Quizvragen over de economische crisis.

Ik ben nu voor economie bezig om een soort ganzenbord te ontwerpen, maar dan met betrekking tot de economische crisis. Nu heb ik een paar quizvragen nodig zeg maar (wanneer je hem goed beantwoord mag je verder, anders niet. Maar dat is verder ook niet belangrijk), dus ik vroeg me af of jullie toevallig nog wat vragen konden bedenken.

Enkele voorbeelden:

• Wat is het Bruto Binnenlands Product (BBP)?
  • Wat is het verschil tussen inflatie & deflatie?
  • Wanneer dalen de koersen? No comment
  • Is de dollar op dit moment aan het stijgen of zakken? stijgen, euro wordt minder waard
  • Als je in box 3 51% belasting moet betalen, doe je dit ook daadwerkelijk? Nee, je geld wordt in de boxxen verdeeld en dan pas wordt 51% van het overgebleven geld afgetrokken

moet het alleen in economisch opzicht, of kun je ook iets van geschiedenis erin doen(van wanneer tot wanneer, iedereen stoppen haha)

iig wat hersenspinsels

• werkloosheid
  • wat veroorzaakte de nederlandse eco crisis(amerika had crisis en ja nl was afhankelijk en dus volgde bla bla bla)
  • meneer Kolyn(heeft iets belangrijks daarin gedaan, maar ik studeer economie en geen geschiedenis)
    succes

Dat zijn wel goeie ja, bedankt!

Hmm, het liefst moet het wel over de huidige crisis gaan, en niet die van '29 dusja. :slightly_smiling_face: Maar toch bedankt.

Upje, ik moet nog 3 vragen :stuck_out_tongue: