Radboud Universiteit of Maastricht University

Goedenavond!

Hierbij wil ik graag meer weten over de Radboud Universiteit of de Maastricht University. Ik ben aangenomen bij beide universiteiten voor de studie Psychologie, en ik wil graag horen van mensen die naar deze universiteiten gaan/zijn gegaan wat hun ervaringen zijn qua sfeer, docenten (onderwijskwaliteit), hoe de (werk)colleges zijn, de toetsingen en of het goed geregeld is etc en misschien ook de stad zelf, en nog veel meer.
Naast dat ik dit al wel van verschillende studenten heb kunnen horen, heb ik toch niet goed een beeld van hoe het er aan toe gaat op een van deze universiteiten en kan ik verder ook niet veel (recente) ervaringen vinden hiermee.

Ben benieuwd! Alle info/ervaringen zijn welkom.

Groetjes X

Ik heb je een note gestuurd!

Ik studeer daar zelf niet, maar wat een belangrijk verschil is tussen Maastricht en Nijmegen is dat ze bij Maastricht probleem gestuurd onderwijs (PGO) hebben. Zelf vind ik Nijmegen een hele leuk stad, maar dat is natuurlijk per persoon erg verschillend :slightly_smiling_face:

Ik lees even met je mee. Goede vraag! Ben zelf al een beetje aan het oriënteren op in welke stad ik die opleiding zou willen volgen. Ik heb nog een jaar de tijd maar het is fijn om alvast wat te lezen.

Het grootste verschil is inderdaad dat ze in Maastricht werken met PGO. Je krijgt in de werkcolleges dus niet per se les van een docent, maar je moet met je werkgroep zelf het probleem/onderzoeksvragen uit de casus halen en vervolgens zelf dit uit gaan zoeken in je boeken. In de tweede werkgroep van de week bespreek je met z’n allen wat je gevonden hebt en begin je met het brainstormen en het probleem zoeken in de volgende casus. Je moet dus vrij veel zelf uitzoeken en dat moet je liggen. Zelf vind ik Maastricht een hele leuke stad, maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk. Het is er eigenlijk altijd levendig, zelfs in de winter als je niet zo makkelijk meer op het terras kan zitten.