radeloos & puistjes

hey meiden,

ik heb een officeel-echt-puistjes-probleem en ik weet écht niét meer wat ik moet doen! vorig jaar zomer zat ik ongeveer op mn toppunt. mn voorhoofd, wangen en kind zaten er echt helemaal onder. ik vond het vreselijk… op vakantie heb ik altijd zonder make-up gelopen, omdat ze zeggen dat zon helpt. helaas had dit niet veel effect. toen ben ik zowat elk ‘‘puistjes forum’’ op girlsscene afgegaan en heb heel veel tips gelezen. ik zal even opnoemen wat ik zo ongeveer allemaal al gedaan heb: tandenpasta, aardappel, teatreeoil, een ei maskers (DIT WAS ECHT RAAAAANZIG!), geprakte paracetamol prutje en de bye-bye-spot sos-stick van nivea. al deze dingen hielpen nog steeds niks.
uiteindelijk zei ik tegen mn moeder dat ik maar naar de dokter wou. dus afspraak bij de dokter gehad (september), en kreeg benzoylperoxide 5% mee. dit hielp de eerste week ontzettend, mn puistjes, vooral op voorhoofd, verminderden echt heel erg en ik kon wel een gat in de lucht springen. ik had de verwachting dat ik tegen de kerst aan wel weer een mooie egale huid zoals vroeger zou hebben. helaas was dit niet het geval. mn voorhoofd was wel nagenoeg egaal, af en toe nog wat. ook mn wangen waren redelijk goed. maar het probleem zit bij mn kin en het gebied tussen mn wang en mn kaak, als jullie begrijpen wat ik bedoel. toen ben ik weer naar de dokter gegaan en kreeg benzyolperoxide 10% mee (een sterkere versie) hier ben ik nu 2 maantjes mee bezig en het is nog steeds hetzelfde, het helpt niks meer…

ik ben radeloos! heeft iemand van jullie misschien de gouden tip voor mij? ik wil er zo graag vanaf, al helemaal voor de zomer…

Sommige mensen hebben nou eenmaal acné, daar kun je weinig aan doen. Ik denk dat je moet stoppen met al die zelfgemaakte maskers en tandpasta zooi op je gezicht. En alleen die medicijnen gebruiken en 's ochtends en 's avonds je gezicht reinigen met een product voor een gevoelige huid.

Aah meid ik weet hoe je je voelt, want ik heb het zelf ook heel erg en niets hielp bij mij, tot ik differin van de dokter kreeg! Voor mij het wondermiddel, dus hopen dat het bij jou ook werkt! Success

die zooi ben ik al lang mee gestopt. dat heb ik alleen toen in die periode in de zomer gedaan en augustus september vorig jaar. daarna naar de dokter en toen die zalf dus…

Dermatoloog!!!

okee

verwacht niet dat je gezicht helemaal egaal zal worden, dit is bijna onmogelijk.
ik heb zelf ook heel lang erge last van puistjes gehad.
toen heb ik roacuanne (isostretöïne ofzo iets)vind je wel op google voor geschreven gekregen. is is best een zware kuur zeg maar met veel bij werkingen waaronder over gevoeligheid voor de zon, je kan deze kuur dus best in winter doen.

mijn gezicht werd doen bijna helemaal egaal.
ik merk nu dat als ik veel water drink en thee , geen frisdrank/koffie mijn gezicht bijna perfect egaal is :slightly_smiling_face:

hoop dat je hier iets aan hebt ;p

@ parsprototo

differin kan ik gewoon bij de dokter halen? ik heb echt een wondermiddel nodig ja^^

@ My4ever

ik heb het even opgezocht op google. en dat is wel iets voor een heftige vorm van acné, en dit heb ik gelukkig niet… dus ik denk dat dat iets té heftig is.
maar water drinken is wel een goede tip!

Ja ik ging naar de dokter en zij vertelde over een 5 stappenplan ofzo. Eerst krijg je Differin ofzoiets mee, als dat niet helpt krijg je een hormoongel. Als dat niet helpt krijg je pilletjes ofzo, als dat niet helpt moet je iets gaan combineren en uiteindelijk kun je nog aan de pil gaan. Maar differin werkte bij mij al heel goed!

misschien moet ik dan nog maar eens naar mn dokter gaan, en dan om iets anders vragen dan die benzoylperoxide spul. dat is ook zo slecht voor je huid… je huid wordt helemaal rood en droog enzo xD

ik heb het hele stappenplan van de dokter nu doorlopen, had altijd zware acné
en ben sinds een aantal maanden gestopt met de laatste stap,
namelijk: Antibiotica (doxycycline in mijn geval).
Ik heb toch ruim een jaar eraangezeten denk ik zo en aan het einde was ik zowat spot-free, had alleen wel veel littekens.

Dit kan niet meer stuk, dacht ik!
Helaas. Helaas, zodra ik stopte merkte ik ten eerste wel dat antibiotica niet zo zeer goed voor je is (ook al waren de bijwerkingen niet erg , soms een schimmeltje maar dat is goed te helpen)
Maar vooral: eerst kreeg ik een break-out: ik raakte gewoon in paniek want het was all-over-again! Maar ik bleef volhouden en het werd minder, maar de laatste tijd is het niet betrouwbaar meer. Als ik ongesteld moet worden heb ik een week van te voren weer een pukkelkop van hier tot tokio en het kan zomaar op komen zetten.

Wat ik wil adviseren:
gebruik geen clearasil
maar eerder een hele zachte zeep:
zelf gebruik ik nu een parfum, zeepvrije hypoallergene mousse van biodermal,
licht terugvettend, dit irriteert je huid het minste, en een hydraterende creme, ook van biodermal (maar absoluut niet vet!!!)
Superspul want ik mag dan wel pukkels hebben, maar dit spul kalmeert en ik heb geen dikke uitknijpers meer!

Ook hielp antibiotica-creme van de dokter heel érg! Dit spul is niet voor inname en richt dus geen schade aan in je lichaam, en zodra er iets opkomt en je smeert het erop is het weg. Helaas is het bij mij op en ik durf eigenlijk de dokter er niet om te vragen xD

succes!

aan de pil?

Waarom quote je de OP? :\

Ik heb ook van alles geprobeerd maar ik gebruik nu:
Lush Fresh Pharmacy
Yasmin pil
Niet te vaak wassen helpt ook.
Ik moet zeggen dat het bij mij een stuk rustiger is geworden naarmate ik ouder werd. Ik ben nu 22, ben er nog steeds niet vanaf(ik heb sinds mn 8ste puistjes, voornamelijk op mn wangen) maar ik heb dagen dat ik geen nieuwe puist kan ontdekken :slightly_smiling_face:

ik heb bij de dermatoloog benzoylperoxide 5% voor savonds gekregen, en differin voor 's ochtends! Zelf ben ik vooral van de grote en pijnlijke puisten af, behalve als ik ongesteld moet worden. maar voorderest zie ik zelf niet echt een duidelijk verschil, terwijl veel andere het wel zien!
Ik zou zelf gewoon via de dokter een afspraak bij de dermatoloog maken!

super bedankt al voor de reacties!

ik denk dat ik inderdaad maar eens een afspraak bij de dermatoloog ga maken, en die differin misschien proberen!

• reinigingsproducten met tea-tree zijn heel fijn! tea tree is van nature een echte puistjeskiller zonder dat het je huid uitdroogt (waardoor meer puistjes ontstaan) bij de kruidvat hebben ze er een hele lijn van en bij de tuinen hebben ze er ook fijne spulletjes van!
  • niet met je handen aan je gezicht zitten en ook je haar zoveel mogelijk uit je gezicht
    -de dianae pil ofzoiets schijnt ook goed te helpen bij meisjes die een slechte huid hebben

ook een fijne winkel: Lush! ze hebben er allemaal natuurlijke zeepjes/huiddingetjes die echt supergoed werken! ze hebben ook een webshop :wink:

ja ik heb al mijn pony bij laten groeien, zodat mn voorhoofd vrij is.
en door een droge huid ontstaan meer puistjes? :expressionless:
want door dat benzyolperoxide spul wordt mn huid echt SUPER droog, daarom heb ik van nivea weer een creme tegen de droge en gevoelige huid. en zo blijf je dus aan het smeren…

ik heb het ook de zwaarste variant
misschien moet je er even mee stoppen en na een tijdje weer doorgaan want je huid gaat er aan wennen…