Racistische ouders

Hoi,

Ik heb een probleem, mijn ouders zijn namelijk ontzettend racistisch. Maar ik zelf niet. Me pa heeft zelfs al paar keer buitenlanders met de auto aanreden en maakt ze belachelijk. Maar ik heb sinds 2 maanden een vriend hij is half antiliaans half surinaams. Maar ik ben zelf nederlands, maar ik vroeg een keer aan mijn ma, ma wat nou als ik met een buitenlander neem. Toen zei ze; ja, vrouwen zijn alles goed voor de fok van kinderen, je hebt dan geen leven meer. En je gooit je leven weg enzo. Toen zei ik ja maar niet alle buitenlanders zijn zo. Maar mijn vriend en ik willen het graag aan mijn ouders vertellen, alleen ik durf het niet. Omdat ze dalijk heel boos worden enzo. En me vriend zegt ook van ja ze kunnen het niet verbieden een relatie met mij te hebben, maar alsnog ik ben best bang. Hoe moet ik het vertellen enzo?

Gewoon vertellen, of schrijf desnoods een briefje waarin je het uitlegt! :’)
Pa, ma ik heb een buitenlandse vriend!
Ik hoop dat jullie er geen problemen mee hebben, want ik houd echt heel veel van hem.
Zoiets?

En vermeldt er ook bij dat hij (als buitenlander) niet zo is als zij denken. :3
Dat ze niet iedere buitenlander over een kam moeten scheren…

oh mijn god iemand aanrijden omdat die een buitenlanders is?
hoop dat ze jouw pa opsluiten

Idd.
Alsof Nederlanders zo braaf zijn

Rijd je vader aan met de auto.
Jou ouders zijn niet normaal, ze horen niet in de wereld van nu.
Je moet het ze gewoon vertellen en als ze het er niet mee eens zijn.
Zijn je vader en je ma een soort hitler ofzo?
Succes ermee, ik wens je ouders het beste toe.
En jij, blijf zoals je bent. Je ouder zijn fucked up.

Je moet er gewoon over praten. En zorg er voor dat het niet uitloopt tot een discussie of ruzie.
Mijn vader had ook heel lang een hekel aan Marokkanen. Wij hadden vroeger een winkel in Amsterdam Osdorp, en die werd telkens overvallen door Marokkanen. Mijn vader werd een fanatieke Wilders-aanhanger. Maar toen ik er met hem over ging praten, omdat een goede vriendin van me Marokkaans was, begreep hij (dat eigenlijk niet iedereen zo is.
Je moet je ouders het gewoon rustig vertellen, misschien met je vriend erbij zodat ze ook zien dat hij geen crimineel is of zo :’) Vraag je ouders gewoon om hem te accepteren, omdat je van hem houdt.

Wat is dat irritant geschreven zeg, maar ik denk dat jou ouders moeilijk te overtuigen zijn. Zo te zien zijn zij erg standvastig en moet jouw vriendje zijn beste beentje voorzetten om goed over te komen. Het is niet onmogelijk, maar het zal wel erg moeilijk worden. Ik zou zeggen dat jullie je gewoon goed moeten voorbereiden voor het gesprekje en niet bang zijn ;p
Btw: ‘Me pa heeft zelfs al paar keer buitenlanders met de auto aanreden’ wtf?

^
Ik heb irritantere (:grinning_face_with_smiling_eyes:) teksten gelezen.
Deze was tenminste nog leesbaar.

Ik klaag bijna nooit over de schrijfwijze, maar ik kon het niet inhouden.

@Topicstarter ik ben nog steeds benieuwd naar het aanrijden van mensen. Wat bedoel jij daarmee?

Oke wtf, mensen aanrijden omdat ze buitenlands zijn?

omg, jou ouders zijn echt ziek in hun hoofd.
Sorry hoor, ik weet dat er mensen zijn die niet met buitenlanders kunnen leven, maar zij gaan wel heel erg ver.
Ze moeten het maar respecteren, als jij gelukkig bent moet je voor je vriend gaan… Zijn ze et er niet mee eens, is het jammer voor ze. Ze kunnen je niet levenslang opsluiten toch!

wauw, sommige mensen reageren wel heftig over haar ouders vind ik. Het zijn tenslotte wel háár ouders, ook al doen ze misschien dingen die niet door beugel kunnen.

Als je het niet face tot face aan je ouders kan vertellen kan je het misschien in een brief uitleggen en je kan ook de goede punten van je vriend benoemen, bijvoorbeeld: hij is hier geboren, zit op school, heeft werk… etc

Succes

Gewoon vertellen, vraag anders of je vriend erbij wil zijn als je het vertelt, dan kunnen ze hem gelijk ontmoeten en zien wat voor leuke jongen het is. En dan kan hij je ouders een beetje rustig houden, ervoor zorgen dat ze niet te erg flippen.

oke iemand aanrijden omdat ze buitenlands zijn gaat wel erg ver…

maar hoezo krijgt wilders hier weer de schuld van? dat hij zijn mening openlijk op tv zegt wil niet zeggen dat anderen hem automatisch volgen hoor, daar kies je zelf voor, maar als je zo denkt, denk je zo ook zonder wilders (:

ot: ik zou gewoon zeggen dat je een vriend hebt, maar niet van welke afkomst hij is, vertel positieve dingen over hem enzo zodat je ouders hem automatisch al iets meer mogen. en dan zou ik na dat een maandje ofzo gedaan te hebben hem voorstellen. (:

kan je niet gewoon zeggen ik heb een vriend…
zonder dat buitenlandse… ik vind het zo raar klinken… als hij gewoon in Nederland woont…

bedenk een list
dat hij iets heel goeds voor hun of jouw heeft gedaan anoniem en dan zeg je wil je die persoon leren kennen het is mijn vriend en dan zien ze dat hij hartstikke tof is

is meschien heel hard, maar de waarheid.
Wie doet dat nou? ik zou daarmee echt oppassen, want elke buitenlander heeft altijd een ‘groepje’ achter de hand, hij wilt geen mes in zn ribbenkast lijkt mij? :slightly_smiling_face:

ik zou gewoon voorstellen dat je vriend een keer langs komt, en er helemaal niks over zeggen dat ie buitenlands is oid…
Als hij jou gelukkig maakt… Maar ik zou dit wel echt alleen doen als jullie heel serieus samen zijn.

Wat het “naar mijn ervaring” met dit soort mensen is dat ze nooit écht in aanraking gekomen zijn met buitenlanders. Ze houden alleen vast aan negatieve dingen die ze horen. Omdat ze het “willen”. Zegmaar.

Ik ben zelf kwart surinaams, en ik moet zeggen. Mijn familie (en surinamers die ik ken) zijn zuuuulke warmhartige mensen. Ze geven heel veel om je maakt niet uit hoe je eruit ziet. Ze proberen zo lekker mogelijk voor je te koken en je kunt áltijd langskomen. Ze zijn gewoon echt lief en gul. En dat kan ik niet van alle nederlanders zeggen.

Ik probeer nu niet alle surinamers en alle nederlanders over één kam te strijken, van elk “ras” heb je goede en slechte mensen.