Raar eetpatroon

hee meiden!
ik wil eerst even zeggen, sorry voor typfouten, ik typ met 1 hand. :stuck_out_tongue:
maar nu mijn ‘probleem’. ik heb nogal een irritant eetpatroon, waardoor ik geen honger heb wanneer ik wél hoor te eten, en wel honger als ik niet hoor te eten.
ik ontbijt rond kwart voor zeven, in de kleine pauze (11 uur) eet ik dan al mn brood + koek op(viet boterhammen), daardoor heb ik in de grote pauze (1 uur) nooit honger. Als ik thuiskom (4 uur) heb ik weer honger dus ga weten, daardoor heb ik tijdens het avondeten geen honger (6 uur), en als ik in bed lig (kwart voor tien) weer wel…

weet iemand ‘hoe’ ik dit kan veranderen en dus ‘normaal’ kan maken?
alvast bedankt!

Nou, om 11 uur alleen je koek eten, dan in de grote pauze je boterhammen, zodat je na school iets kleins kan eten en dan gewoon avondeten en dan 's avonds nog iets?

3 vaste maaltijden met 2 tussendoortjes. Dus 5 eetmomenten op een dag.

Dus blijv.
Ontbijt
Tussendoortje
Lunch
Tussendoortje
Avondeten

Je kan ook 2 boterhammen in de eerste pauze eten en 2 in de 2e?

ja, maar als ik in de kleine pauze 2 boterhammen eet, dan heb ik ;t 4e en 5e lesuur kei veel honger…
en eet ik in de grote pauze nog niks, vraag me niet waarom. :flushed:

eet je 4 boterhammen in de grote pauze :slightly_smiling_face:

zoals somige mensen tegen me zeiden: je hebt geen honger, dat hebben kleine kinderen in afrika. :slightly_smiling_face:

leer je trek te beheerse voor het avond eten (4uur dus). of eet echt iets HEEL kleins.

Meer drinken in de kleine pauze? Van drinken krijg je minder honger volgens mij.

ik ga mn best doen, dank jullie wel. (:

Maar heb je na 2 boterhammen nog steeds honger? Je kan het proberen, en neem anders erna een kauwgompje, kan ook helpen. En anders eet je er wel lekker 4. En als je thuiskomt gewoon wat yoghurt met cruesli ofzo, en daarna avondeten. Veel water drinken helpt idd ook.

Neem 2 boterhammen om 11 uur, en nog 2 of als je meer honger hebt 3 boterhammen om 1 uur.

Appels helpen ook goed tegen de honger (:

lisa, dat kauwgompje is 'n goed idee! en die yoghurt ook! :stuck_out_tongue:
ik ga mn best doen morgen.(:
krullevaar, ik houd niet van appels haha! :flushed:

Haha okee succes! Ben benieuwd hoe het gaat morgen (:

je kunt toch ook gewoon één boterham extra meenemen voor in de kleine pauze. Dan zit je niet zo vol dat je om 1 uur niks meer kunt eten en dan eet je dan de rest op…

Waarom pak je dan niet in de eerste pauze een appel of een banaan…dat geeft een verzadigd gevoel,of je eet een appel en een koek
en dan kun je in de grote pauze gewoon je bammetjes eten.
Als je om 4 uur honger hebt moet je gewoon een cup-a-soupje nemen
doe ik ook altijd als ik honger heb haha
ik hoop dat je er iets aan hebt

liefs,

ItsMeRoxy, hoe wil ik een banaan meenemen in mijn tas? Of een appel? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Misschien moet je wat meer/steviger ontbijten zodat je minder snel honger krijgt?..
En dan idd iets anders meenemen voor de 1e pauze, een pakje koekjes en wat fruit ofzo.

Ik heb vandaag 2 pakjes koekjes mee genomen, die in de eerste pauze op gegeten en wat gedronken.
In de grote pauze 3 boterhammen, op de fiets de laatste en ik begin nu weer honger te krijgen, wat zo hoort.
Daank jullie! Echt. Dankje!

Fijn dat het goed ging! Ik was al benieuwd ;p.