raar bultje

ik weet niet of het gepast is om hier te plaatsen, maar ik vind van wel aangezien het toch over mijn intieme zone gaat :slightly_smiling_face:

ik scheer mijn schaamhaar altijd weg, en heb een aantal jaar geleden last gehad van bultjes die vaak nog groter waren dan een doperwt.
dit deed altijd pijn en ik dacht vaak dat het door een ingegroeide haar kwam. maar volgens mij is dit niet het geval.
ik kneep er altijd in zodat het kapot knapte en er bloed uit spatte. daarna deed het geen pijn meer.

tot op de dag van vandaag had ik er geen last meer van. nu wel weer, en ik heb er weer in geknepen totdat er bloed uit spatte en het geen pijn meer deed.
het komt wel elke keer op dezelfde plek terug, vandaar dat ik daar nu een litteken heb zitten (rechter buitenste schaamlip)

klinkt dit voor iemand bekend? ik wil toch wel erg graag weten of dit normaal is. aangezien ik nooit het idee heb gehad dat het de moeite waard is om mee naar de huisarts te gaan.

Dat is waarschijnlijk gewoon een onderhuids puistje, ik heb er zelf ook weleens last van gehad :slightly_smiling_face: een puistje is een ontsteking van de talgklier, en zoals je denk ik wel weet kan een puistje nog best hardnekkig blijven zitten maar kun je er geen pus meer uitknijpen. Zoiets is dat dan ook. Niks om je zorgen over te maken meid :wink:

misschien abcessen? ik zou er mee naar de dokter gaan, al is het alleen al om zeker te weten wat het is!

met een puistje is het toch zo, dat er de eerste keer wel pus uit komt? dat was bij mij niet het geval.
maar stiekem hoop ik toch wel een beetje dat je gelijk hebt

twijfel twijfel, geen abcessen voor zover ik het nu lees en zie.
en de dokter voelt gewoon niet noodzakelijk voor dit. ik denk niet dat het iets is waar hij wat mee kan.
ben gewoon een beetje nieuwsgierig.