raar ongesteld

ja ik weet dat je in het begin ongesteld bent enz, en dat het lang kan duren voordat je weer ongesteld wordt, maar ik ben het echt heel raar.
ik heb echt zo ongeveer:
3 dagen wel - 1 dag niet - 4 dagen wel - 2 dagen niet

enz. en dat dan de hele maand door, ehhh?
hebben meer mensen dit (gehad)?

Nee, geen ervaring ofzo.
Maar ben je dus eigenlijk de hele maand lang ongesteld?

ja, eigenlijk wel. ben het ook nog helemaal niet lang, dus msischien dat het nog veranderd? heel soms heb ik en weekje ofzo niks. maar ik ben niet echt zwaar ongesteld ofzo maar alsnog is het irritant…

hey rosalie! hoelang heb je je menstruatie al? ik had dit op het begin ook, erg onregelmatig en vervelend. dit kan tussendoor als je al vaker je menstruatie hebt gehad ook gebeuren. dit komt dan vaak door stress, ongezond eten enz.

Pil kan helpen :slightly_smiling_face: Maar als je nog niet lang ongesteld bent is het normaal geloof ik.

eeehm ik denk 2/3 maanden ofzo nu? weet het niet precies meer, haha

Dit heb ik ook heel lang gehad, het werd bij mij wel wat regelmatiger maar wel heel ‘agressief’, heel veel en veel pijn. Mocht nu van de dokter eindelijk aan de pil en ik ben het niet meer heel veel. Het doet nog wel veel pijn, maar ik moet nog even aan de pil ‘wennen’. Als het zo blijft moet je echt even naar de dokter gaan.

Je zegt dat je het nog niet lang bent, daar ligt het waarschijnlijk aan. Het moet allemaal nog een beetje op gang komen, bij de één duurt dit wat langer dan bij de ander. Ik ben al ruim een jaar en bij mij is het nog steeds niet 100% regelmatig. Maak je niet druk! Maar als je het echt niet vertrouwd misschien toch even naar de huisarts gaan, die kan je wat gerust stellen.

Even naar de dokter toe bellen :slightly_smiling_face:

twee/drie maanden is best wel weinig hoor, dus ik zou me niet heel veel zorgen maken! :slightly_smiling_face: Als het niet teveel is en als het verder geen pijn doet ofzo zou ik als ik jou was het nog gewoon even een maandje of twee aankijken. Als je het dan echt heel vervelend vind kun je natuurlijk altijd naar de dokter gaan, maar het is de vraag of die er iets aan kan doen :wink: waarschijnlijk gaan zij ook zeggen dat je gewoon moet wachten tot het iets regelmatiger wordt.

Eigenlijk best normaal dat je in pubertijd nog heel onregelmatig ongesteld bent. Maar dat is wel heel raar? Dus ik zou nog even afwachten en als het nog lang zo door gaat in ieder geval tegen je moeder zeggen. Dan kan je altijd nog even langs de dokters.

dit is wel vaker bij mensen die ‘‘nieuw’’ zijn met de menstruatie. de pil helpt in iedergeval wel. ik zou eerder over gaan naar iets wat geen pillen bevat. leef gezond en je zult zien dat het volgend jaar weer allemaal prima is. sowieso heb je maar ongeveer 11/12/13 menstruaties in het jaar, dat valt best wel mee :wink: