Racistishe opmerkingen.

Hee,
ik voel me al een tijdje niet thuis in de klas.
ik ben heel erg onzeker over dingen en hoe mensen over me denken enzo.
en mijn klas word steeds racistisher !
echt gewoon niet normaal ik hoor echt van alles…
Opmerkingen zoals ;
-Heb je poep over je gezicht gesmeerd ?
-Hadden we bio , hadden we het over die kindjes in afrika die te weinig eten hebben enzo en dat hun buik dan bol word door te weinig eiwit… en dan weer zo’n opmerking van ; Kijk dat is rimona’s familie… ;s

• Negerin ( ook al bedoelen ze er misschien niks fouts mee het doet me wel pijn )
  • Poepvlek

en nog veel meer…
ik heb het geprobeerd te negeren… maar dat kan ik gewoon echt niet…
ik kan gewoon echt niet geloven dat dit gebeurd ?
iemand tips want dit word gewoon niet meer leuk…
X

praat met je mentor?

Heb ik al gedaan…
maar die doet er dus niet veel aan heb ik het idee.
ik heb al vaak gezegd van ; Het word gewoon niet leuk meer in de klas enz.
en hij beloofd telkens het in de mentorles te bespreken maar dan inene moeten we iets anders heel belangrijks doen enzo … ?
en hij is ook nog is de Vertrouwenspersoon van de school…
maar ik heb het idee dat het hem niet kan schelen ofzo

Je moet het niet negeren. Dat snappen ze toch niet. Integendeel, dat vinden ze dan vast nog leuker. Wat jij moet doen is gewoon terugvloeken en tegen hen stomme opmerkingen maken. Na een tijdje zullen ze wel ophouden. De mentoren doen sowieso niets.

ik haat dat soort mensen.

dus, ja meer nuttigers dan je eigen klas haten komt er bij mij niet uit.

en die zin klopte niet geloof k.

Is een keer keihard tegen ze uitvallen :flushed: Echt zo’n explosie van woede… Woh ik zie het helemaal voor me…

Maar echt rot voor je! Echt haat aan dat soort mensen :rage:

idd…
gewoon is een keer zo kei boos worden dan worden ze bang en durven ze niks meer… en anders trap je de grootste pestkop gewoon volop ergens trap ze dan gewoon verot dat helpt ook nog wel is tenminste meestal werkt het :3

Dat zal ik never maar dan ook never durven !
:blush:

Ook een x gingen ze moppen vertellen over negers voor mn neus…
echt ik werd gewoon misselijk van die lachende gezichten om zulke moppen…
zoals ;

Wat is het verschil tussen ; Het springen op een Trampoline en het springen op een Neger… bij de trampoline doe je schoenen uit bij een neger niet,

en zo heb ik er nog wel 100 gehoord :S

wat ook zo is ; ik ben zo’n iemand die er heel zelfverzekerd uit ziet enzo maar in het echt heel onzeker enzovoorts…

Iemand nog nuttige tips ?

Als je dat niet doet, houdt het niet op hé. Soms moet je een ‘‘masker’’ dragen.

Ik vind dit echt heel zielig van je klasgenoten. Racisme is echt totale onzin, iemand is echt niet minderwaardig omdat hij misschien een andere huidskleur heeft. Mensen die zich racistisch gedragen zijn zelf minder waard.

Ook vind ik het echt heel slecht van je mentor dat hij zich zo opstelt. Hij zou je moeten helpen en steunen. Ik zou een klacht indienen bij het schoolbestuur, het moet niet kunnen, voor jou niet en ook niet voor andere kinderen die hulp nodig hebben.

Ik denk niet dat boos worden helpt, het is voor een pester leuk om reactie terug te krijgen. Heb je geen vriendinnen die je steunen of sta je er echt alleen voor?

Je zou ook nog kunnen overwegen om van school te wisselen, als het echt niet gaat.

:expressionless: ik zou ze in elkaar slaan :S sorry hoor maar van die trampoline vind ik te ver gaan.

ik zou ze terug uitschelden

mr zo ben ik :stuck_out_tongue:

keep ur head up x

jeetje, wat een domme kinderen zeg! het is echt ontzettend beledigend & gewoon niet oké om mensen om hun huidskleur uit te schelden of wat dan ook.
als ik jou was zou ik gewoon een keertje, als ze het weer doen, zeggen dat het echt heel kwetsend voor jou is, ook al bedoelen ze het misschien als grap. en ook boos worden als ze zo’n mop maken zoals die met die trampoline! ik kan daar ook echt niet om lachen.
heel cliché, maar ieder mens is gelijk en er mag echt geen onderscheid worden gemaakt op basis van je huidskleur!
sterkte & trek je er niet teveel van aan (voor zover dat gaat), laat ze niet jouw gevoel over jezelf omlaag halen!

Ik zou er werk van maken, overleg met je ouders/rector weetikhet… Maar doe wat!
Boos worden heeft meestal geen zin, ze willen graag zo’n reactie. Maar negeren helpt ook niet. Als het naar de rector enz niet helpt, zou ik het overwegen om naar een andere school te gaan, als je echt geen oplossing meer ziet…

Wat een poepkinderen zeg! Echt ik heb er zo’n afschuwelijke haat aan als mensen raccistisch doen en het ook nog eens enorm uitlokken. Persoonlijk vind ik dit ook meer pesten, ze doen het er echt om. Gr als het gewoon niet helpt trommel je gewoon wat mensen van girlscene op en slaan wij ze voor je in elkaar :smirk:

ik heb egt haat aan zulke mensen !

zweimall

naajaaahh
ik heb hetzelfde probleem =(

ik heb geen tips, het zijn gewoon een stel teringlijers…

Wat ik zou doen…
Ik weet niet hoe jij bent… of je meer terughoudend bent, of dat je ook wel je mond opentrekt. Maar ik zou naar die mentor van je toegaan, en hem duidelijk maken(dus niet op een lieve manier vragen of ie erover wilt praten) dat als dit niet opgelost word, je van deze school verdwijnt. Gewoon alleen dreigen toch. En vooral als dat gesprek zou worden gevoerd in de klas, erbij zijn. Maar wat ik denk, is dat mensen dan achteraf weer lullig gaan doen(dat gebeurd wel vaker). Anyway, je kan ook even op www.discriminatie.nl kijken.

Vind het echt vervelend voor je, elke manier van rascisme/pesten kan niet door de beugel.

EDIT: Mensen zeggen boos worden heeft geen zin blabla. Klopt ergens ook wel. Maar ikzelf ben ook gepest, en eigenlijk moet je gewoon ‘de leider’ aanpakken. Geef een goede stoot ofzo. Laat ze maar bang zijn. Mja dit is ook weer zo een vicieuze cirkel waarmee ze weer vanalles kunnen uithalen. Argh ik zou zoveel willen zeggen erover haha…

is er geen andere docent die je vertrouwt waar je mee kan praten als je mentor niet luisterd? Of een coordinator ofzo?
ik zou zowiezo even met iemand praten…

en idd een keer flink uitvallen. Misschien hebben ze de ernst van hun domme opmerkingen niet eens door…laat ze maar zien dat het jou pijn doet en misschien schrikken ze daarvan…
als dat niet het geval is en het is echt de bedoeling om jou te kwetsen moeten ze schorsen ofzo!!!