Radeloos over relatie

Hee meiden, ik heb een probleem en ik hoop dat jullie mij wat advies hierin kunnen geven.

Ik heb een hele lieve, leuke en grappige vriend, maar er is iets waar ik mij ontzettend erg aan erger en het is de laatste tijd gewoon zo erg geworden dat ik er gewoon niet meer tegen kan. Zijn ouders bemoeien zich namelijk overal mee. Op het begin van onze relatie viel het niet zo erg op, maar nu lijkt het steeds erger te worden. Het ergste vind ik nog wel dat het lijkt alsof mijn vriend daar totaal geen problemen mee heeft.
Zo controleert zijn moeder bijvoorbeeld elke dag zijn bankrekening, en weet zij precies hoeveel, waar en hoe laat hij iets gekocht heeft. Ook is het zo dat als ik bij hem blijf slapen en we ‘s avonds op de bank zitten met z’n allen, zijn moeder ALTIJD dingen tegen hem zegt als: ’ Zo meteen moet je naar bed, morgen moet je weer vroeg opstaan’ e.d. Als mijn vriend bij mij is ( ik woon op kamers), begint zijn moeder al om drie uur 's middags te appen hoe laat hij naar huis moet komen en dat hij niet te laat thuis moet zijn omdat hij de dag erna naar school moet.
Als mijn vriend het niet erg vindt om op zo’n manier te moeten leven, moet hij dat helemaal zelf weten. Alleen is het nu zo erg aan het worden, dat het een negatief effect heeft op onze relatie.
Ik heb het hier al erg vaak met mijn vriend over gehad, en iedere keer zegt hij weer dat hij het zelf ook niet normaal vindt en dat hij er echt wat aan wil gaan doen. Het is nu inmiddels al zeker zes keer voorgekomen dat hij dat gezegd heeft, en er is nog steeds niks veranderd.
Ik begin langzaam het idee te krijgen dat hij er zelf niks aan wil veranderen en het alleen maar tegen mij zegt zodat ik stop met ‘zeiken’.
Het is nu gewoon zo erg dat ik niet meer weet of ik op deze manier nog wel een relatie wil. Ik ben heel erg verliefd op hem, maar het wordt steeds moeilijker om met de situatie om te gaan.
Nu is het logisch om natuurlijk te zeggen van ‘ja dan praat met hem’, maar dat heb ik gewoon al heel erg vaak gedaan en er verandert gewoon niks.
We hebben trouwens anderhalf jaar een relatie en we zijn twintig jaar.
Wat zouden jullie doen als jullie in deze situatie zouden zitten?

Groetjes!

Vaak is dit zo’n band dat moeders hebben met hun zoons. Vooral als ze al ouder zijn. Ik denk dat je vriend niet anders gewend is en het daarom maar goed vind. Ik zou het er nog eens met je vriend erover hebben en proberen het hem echt in te laten zien. Ik zou het verder ook niet weten sorry

Huh, dat zijn moeder überhaupt nog in zijn bankgegevens kan, dat zou helemaal niet moeten kunnen toch? Ik ben een paar weken 18 en volgens mij kan mijn moeder niks meer (alleen geld naar me overmaken hehe).
Ik zou ook helemaal gek worden als ik jou was, die jongen is fucking 20!!! Dan moet je toch zelf kunnen bepalen hoelaat je gaat slapen, hoelaat je thuis komt, hoeveel/waar/wanneer je geld uitgeeft? (Of heeft zijn mammie reden, omdat hij badass dingen doet enzo?)
Aan het begin van het verhaal dacht ik echt even dat jullie een jaar of 15/16 waren ofzo, maar toen vertelde je dat je op kamers bent en daarna dat jullie beide 20 zijn.

Genoeg geluld, je moet het er maar met hem over hebben en zeggen dat je dit zo echt niet langer meer kan. Een andere oplossing is er gewoon niet. Maak het hem maar duidelijk dat je op deze manier niet weet of je een relatie met hem nog wel ziet zitten, ik denk dat 't dan wel binnenkomt.

^ Je kan instellen dat je ouders ook bij je bankgegevens kunnen wanneer je 18+ bent. Ik heb dit zelf ook ingesteld, vind het wel handig want ik kijk eigenlijk nooit op mijn bankrekening (en vergeet ook vaak mijn huur etc. over te maken, dus dan kan zij het doen haha).
Ik vind het overigens niet raar dat zijn moeder nog veel hierover zegt. Mijn ouders zeggen ook ‘goh ga eens naar bed’ 's avonds. Ik ben overigens 20 en woon doordeweeks op kamers, maar in het weekend doen ze het ook. Mijn vriend (ook 20, woont ook deels op kamers) doet dit ook. Wel in mindere mate overigens. Maar goed, het moet natuurlijk niet jullie relatie in de weg staan. Inderdaad er nog eens met je vrind over praten, of wanneer je dat durft met zijn moeder? Misschien moet zij ook eens inzien dat ze haar zoon iets volwassener moet zien en dat ze hem ook zo moet behandelen. Heel veel succes in ieder geval!

Oh haha, dat wist ik niet (: