Radeloos again

Hallo mensen!
Hier ben ik weer (voor als je vaker mijn topics leest)!

Ik typ dit om twee redenen, ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt :cold_sweat: en ik hoop dat iemand van jullie nog een fantastische tip heeft voor mijn situatie.

Nou, ik ben dus single af, voor een half jaar ongeveer. In dat half jaar had ik een soort van crush maar niet helemaal, hij was echt spuug lelijk enzoo, maar ik kreeg wel vlinders in mijn buik en ik kreeg een knal rode kop in zijn buurt. Nou, na hem drie maanden niet meer te hebben gezien(alleen op insta dan) ben ik helemaal over hem heen zegmaar.
(dit was even wat achtergrond informatie)

Nu heb ik (toen ik nog in een relatie zat) een droom gehad over een bepaalde jongen ‘X’. Deze droom was lichtelijk seksueel getint(ik zal niet in detail gaan), maar ik wilde niet verder met hem, omdat ik dus nog bezet was. Dit heeft een poos in mijn achterhoofd gespeeld maar betekende in principe niks. (ik heb daarna namelijk ook nog over 6 andere gedroomd :cold_sweat:)

Nou, nu ongeveer een maand geleden (ik weet niet meer hoe het precies gebeurde) begon ik iets te voelen voor X, ik kon het niet echt plaatsen.

Na twee weken heb ik het tegen iemand verteld(een week nadat ik realiseerde dat ik hem ‘leuk vind/vond’). Toen zag ik hem een paar dagen erna de hele dag en was het vrijwel 100% zeker dat ik hem leuk vind.
Maar de manier waarop ik hem leuk vind is anders dan bij andere:
Normaal ben ik echt helemaal ‘into’ iemand en zou ik er alles aan doen om iets met diegene te krijgen. Maar met X wil ik liever dat het groeit, het moet ook uit hem komen. Ook is het bij mij (en bij de meeste anderen denk ik) normaal dat als je iemand leuk vind hij je type (of een afgeleide ervan) is en/of dat je hem echt knap vind, dit heb ik bij X niet. Ik bedoel hij is niet lelijk ofzo, maar hij is ook niet iemand waarop ik echt stapel gek zou worden. ik weet trouwens niet eens zeker of ik echt een relatie met hem wil, maar ik zie wel een toekomst met hem, wat ik ook helemaal nooit met andere heb gehad.

Nu praat ik echt bijna nooit met hem, maar zodra ik in een cirkel van 10 meter om hem heen sta ga ik me echt als een idioot gedragen enzo. Ook kan ik mijn ogen (en gedachtes) bijna niet van hem afhouden. (Ik weet trouwens ook niet eens of hij met iemand heeft (no leads) dus jaa :cold_sweat:)

Mijn vraag is dus nu, hebben jullie enig idee hoe ik misschien dichter bij hem zou kunnen komen?
Ik ben overgens echt heel erg verlegen wat dat betreft, ik durf echt niks!

xx Radeloos meisje :flushed: :flushed:

Ik snap je hele gedachtengang niet,
omdat je een seksuele droom hebt gehad, ga je het anders bekijken?
Ik heb echt het gevoel dat je niet echt zeker bent van jezelf of je hem leuk vind of niet.

maargoed: als je graag dichterbij hem zou willen komen, zal je hem toch moeten aanspreken ofzoiets. Wat doet ie graag? misschien kan je hem via Social media opzoeken en volgen en vanaf daar vertrekken.

ja, nou, die droom was dus de eerste keer dat ik zo over hem dacht, dus ik dacht dat dat misschien een trigger was of iets, het heeft er niet heel veel mee te maken denk ik…

Een van de redenen dat ik hem niet durf aan te spreken of iets is dat ik hem wel echt iedere week zie en ik niet wil dat het raar wordt ofzo, en ik wil ook niet dat die me ineens raar gaat vinden ofzo…

Dat een beetje :bored: :bored:

niet geschoten is altijd mis,Tuurlijk bestaat er de kans maar ik denk dat iedereen wel weet hoe het is om verliefd te zijn en je dan domme dingen doet ofz, dat is logisch.

Ben je verliefd op hem of meer verliefd op de gedachten om een relatie aan te gaan en heeft je brein dat zegmaar beïnvloed?
Ik had het namelijk ook dat ik toevallig over iemand droomde en opeens heb je er een andere kijk op. Terwijl er in werkelijkheid niets is veranderd.
(was ook omdat er 1 iemand enorm lief is geweest, je het opeens ziet als een ‘verliefdheid’)> dan was ik niet echt verliefd maar meer verliefd op de gedachten dat er misschien iets zou gebeuren…

Als ik het zo allemaal lees, klinkt het niet echt dat je verliefd bent maar meer geïnteresseerd in wat er zou kunnen gebeuren.

ja, nou ja, dat weet ik dus niet, het is anders dan normaal zegmaar… Normaal hem ik gewoon een crush op iemand en dan vindt ik diegene leuk, maar ik ben denk ik nooit echt verliefd geweest. Maar met X is het dus anders, dit kan twee dingen betekenen, dat ik echt verlieft (aan het worden) ben, of dat ik hem gewoon leuk vind maar dan niet zo heftig als een echte crush zegmaar. Ik weet dus niet wat het is, ik zou zelf eerder zeggen het eerste, maar ik ken hem niet zo super goed, dus dat lijkt me ook niet echt logisch…

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel… En natuurlijk dat je wat advies hebt :cold_sweat:

Ahw, da’s inderdaad een lastig verhaal. Ik heb zelf al die dingen ook wel eens gehad, waaronder die “vreemde” soort droom, dus je hoeft echt niet te denken dat je nu raar bent ofzo! :wink:
Iets wat ik zou doen is hem gewoon appen. Natuurlijk is het wel goed om een smoes te hebben, want als je hem uit het niets een appje stuurt, denkt hij misschien wel: wtf…? Zitten jullie bijvoorbeeld samen in een groepje voor een PO? Of doet/kan hij iets wat niemand anders doet/kan?
Stel, hij werkt in een supermarkt. Zeg hem dan dat jij misschien ook wel zo’n bijbaantje zou willen, maar je weet niet helemaal hoe je dat moet doen. Vraag of hij je wilt uitleggen wat je allemaal moet regelen. Jongens vinden het om een of andere reden fijn om “slim” gevonden te worden, en hij zal het dan - hoe dan ook - waarderen als jij om zijn hulp/advies vraagt.
Hierna kun je natuurlijk gezellig verder appen over zijn interesses. Wees vooral geïnteresseerd in HEM. Alleen maar over jezelf babbelen werkt meestal averechts. Door hem te laten merken dat je interesse toont, zal hij het niet erg vinden als je hem wat vaker appt. Als hij JOU appt voor de “gezelligheid” is je doel behaald! :slightly_smiling_face:
Verlegen zijn is trouwens niet zo’n big deal. Na het appen kun je misschien wat vaker in het echt praten. Vraag hem dan eens op school over dat supermarktbaantje (nog steeds een voorbeeld). En als jullie eenmaal soort van bevriend zijn, kun je overwegen om hem te vragen of hij een keertje wil afspreken. You know, gewoon voor de lol.
Ik hoop dat deze tips je gaan helpen. Niet twijfelen, ga ervoor!
(sorry voor het gigantische aantal leesvoer, trouwens…)

“Spuug lelijk” Ook lekker aardig weer. :dry:

Om die dromen moet je je niet druk maken. Iedereen heeft wel eens rare dromen waarin hij/zij dingen doet die hij/zij normaal nooit zou doen. Verder is mijn tip, alles op zn tijd. Je hebt nog tijd zat in je leven je hoeft toch niet persee nu al te weten met wie je een relatie wil? Geef het gewoon allemaal is wat tijd en kom erachter of het echt is of niet.