Raar ongesteld door pil?

Hey, ik wist niet zo goed waar ik dit moest neer zetten, maar ik slik sinds 2 weken de pil, en ik begon meteen op de eerste dag dat ik ongesteld werd, ik was het gewoon 5 dagen en toen stopte het, maar 3 dagen daarna ben ik weer ongesteld geworden, die dag was ik de pil vergeten in te slikken maar in de bijsluiter stond dat je dan wanneer je het merkte die pil dan gewoon moest slikken ook als je er 2 teglijk moest slikken, hem dan moest innemen want 1 vergeten maakte niet zoveel uit endat heb ik toen gedaan maar sindsdien ben ik alweer ongesteld al bijna een volle week, en het is ook best hevig dat ik na 1 uur al door een tampon heen ben, ik slik de pil nu nog steeds, en ben dus bijna bij de 3e week van de eerste strook endan hou ik de stopweek, ik heb geen idee hoe het kan en wat ik moet doen, kan iemand me misschien helpen? Dankjewel xo

Dit ^

Doordat je lichaam er nog aan moet wennen reageert het nogal heftig op het vergeten van de pil. Kan trouwens ook zijn dat dit elke keer kan gebeuren als jij je pil vergeet. Dat van 1x vergeten is niet erg slaat vooral op bescherming tegen zwanger worden. Heb zelf als ik 2 dagen het vergeet dat ik dan net als jou elk uur mijn tampon kan gaan wisselen. Pff, nu vergeet ik dat ding echt nooit meer, wat een hel was dat.

Ik zou zeggen even doorbijten. Pil strip afmaken. Als het goed is, is er dan niks aan de hand. Je kan ook er voor kiezen om nu alvast je stopweek te houden. Hou er wel rekening mee dat je dan NIET ben beschermd!

Als je na 3 maanden van gebruik van je pil nog steeds rare dingen heb zou ik er mee naar de huisarts gaan.

Dit komt heel vaak voor. Hoogstwaarschijnlijk is het na je eerste stopweek over.
Verder kun je dit vragen in het algemene piltopic.