Raar gevoel onderbuik en kriebels

hoi! ik ben 12 jaar, en ben nog nooit echt verliefd geweest!
Ik ben al wel eens een keer of wat verliefd geweest op een jongen, en had een poosje een famous crush. Er zit een meisje bij mijn zwemclub, al ruim een jaar. maar sinds gisteren als ik aan haar denk voelt het alsof ik een raar kriebelig gevoel in me buik heb. Ik weet niet wat dit is en of ik nu lesbisch hetro of bi ben. Het voelt alsof ik heel zenuwachtig word als ik aan haar denk maar ook als ik aan de gedachte denk dat ik lesbisch ben. me moeder zegt dat het iets met hormonen is. Is het normaal dat ik die spannend vind? Is er iemand die me please kan helpen? of is het ongesteld ik ben het pas dus kan het dat zijn?

Kriebels in je buik kun je overal van krijgen! Dat kan inderdaad door dat meisje komen, maar misschien komt het ook wel door het idee van zoenen en alles wat daarbij hoort. Of het komt heel ergens ander door.

Als je 12 bent gebeurt er heel veel in je lichaam, en dit zal alleen nog maar meer gaan worden (ik wil je niet bang maken hoor, het hoort er allemaal bij en is helemaal normaal).

Of je echt verliefd (of lesbisch, zoals jij zegt) kun je niet alleen maar aan kriebels in je buik voelen. Als je ├ęcht verliefd bent dan weet je dat wel, dan wil je niets liever dan de hele dag bij dat meisje zijn, dan denk je aan samen dingen doen, misschien zelfs wel een toekomst samen. Maar wanneer je 12 bent kan dit allemaal nog heel verwarrend zijn.

Mijn advies is: maak je vooral niet teveel zorgen over wat of wie je bent. Dat wordt vanzelf wel duidelijk! Je bent nog jong en en je gaat nog heel veel dingen over jezelf ontdekken leren, dat kan niet allemaal in 1 dag. Geniet lekker van die kriebels die je hebt en maak eens een praatje met dat meisje! Of vraag haar om een keer samen wat te gaan doen, een film kijken of een ijsje eten bijvoorbeeld? Dat hoeft niet meteen wat te betekenen maar kan ook heel goed vriendschappelijk zijn.

Daarna zie je wel weer verder, alles in kleine stapjes en jezelf niet voorbij hollen.
Succes x

2 likes