Raar gevoel

Ik heb na mijn vorige forum jullie advies opgevolgd om met mijn vriendje te praten over zoenen we hebben nu afgesproken om dat vrijdag na school te doen en nu heb ik het volgende probleem:

Ik vind hem echt super leuk en wil met hem zoenen maar sinds we dat hebben afgesproken heb ik een raar gevoel in mijn buik het ene moment wil ik springen van geluk en het anderen moment wil ik in een hoekje kruipen tot het zaterdag is en dit is mijn eerste kus dus ik weet ook niet hoe het moet!

hebben jullie zoen tips of tips om dat rare gevoel weg te krijgen? XXX anoniempjuh

Whut? Nu maken mensen al afspraken wanneer ze gaan zoenen?
Euh, sorry, maar daar moet je geen afspraken over maken. Nu vind je het eng ja, omdat er nu een grote druk op ligt. Relax, laat zoiets gewoon over je heen komen.

Wat hierboven gezegd is.

Hey ik snap dat ik hier geen afspraken over moet maken maar wij zijn allebei heel erg verlegen en anders gebeurt het nooit dus heeft iemand tips hoe het moet en over dat gevoel in mijn buik?

Maar waarom maken jullie dan toch een afspraak daarover als je weet dat je dat niet moet doen? Als je gewoon lekker naast elkaar zit of iets, kun je toch wel gewoon een kusje geven? Dan komt van het een het ander wel hoor. En er zijn geen goede tips om te zoenen, iedereen doet het op zijn eigen manier. En je doet het pas voor het eerst hè, dus het is niet erg als het een beetje stuntelig is.

En dat gevoel in je buik verdwijnt als je er geen afspraken over maakt.

Beetje raar dat jullie het hebben afgesproken… Maar goed

Je vraag, het gaat gewoon vanzelf en jezelf er niet te druk om maken.

Dude, ik vind het echt een uitvinding. Dat je het afspreekt betekent dus dat je het allebei wil. Awesome toch? Geen reden meer om onzeker te zijn. Wat kan er nou misgaan? Enjoy~!

Oeh, het de afspraak is al geweest toch? Hoe ging het?

Ik had ooit een relatie met een jongen waarbij we ook niks durfden, wat echt ver-schrik-ke-lijk ongemakkelijk was. We (hij vooral) waren ook al wat ouder, dus het was erg awkward. We hebben het uitgemaakt, wat een goede stap was haha. Maar ik ben benieuwd of jij die ongemakkelijkheid wel weet te doorbreken!

Oh wauw wat zou ik dit ongemakkelijk vinden.
Ik vind dat dat iets is wat echt spontaan moet komen.
Dat gewoon die spanning er is. Wat opbouwt en je elkaar dan gewoon ‘aanvliegt’. :'D