raar om te zwemmen met oppaskindjes?

hoi
is het raar om te zwemmen met oppaskindjes van drie en zeven en dat ik zelf aan de kant blijf in mijn kleren? dan zou ik wel een vriendje mee meoten vragen voor die van zeven anders verveelt ie zich en dan zet ik die van drie in het peuterbadje, maar is het raar??

Als je zelf niet mee zwemt vind ik het persoonlijk wel raar ja.

Waarom ga je zelf niet mee zwemmen dan? Ik vind het eerder onverantwoord om een kind van 3 gewoon in het bad te zetten zonder er zelf naast te staan, al is het een pierenbadje.

Een kleind kindje heeft altijd iemand nodig die erbij is om op te letten. Ook al is het maar een superklein laagje water. Je weet nooit wat er kan gebeuren. Ik zeg absoluut nee, en ga mee zwemmen.

nee dan pak ik een tafeltje naast dat badje zodat ik haar heel goed in de gaten kan houden. En ik zwem niet mee omdat ik veel te zwaar ben

Maar er zijn toch nog veel andere leuke dingen om te doen met kinderen?

ja klopt wel, maar hier in de buurt alleen kinderboerderij incl speeltuinntje en zwembad. Verder nisk

Dan vind ik het nog niet verantwoord met een kind van 3. Ik zou gewoon wat anders gaan doen dan.

ik hoop dat die mensen je vertellen dat je nooit meer terug hoeft te komen als je een kind van 3 serieus alleen het water in wil laten

Kinderen van die leeftijd kunnen zich prima vermaken in een kinderboerderij met speeltuin. Ik ben laatst met 2 meiden van 4 en 9 naar een indoor speeltuin geweest en ze hebben zich 4 uur vermaakt en nog waren ze niet uitgespeeld. Een kind van 3 kan verdrinken in een pierenbadje dus vandaar dat ik het niet verantwoord vind.

Voor dat kindje van 7; dan zou je inderdaad iemand mee moeten vragen. Jij hebt al je aandacht bij het kindje van 3 nodig, dus zul jij hem niet meer in de gaten kunnn houden.
Voor dat kindje van 3; als je echt niet in zwemkleding wilt, kun je ook altijd nog in een korte zwembroek en een hemdje aan de rand gaan zitten, lekker met je voeten in het water.

Hoe heb jij ooit die Job kunnen krijgen
Onverantwoord…

Vrij onverantwoord ja. Ga toch gewoon mee, het gaat erom dat die kindjes een leuke dag hebben, niet om jouw onzekerheid.

Ik denk inderdaad ook dat kinderboerderij dan een beter idee is. En anders kan je toch nog veel andere dingen doen met die kinderen. Je hoeft niet meteen ergens naartoe te gaan.

Ik vind het zeer onverantwoord.

Zelf ben ik laatst ook gaan zwemmen met mijn oudste oppaskindje die 2 zwemdiploma’s heeft. De jongste van 7 wou ook mee, maar dat wou ik zelf niet eens, ookal mocht het van de moeder wel. Het is een hele verantwoordelijk om op 3 kinderen te letten in een zwembad, want op de oudste en dat vriendje moet je ook letten. Laat staan als je zelf niet eens het water in wilt…
Bij ons mag je trouwens niet eens zonder zwemkleding het zwembad in, daarbij weet ik niet hoe oud je bent maar sommige zwembaden hebben ook regels hoe oud de begeleider moet zijn.

Verder vermaakt die kleine zich echt niet lange tijd alleen, die zul je toch echt ook zelf moeten vermaken (glijbaantjes, speelgoed enzo).

(Ik ben trouwens zelf bijna 18 en pas al 7 jaar op die kindjes, zie ze bijna dagelijks)

Nee, je kunt een kind van 3 echt niet alleen in een peuterbad zetten. en persoonlijk zou ik ook graag een oogje op die van 7 willen houden maar dat kan al helemaal niet als je bij die van drie zit.
Plus hoe lang denk je dat vol t houden. Ik hou daar nog geen uur kunnen zitten en een uur zwemmen voor die van 7 is ook niet lang.

Een kind van 3 MAG bij ons niet eens zonder begeleiding het bad in en een kind van 7 ook niet, tenzij die zijn diploma heeft.

Als je niet van plan bent om mee te gaan, doe het niet.
Je kan kinderen op die leeftijd niet lang uit het oog verliezen want een ongeluk zit in een klein hoekje.

Ik hoop trouwens ook dat je, als je niet van plan bent om mee te gaan, dit ook tegen je oppas ouders durf te zeggen?

Zou het niet doen! Voor de veiligheid van de kids en om jezelf te behoeden voor eventuele ongelukken die dan jouw schuld zouden zijn.
Overigens is het hartstikke leuk van je dat je een middag wat wilt doen met ze, en zwemmen kan ook zeker als ze allemaal wat ouder zijn, maar hou het voor nu bij een middagje knutselen of lammetjes aaien bij de kinderboerderij. Ik zou pas met ze gaan zwemmen als ze allebei minstens 2 zwemdiploma’s hebben én je toestemming hebt van de ouders :stuck_out_tongue: