Quarterlife crisis?

Ik vroeg me af of wel meer mensen dit hebben;
dat ze een tijdje (een week of zo) erg blij zijn en het gevoel hebben dat ze -nouja- eigenlijk een leuk leven hebben, alles goed komt en zo.
En dat een dag of 2 later echt iets hebben van: iedereen doet rot, niks lukt en zo.
Het is ook geen depressie of zo, denk ik, maar soms voel ik me gewoon rot zonder echte en goede reden.
Ik vraag me af of dit normaal is, en of het misschien over gaat?
Want ik kan me herinneren dat ik een paar jaar geleden hier niet echt last van had of zo, alles was gewoon normaal… simpel.
En er is in de tussentijd niet echt iets gebeurd, alleen soms doen vriendinnen echt rot en nouja liefdesdingetjesen zo. Misschien ligt het aan de puberteit (wat ik echt een kutwoord vind, jaa.) of zo.

Dus, ik vroeg me af of je, als je wat ouder wordt, je humeur niet steeds van up naar down gaat? Of dat meisjes die zich je ‘vriendinnen’ noemen niet steeds achter je rug om roddelen? ;O

je bent 13? Denk je 52 te worden?
Denk dat het inderdaad aan de pubertijd ligt, dan schommelt het allemaal ineens wat meer en zijn er inderdaad leeftijdsgenootjes die ineens vreemde dingen gaan doen.

Ja het is de puberteit. En in je 20ste gebeurd er ook nog wel wat geestelijk gezien.

Ja, normaal gaat dat wel over met ouder te worden. Meiden gaan ook (normaal) minder achterbaks doen en minder roddelen. Of je leert gewoon wie de goede mensen zijn en wie niet :wink:

Zoiets heet de puberteit.

Puberteit → hormoonschommelingen.
Klinkt heel serieus en bah, maar is heel normaal en gaat vanzelf over. :slightly_smiling_face:

Ja, dat heb ik ook wel eens. Ik ben ook pas 14, het heeft gewoon met de puberteit te maken ;p.