R4 ding voor de DS

Ik heb dus zo’n R4 ding voor de DS maar ik heb godsgeen idee hoe dat werkt, kheb wel gegoogled enzo maar daar ben ik niet echt wijzer van geworden dus ehh kunnen jullie me helpen? (:
En een beetje in simpele woorden ehh.

xx.

Volgens mij moet je hem erin steken>openen>mapje maken>gedownloade spellen erin gooien.

Er zyn heel veel topics hierover :wink:

Maare ik heb er ook één. Je hebt een R4 Kaartje voor in je DS , en daar zit een minikaartje in. Dat minikaartje stop je in de USB stick en die stop je in de PC. nu kun je spelletjes van internet downloaden en gewoon op die stick zetten in de map SPELLEN zegmaar. =p Ik had er oo’k cd’s bij met spellen dus kun je ze gewoon naar de stick kopieeren :wink:

Shit ik wil een ninento ds! dit laatste halfuur dat ik aan de pc zat zit ik telkens op forums waar ze het over dat r4 ding hebben! grrr, want one!
Maar ik kan je niet helpen…

't kan best dat er veel topics d’r over zijn maar ik heb zeg maar niet zoveel zin om te gaan zoeken.

@ Bedankt

En die ene creditcard: Hhaahaha dat had ik ook :stuck_out_tongue:

En waar kun je die spellen downloaden?(:

Google> DS Roms

Hee hoi,

Ik heb mijn R4 gekocht bij www.nintendovoordeelshop.nl ze hebben ook een site in Belgie volgens mij kijk maar eens op www.nintendovoordeelshop.be ze zijn echt niet duur en leveren snel.

Ik heb wel eerste een 2gb kaart gekregen terwijl ik een 4 gb had besteld maar dat hebben ze snel opgelosd ik speel nu lekker met mijn R4 coooool

ik dacht eerst ook dat je gewoon de spelletjes erop moest zetten en dat ze het dan wel zouden doen, maar dat is niet zo! wacht, ik zoek even een site waar opstaat hoe ik het heb gedaan, dan doet ie het wel :slightly_smiling_face:.

hmm ik kan niets vinden … maar ik weet wel dat je moonshell moet downloaden, dat is de firmware die je nodig hebt. ik heb versie 1.17 dacht ik, maar ik zie dat er ook al weer versie 1.18 is.

oh wacht, ik zie toch wel wat!

naja eerst moet je inderdaad doen wat Retro zei: Je hebt een R4 Kaartje voor in je DS , en daar zit een minikaartje in. Dat minikaartje stop je in de USB stick en die stop je in de PC.

en hier staat dat je:

• dus die firmware moet downloaden.(hier staat informatie)
  • dan pak je het hele bestand uit
  • dan open je de uitgepakte map, selecteer je de uitgepakte bestanden, behalve .txt. en .html bestanden en kopieëer je deze.
  • ga dan naar de schijf die je micro-SDkaartje weergeeft en daar plak je het in.

als ik jou was zou ik wel even een map aanmaken, bijv. ‘moonshell’, dan is het allemaal wat georganiseerder :slightly_smiling_face:.

en dan: downloaden maar! de spelletjes kun je wél gewoon op de kaart gooien zonder iets te moeten doen (behalve uitpakken dan), dus dat is handig.
een site die ik veelal gebruik: www.romulation.net, vind ik persoonlijk de fijnste.

succes ermee! en als het niet lukt, dan mag je me wel noten ofzo :slightly_smiling_face:. die handige site die ik gebruikte kan ik niet meer vinden, dus dat is wel sjeis! maarja, ik denk wel dat het je gaat lukken. aju!

ik kan je helpen!
het is super makkelijk. :wink:
ff me broertje er bij halen. :blush: