Ik heb een heel raar slaapritme wat ook erg vervelend is.
Ik ben altijd overdag al heel erg moe als ik opsta, vaak in de avond kan ik om acht uur al slapen. Ik ga pas tussen 10 en 11 naar bed, ik val meteen inslaap. Mijn wekker staat op half zeven dus inprincipe moet ik acht uur kunnen slapen.
Wat er gebeurt als ik inslaap val is dat ik na een uurtje wakker word van een nachtmerrie, ik val vrij snel weer in slaap. Dan word ik eens wakker om te plassen of heb ik het warm, in slaap vallen lukt dan nog wel. Maar tegen een uur of vier in de nacht word ik wakker en slapen lukt gewoon niet meer. Ik blijf dan liggen pak niet mijn mobiel en mijn kamer is pikkedonker, maar slapen ho maar. Vervolgens val ik tegen zes uur weer vermoeiend in slaap en gaat een half uur later mijn wekker.
Melatonine pilletjes van de tuinen helpen niet meer, van de huisarts krijg ik geen slaappilletjes omdat dat verslavend is, ben ik overigens helemaal mee eens. Telefoon leg ik een uur voor het slapen al aan de kant en dan lees ik nog even iets uit een tijdschrift of boek.
Ik ben gewoon bek af nu en vraag wat er mis is met me. Ik heb ook problemen als ik in een ander bed slaap als mijn eigen, dus logeren doe ik nooit. Heb eens een app gehad om te kijken wat ideale bed tijden en wek tijden zijn maar dat wil ook niet. In het weekend slaap ik vaak vroeg, en de dag erna zet ik een wekker op dezelfde tijd want als ik een keer een uur langer slaap is het de nachten daarna meteen weer flink mis.