan gedaan, maar jij verdient dit niet. Hij hoort zijn handen thuis te houden, óók als hij boos is.

Oei, dit is niet best. Dit soort verhalen heb ik eerder gehoord, en ik weet (tenminste, ik kan me zo inleven) dat het heel erg moeilijk is om het uit te maken. Chanteert hij je misschien? In ieder geval, misschien laat hij je denken dat hij een goed persoon is en dat je nog van hem houdt, maar hij maakt je fysiek maar ook geestelijk kapot zonder dat je het zelf door hebt. Daarom is het echt van belang, vooral voor jezelf, dat je het met hem uitmaakt.

Ik zou toch proberen iemand in je omgeving hierover in te lichten. Dit hoeven niet eens bekenden te zijn, je kunt ook naar een vertrouwenspersoon gaan. Deze kan je hopelijk helpen de juiste beslissing te maken. Echt waar, er moet iets gebeuren voordat het nog eens echt uit de hand loopt!

Zet m voor de optie. hulp of weg.
En als hij kiest voor weg… dan ben je m liever kwijt dan rijk.

en precies wat hierboven staat!

Jeetje, dit is heftig!
Ik snap dat het moeilijk voor je is, omdat je natuurlijk veel van je vriend houdt, maar besef wel dat dit geen veilige situatie voor jou is! Praat met een vriendin, je moeder of een huisarts erover en zeg ook tegen je vriend dat jij dit niet prettig vind. Probeer tot een oplossing te komen, en als dat niet lukt zou ik het uitmaken als ik jou was