raar?

Hee allemaal!
ik zit eigenlijk met een soort van probleem, en ik hoop dat jullie mijn verhaal even willen lezen… hier komt het:

de laatste tijd zit ik heel vaak in me eentje op me kamer achter me laptop. nouja eigenlijk heel de dag… ik kom alleen naar beneden om te eten. ik wil niks meer van me ouders hebben en ik vind het niet fijn om meer bij ze te zijn. waarschijnlijk gaan er nu mensen reageren; praat er met je ouders over. maar dat kan ik niet… want dat vind ik heel moeilijk. nu wilde ik vragen of mensen dit ook wel eens hebben gehad, en wat ze er aan gedaan hebben. of gaat het vanzelf over? ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik zit er echt mee!
kusjes x

mag ik vragen hoe oud je bent

ik ben 13…

misschien eens beneden met je laptop gaan zitten? Proberen veel te ondernemen zodat je niet heel de tijd in je eentje boven zit maar met vriendinnen afspreken of sporten.

Ze is 13.

Tja, leg gewoon eens je laptop aan de kant en ga wat doen. Ga bijvoorbeeld een leuke film kijken, de hond uitlaten, sporten, afspreken met vriendinnen, huiswerk maken, muziek luisteren…

je bent gewoon aan het puberen… hoe stom dat ook klinkt! het gaat vanzelf over (:

ja dat is juist het probleem… ik vind het niet fijn om beneden mij mn ouders te zitten ;x

[i]misschien is het gewoon een beetje je pubertijd,
best kans dat je over n paar maanden ofzo zoiets hebt van
“goh eigenlijk doen ze wel veel voor mij,
ik zal eens wat terug doen, en gezellig met ze gaan kletsen en thee drinken”

zolang je er niet echt een schuldgevoel bij hebt,
en je ouders het niet super vervelend vinden is er niks aan de hand denk ik![/i]

Doe toch maar. Over een half jaar is het al minder, en daarna ga je conflicten met ze aan x)

ik zat vorig jaar ook vaak alleen boven met mn laptop, en als me moeder weg was was ik wel beneden met de laptop. Maar nu zit ik eigenlijk altijd wel beneden met de laptop en kijk ik ook half mee naar de tv, maar ga dan wel zo zitten dat ze niet mee kan kijken.

Jep, heb ik ook, misschien iets minder. Maar soms kan ik mijn ouders niet uitstaan, geen zin om bij ze te zijn. Maar ik vind dat niet raar, gaat vanzelf wel over en ondanks alles hou ik van ze. :]