raar lichaam

hoi hoi,
ik heb echt een heel raar lichaam, bijvoorbeeld deze week heb ik heeel veel gegeten omdat het vakantie is en omdat ik van eten houd (: en dan ben ik ineens 3 kg afgevallen.
en als ik een paar dagen wat minder eet dan ben ik weer 1,5 kg aangekomen.
moet ik hiermee naar de huisarts gaan of is dit niet erg?

hoe oud ben je?
je lichaam is waarschijnlijk gewoon in ontwikkeling/groei
niets om je zorgen over te maken lijkt me

Ik ben net 17 geworden, maar ik ben al een paar jaar niet gegroeid.

Ik zou me niet zo’n zorgen maken, probeer gewoon niet zoveel op je gewicht te letten en weeg jezelf niet… Daarvan wordt je echt helemaal gek, geloof me.

Het ligt aan veel meer dingen dan alleen wat je eet hè. Als je jezelf op verschillende tijdstippen van dezelfde dag weegt zul je zien dat er ook verschil in zit, bijvoorbeeld.

Het verschilt heel erg, ook hoeveel je drinkt, beweegt, stofwisseling, hormonen blabla.
Ik eet meestal alleen brood, avondeten, fruit en 1 keer een koekje, op een doordeweekse dag. Ik ehb een keer een week lang alleen maar snoepjes koekjes en allemaal rotzooi gegeten en ik was 5 kg lichter maar mijn lichaam zag er nog hetzelfde uit…
En 's avonds heb ik een buikje omdat mijn darmen dan vaak wat opgezet zijn na het avondeten, terwijl ik 's ochtends een platte buik heb.

Het is allemaal heel normaal en je gewicht bepaalt niet altijd of je dik bent of niet of gezond bent of niet (tenzij 110 kilo ofzo bent en 17 jaar…). Als ik 2 kg afval of aankom, merk ik daar niks van… dat is waarschijnlijk de kiloknaller die in de wc is belandt…

dankjewel voor jullie advies! :slightly_smiling_face:

1 of 2 kilo verschil kan ook te maken hebben met vocht etc. Maar dat is normaal geen zorgen om maken dus!

Heb ik ook last van;)
ik dacht dat ik na een all-in vakantie 5 kilo zou zijn aangekomen, heb me stampvol gegeten met gyros en mousaka
maar bleek dat ik 3 kilo kwijt was haha :slightly_smiling_face: