raad nodig

Mijn beste vriendin heeft onlangs seks gehad met een man. Nu, klinkt logisch.
Maar er zijn 2 zijden aan: beste vriendin heeft een vaste vriend + de man met wie ze seks had is, daar heb ik ook al seks mee gehad en dat wist ze maar al te goed.
Daarnaast vertelde ik haar een paar weken voor dat gebeurde hoe ik nog met die man in m’n hoofd zat, dus ze wist dat hij nog gevoelig lag bij mij. Hoe dan ook, die avond heb ik haar zelfs nog proberen tegen te houden met hem naar bed te gaan, maar de drank maakte van haar een heel ander mens.
Ze heeft het haar vaste vriend verteld maar dat is dus goedgekomen, maar nu LIJKT alles ook terug inorde ook tussen ons volgens haar.
Ik heb het er nog altijd moeilijk mee maar wil ook geen ‘oude koeien uit de gracht halen’.
Ze vind het namelijk best grappig dat we met de zelfde man seks hebben gehad, ik daarentegen kon haar bijna slaan toen ik het hoorde.
Nu wij zijn al 4 jaar de hechtste vriendinnen die je je maar kan voorstellen, gingen samen met ons ouders op reis, zulke dingen. Dus vriendschap verbreken is geen optie zeg maar.
Ik weet niet hoe jullie zouden reageren dus laat iets weten.

ps. het lijkt iets dat uit een slechte film komt, but trust me, that’s my life.

Ik zou het nauwelijks geloven maargoed :’)

Ik zou zo reageren: ‘waarom zou die vaste vriend nog bij haar blijven omdat ze seks heeft gehad met een ander.’

Je wilt geen oude koeien uit de sloot halen, maar je zit er nog mee. Dus als je het er niet over hebt, zul je het allemaal binnenvetten en komt het er sowieso op een dag uit. Dus ik zou het gewoon open gooien, eerlijk zeggen dat je er nog mee zit en het eigenlijk heel rot vind dat het is gebeurt. Hopelijk kunnen jullie het dan echt uitpraten.