Quote disscussie topic

Laten we discusseren over vage quotes.
Sommige quotes lijken, als je ze voor het eerst leest, HET perfecte idee over het leven, de liefde, vriendschap, whatever. Maar ik heb dan heel vaak dat, als ik ze nog eens lees, ze dan heel vaag zijn en niet kloppen, wanneer je erover nadenkt.
Voorbeelden:
Leef met de dag, niemand heeft je morgen beloofd
Dus, je kunt je best wel vol eten met brownies om je op dit moment ‘blij’ te voelen omdat je het aankomende schoolfeest misschien toch al dood bent?

• Net zoals ‘Happiness is a way of travel, not a destination’
    Only your real friends will tell you when your face is dirty
    Hoezo, sommige frenemies vinden het ook errug leuk je te vertellen dat je er absolutely niet uit ziet.
    If he loved you, he would follow you when you run away
    Tuurlijk, if you loved him, you wouldn’t run away, right?

Dus, sommige quotes zijn heel vaag en geven je een slecht beeld over liefde, vriendschap, het leven. Ik hoop dat er mensen met me eens zijn, want anders is dit een heel genant topic.

Maar goed, dus zet hier jouw lievelings quote neer or whatever, en laten we flink filosoferen en discusseren of die quote nou echt inspirerend of rubbish is.
Wat heb je aan quotes en filosofische uitspraken, als ze -nou ja zeg maar- nergens op slaan.

Ik begin wel:
Don`t dream your life, just live your dream.

leef je droom: hmm… dus als ik droom over pindakaas, dan word ik pindakaas? als ik er goed over nadenk, snap ik die quote echt niet!
Allright :stuck_out_tongue:
Okee sorry, aan mij heb je niks xD

hmm…

If all my friends were to jump off a bridge, I wouldn’t jump with them, I’d be at the bottom to catch them

Upss

haha ja die kan natuurlijk ook helemaal niet, maar het is natuurlijk ook net hoe letterlijk je dat neem, maar zelfs dan is het nogal onmogelijk want je moet er maar net staan om ze te vangen (en je kan natuurlijk niet iedereen vangen)

Nou, ik ben het wel eens met die quote, niet alleen dromen over dingen die je graag wil, mmaar ze ook dóén!

Maar het is toch goed om altijd dromen te hebben?

quotes moeten gewoon niet zo letterlijk worden genomen, want het heeft meestal een diepere betekenis! dus die pindakaas-droom gaat in dat geval denk ik niet zo op

Volgens mij vat je die quote een beetje verkeerd op, haha. Ze bedoelen volgens mij dromen van bijvoorbeeld de toekomst, en dus niet als je slaapt. :stuck_out_tongue:

Ik denk inderdaad niet dat ze je dromen van als je slaapt bedoelen :stuck_out_tongue:
Maar het klopt wel, je moet niet alleen dromen over dingen, ga ze doen!

Ik snap wel wat ze bedoelen… maar die quote gaat idd niet altijd op :stuck_out_tongue:

@ unamerican: Een quote is niet iets als een spreekwoord ofzo…?
Een quote is gewoon een stuk dat letterlijk ergens van is overgenomen.
Ik kan bijv. jou gaan quoten: ’ dus die pindakaas-droom gaat in dat geval denk ik niet zo op’
Jij ziet volgens mij het idee van een quote een beetje verkeerd in…

‘De wereld wil bedrogen worden. Bedrieg haar dus.’ - Schijnbewegingen van Floortje Zwigtman

En wat denken jullie van deze quote?