Racistische Hunger Game fans zijn niet blij met donkere cast

Hooi.
Ik werd vanochtend wakker en toen las ik dit:
http://jezebel.com/589640…much-money-the-movie-made

Voor de mensen die niet heeul goed Engels kunnen, het komt erop neer dat er veel fans zijn die het niet vinden kunnen dat sommige ‘goede rollen’ zijn gespeeld door donkere mensen. Want donkere mensen kunnen geen goede rollen spelen? Velen willen de film nu ook niet meer kijken en vinden dat vooral Rue te schattig en lief en mooi was beschreven in het boek om uiteindelijk door een donker meisje te worden vertolkt. Ha, ja was vergeten dat donkere kleine meisjes niet schattig zijn?
IK begrijp dit niet. Kijk je kunt teleurgesteld zijn in de vertolking van rollen in general, maar niet omdat de rollen te goed waren om vertolkt te worden door ‘black bitches & niggers’ zoals sommige fans ze noemen.

Bekijk ik het verkeerd? & hoe denken jullie hier over? :slightly_smiling_face:

x

Ik zag het ook al ja… Ik was echt aan het kijken van ‘wtf’.
Maar even relativerend, van alle facebook berichtjes e ntweets die verzameld zijn was minstens 95% ‘ik had me haar anders voorgesteld’ en dat vind ik dan weer niet racistisch. Ik stel me personages in boeken ook bijna altijd anders voor dan ze in de film uiteindelijk eruit zien.

in de boeken waren rue en tresh geloof ik ook beschreven als donker en in de film is heel district 11 donker :’) laat ze lekker doodgaan of het zelf doen als ze het zo goed kunnen.

Ja da’s waar! Dat vind ik ook heel normaal, iedereen is teleurgesteld als het er net niet zo uit zag zoals jij in the first place dacht. Maar als er letterlijk in het boek stond dat Rue een donkere huid had, heb je het boek dan wel gelezen?

@BigMacMenu ik wens liever niemand dood ahahaa
maar je hebt gelijk over het boek er stond nl:
“…She’s the twelve-year old, the one who reminded me so of Prim in stature. Up close she looks about ten. She has bright, dark eyes and satiny brown skin
As far as I know is brown skin, bruine huid. Kan aan mij liggen?

Boehoe, de acteurs zien er anders uit dan ze hadden voorgesteld :`(…
Kon ik ze ook wel van te voren vertellen :`).

A well zo zijn er altijd “fans” die denken dat ze het zelf beter kunnen… En dan gaan ze zich uitgeven op de cast omdat die er niet uitzien zoals zij zelf xD En er niet uitzien zoals zij dachten xD Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik een lees probleem had, nederlandse boeken waren te makkelijk voor mij waardoor ik over een heel hoop dingen las, en dat ik heel niet echt wist hoe de personages er echt uitzagen, dus dan ga je ook de personages anders zien. Alleen ik vond het ook helemaal niet erg ofzo xD Is ook weer een verassing als je de cast ziet als er een film van word gemaakt. ^^ Nu lees ik Engelstalige boeken en lees ik gewoon weer woord voor woord.

als het in het boek beschreven word als een blank meisje. en in de film is het opeens een donker meisje. vind ik dat wel raar ja.
als dat niet zo, waarom zou dat dan niet kunnen?

Dit en Amandla Stenberg (Rue) speelt toevallig wel prachtig! als ze nu een bruine huidskleur heeft of niet wat maakt dat uit?
Wij zijn blank zij bruin, maar zowel hier als bij hen heb je mensen met een lelijk donker hart vol haat
MAAR VOORAL MEER MENSEN MET EEN MOOI HART VOL LIEFDE

Rue en Tresh hebben sowieso een donkere huid in de boeken en ik weet niet of ik het ergens gelezen had, maar Cinna zag ik ook altijd als een donkere man toen ik de boeken las…
Waarschijnlijk zijn het mensen die de boeken niet gelezen hebben die deze uitspraken doen…
Gewoon bullshit is het…

Racistische Hunger Game fans moeten gaan huilen in een hoekje.

Wat een zeikerds.

In de tv-serie Merlin hebben ze ook een paar zwarte acteurs, terwijl dat zich in de Engelse riddertijd afspeeld. Hoor je niemand over, dus waarom zeiken ze hierover in hemelsnaam?

Zeker gewoon commentaar geven om het commentaar geven. Ze moeten toch iets te doen hebben. Tijd om een hobby te zoeken.

O ja, want de wereld heeft geen goede donkere acteurs en actrices.
Ik noem:

• Denzel Washington
  • Sidney Poitier
  • James Earl Jones
  • Morgan Freeman
  • Laurence Fishburn
  • Forest Whitaker
  • Samuel L. Jackson
  • Cuba Gooding jr.
  • Queen Latifah
  • Jennifer Hudson
  • Whoopi Goldberg
  • Angela Bassett
  • Halle Berry

Enzovoort enzovoort enzovoort.
Degenen die zulke uitspraken doen, zijn gewoon kromme kortzichtige mensen in de categorie “Wat de boer niet kent vreet ie niet” die in de jaren 50 thuis horen.

tja care…dit is de keiharde wereld en niet de wereld van gert verhulst met ‘‘de wereld is mooi’’ ,in amerika helemaal
want daar moet je zelfs je kinds ras aankruisen als ie naar de peuterschool gaat
het zegt genoeg over die domme amerikanen zelf.
maar ja ik ga die domme film toch niet kijken dus t zal me een worst wezen of het een chinees neger blank of weet ik veel wat is.

Ik kan hier maar één woord voor vinden en dat is belachelijk. Waarom zouden zwarte acteurs minder goed zijn dan blanke acteurs? Ik vond Rue, Tresh en Cinna goed gecast en het verbaasd me dat mensen moeilijk gaan doen over dit soort dingen. Soms vraag ik me echt af waar het met deze wereld heengaat…

Het is Amerika - Amerikanen spelen in Japanse remakes. Dat vind ik tien keer erger :’) Uitendelijk gaat het om de film of het verhaal. Waar je je wel niet druk om maakt…

Mensen hebben wel altijd wat te klagen. Belachelijk vind ik het.

Ik ben het met chanelchique eens. (:

De film heb ik dan niet gezien, en de boeken ook niet gelezen. Maar ik vind het vreselijk kortzichtig hoe deze mensen reageren op de acteurs. Zij zijn ook maar mensen, net zoals wij. Toevallig zien ze er anders uit, maar dat betekent echt niet dat ze minder zijn. Beetje raar dit.