Q 'n Dirty research, lijstje invullen plz!

1. Jongen/meisje? meisje.

2. Hoe oud ben je? 16 jaar.

3. Ben je woonachtig in Amsterdam? Nee.

4. Krijg je geschiedenis als vak op school? nee, ik heb N&G.

5. Wat vind je van het vak geschiedenis? Ik vind het echt een kut vak, dat is de reden dat ik geen maatschappij profiel heb gekozen.

6. Is er iets waar je meer informatie over zou willen wat betreft geschiedenis? het enige een beetje interessante vind ik de tweede wereldoorlog.

7. Welke onderwerpen uit de geschiedenis trekken je het meest? tweede wereldoorlog

8. Ben je wel eens in het Amsterdams stadarchief geweest? Waarom wel/niet? nee, ik wist niet dat dat bestond.

9. Weet je wat er in het Amsterdams stadarchief te zien is? nee.

10. Als er meer te zien was over je antwoord bij vraag 6 en 7, zou je dan het stadsarchief bezoeken? Misschien, als het leuk was.

11. Ben je in het bezit van een smartphone? Geloof het wel.

12. Zo ja, vind je het prettig in gebruik? Wat vind je er prettig aan? het gaat, ik vind hem niet mooi, maar het is wel handig. Ook jammer dat er geen internet op zit.

13. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom? Ja allemaal. gewoon gezellig.

14. Heb je veel applicaties op je smartphone? Zo ja, van welke onderwerpen (bijv. Nieuws, games of social media). Je mag ook de namen van de apps opgeven. nee. op me ipod wel.

15. Wat zijn je hobby’s? hockeyen, winkelen & uitgaan

16. Hoeveel tijd besteed je daar ongeveer aan? 6 uur ofzo bij elkaar per week.

17. Verdiep je je graag in je hobby? nee, vind het wel leuk maar meer dan dat ook niet.

1. Jongen/meisje? Meisje

2. Hoe oud ben je? 13

3. Ben je woonachtig in Amsterdam? Nee

4. Krijg je geschiedenis als vak op school? Ja

5. Wat vind je van het vak geschiedenis? Saai

6. Is er iets waar je meer informatie over zou willen wat betreft geschiedenis? Nee

7. Welke onderwerpen uit de geschiedenis trekken je het meest? Geen

8. Ben je wel eens in het Amsterdams stadarchief geweest? Waarom wel/niet? Nee, ik woon in België

9. Weet je wat er in het Amsterdams stadarchief te zien is? Nee

10. Als er meer te zien was over je antwoord bij vraag 6 en 7, zou je dan het stadsarchief bezoeken? Hangt er vanaf

11. Ben je in het bezit van een smartphone? Ja

12. Zo ja, vind je het prettig in gebruik? Wat vind je er prettig aan? Handig, je kan er mee op internet, touchscreen, moderner,…

13. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom? Ja, facebook, netlog,… gezellig

14. Heb je veel applicaties op je smartphone? Zo ja, van welke onderwerpen (bijv. Nieuws, games of social media). Je mag ook de namen van de apps opgeven. Games vooral en social media

15. Wat zijn je hobby’s? Dansen, gitaar spelen, shoppen, computeren, Dingen doen met vrienden,…

16. Hoeveel tijd besteed je daar ongeveer aan? totaal; 20uper week (minstens)

17. Verdiep je je graag in je hobby? Ja

1. Jongen/meisje? Meisje

2. Hoe oud ben je? 16

5. Wat vind je van het vak geschiedenis? Ik vind het leuk

6. Is er iets waar je meer informatie over zou willen wat betreft geschiedenis? Meer over hoe de ‘gewone’ mensen uit een bepaalde tijd leefden, je hoort alleen maar over de adel en koningen enzo

7. Welke onderwerpen uit de geschiedenis trekken je het meest? Die nog niet zo lang geleden zijn gebeurd, WOII enzo

8. Ben je wel eens in het Amsterdams stadarchief geweest? Waarom wel/niet? Nee, ik woon best wel ver van Amsterdam

10. Als er meer te zien was over je antwoord bij vraag 6 en 7, zou je dan het stadsarchief bezoeken? Misschien

11. Ben je in het bezit van een smartphone? Nee

12. Zo ja, vind je het prettig in gebruik? Wat vind je er prettig aan? -

13. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom? Ja, het Girlscene forum en Tumblr, om dingen te delen met anderen

14. Heb je veel applicaties op je smartphone? Zo ja, van welke onderwerpen (bijv. Nieuws, games of social media). Je mag ook de namen van de apps opgeven. -

15. Wat zijn je hobby’s? Winkelen, computeren, dingen met vriendinnen doen, volleyballen

16. Hoeveel tijd besteed je daar ongeveer aan? Geen idee eigenlijk, 20-25 uur per week?

17. Verdiep je je graag in je hobby? Jawel

1. Jongen/meisje? Meisje

2. Hoe oud ben je? 15

4. Krijg je geschiedenis als vak op school? Ja, nog wel

5. Wat vind je van het vak geschiedenis? Sommige onderwerpen heel interessant, andere dingen facking saai.

6. Is er iets waar je meer informatie over zou willen wat betreft geschiedenis? Nee

7. Welke onderwerpen uit de geschiedenis trekken je het meest? De oudheid en WO II

8. Ben je wel eens in het Amsterdams stadarchief geweest? Waarom wel/niet? Nee. Ik heb nog nooit gehoord van het Amsterdams stadsarchief

10. Als er meer te zien was over je antwoord bij vraag 6 en 7, zou je dan het stadsarchief bezoeken? Nee

11. Ben je in het bezit van een smartphone? Nee

12. Zo ja, vind je het prettig in gebruik? Wat vind je er prettig aan? -

13. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom? Ja, hyves facebook en girlscene forum

14. Heb je veel applicaties op je smartphone? Zo ja, van welke onderwerpen (bijv. Nieuws, games of social media). Je mag ook de namen van de apps opgeven. -

15. Wat zijn je hobby’s? volleybal, computeren, gitaarspelen, winkelen, muziek, vrienden, partyen

16. Hoeveel tijd besteed je daar ongeveer aan? veel

1. Jongen/meisje?
    Meisje

2. Hoe oud ben je?
    18

3. Ben je woonachtig in Amsterdam?
    Nee

4. Krijg je geschiedenis als vak op school?
    Ik zit niet meer op school, maar ik heb het wel 6 jaar lang gevolgd op het vwo.

5. Wat vind je van het vak geschiedenis?
    Ik vind het een heel interessant vak. Sommige periodes vond ik wat minder, omdat je dan moest leren over bijv. de Middeleeuwen of de prehistorie en dat vind ik echt geen interessante tijdperken, maar de wereldoorlogen etcetera vond ik dan weer wel super.

6. Is er iets waar je meer informatie over zou willen wat betreft geschiedenis?
    Niet dat ik zo gauw weet.

7. Welke onderwerpen uit de geschiedenis trekken je het meest?
    Zoals al eerder gezegd: de wereldoorlogen, maar ook bijvoorbeeld de Vietnamoorlog etcetera. Eigenlijk vooral de negentiende en twintigste eeuw. Ik zeg altijd: “ik vind de geschiedenis pas echt interessant vanaf het moment dat mannen maatpakken zijn gaan dragen.”

8. Ben je wel eens in het Amsterdams stadarchief geweest? Waarom wel/niet?
    Nee. Ik zat op school in Limburg, dus dat is een beetje ver weg.

9. Weet je wat er in het Amsterdams stadarchief te zien is?
    Ik heb geen flauw idee.

10. Als er meer te zien was over je antwoord bij vraag 6 en 7, zou je dan het stadsarchief bezoeken?
    Ik denk het niet.

11. Ben je in het bezit van een smartphone?
    Nee

12. Zo ja, vind je het prettig in gebruik? Wat vind je er prettig aan?
    -

13. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom?
    Ja. Facebook en dit forum. Facebook voornamelijk om in contact te blijven met vrienden en familie, dit forum omdat ik me vaak verveel.

14. Heb je veel applicaties op je smartphone? Zo ja, van welke onderwerpen (bijv. Nieuws, games of social media). Je mag ook de namen van de apps opgeven.
    Ik heb geen smartphone.

15. Wat zijn je hobby’s?
    Lezen, computeren

16. Hoeveel tijd besteed je daar ongeveer aan?
    ongeveer 3 uur per dag denk ik.

17. Verdiep je je graag in je hobby?
    In het lezen wel, in computers ben ik niet zo geïnteresseerd.

1. Jongen/meisje?
    Meisje

2. Hoe oud ben je?
    14

nee

Ja

Dat verschilt per onderwerp of ik het leuk vind of niet

Uh nee

WO 2.

Nee, als ik in Amsterdam kom wil ik daar alleen maar winkelen ;$

Nou ik heb een soort van idee

10. Als er meer te zien was over je antwoord bij vraag 6 en 7, zou je dan het stadsarchief bezoeken?
    Geen idee.

Ja

Ja i loveit, gewoon dat je overal kan internetten

13. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom?
    Ja, Twitter het meest gewoon omdat dat het makkelijkste is, en hyves, girlscene en af en toe facebook maar daar snap ik nog steeds niks van haha

14. Heb je veel applicaties op je smartphone? Zo ja, van welke onderwerpen (bijv. Nieuws, games of social media). Je mag ook de namen van de apps opgeven.
    Twitter, NU,hyves,MSN, teveel games. Radio’s

15. Wat zijn je hobby’s?
    Creatief, computeren, winkelen, vriendje, vriendinnen

Geen idee.

Jaah.

1. Jongen/meisje?
    Meisje

2. Hoe oud ben je?
    17

Nee.

Ja.

Saai. Aan de ene kant wel nuttig, maar ik moet voor mijn examen saaie dingen leren, dus op dit moment saai.

Nee.

Oorlogen.

Nee, geen interesse in.

Nee.

Misschien. Het ligt eraan of het een interessante tentoonstelling is met nieuwe verhalen/feiten.

Nee.

-

Ja, Facebook, Girlscene forum en Hyves, om dingen te delen, en te kijken wat anderen te zeggen hebben.

-

15. Wat zijn je hobby’s?
    Tennis, TV, PC, afspreken met vriendje en vriendinnen.

Pfoe… 6 uur per dag?

Nee.

1. Jongen/meisje? meisje

2. Hoe oud ben je? 15

5. Wat vind je van het vak geschiedenis? Leuk en interessant

6. Is er iets waar je meer informatie over zou willen wat betreft geschiedenis? Ja, maar dat krijg ik waarschijnlijk nog wel de komende jaren

7. Welke onderwerpen uit de geschiedenis trekken je het meest? 2e wereldoorlog

8. Ben je wel eens in het Amsterdams stadarchief geweest? Waarom wel/niet? Niet, lijkt me saai

9. Weet je wat er n het Amsterdams stadarchief te zien is? Ik denk veel oude stukken van amsterdam

10. Als er meer te zien was over je antwoord bij vraag 6 en 7, zou je dan het stadsarchief bezoeken? Nee

11. Ben je in het bezit van een smartphone? nee, wel een ipod

13. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom? Ja hyves, facebook en fora, omdat ik het leuk vind om met mijn vrienden in contact te blijven

Veel spelletjes en ook van social media

15. Wat zijn je hobby’s? Acteren, volleybal en winkelen

16. Hoeveel tijd besteed je daar ongeveer aan? 3 uur in de week

1. Jongen/meisje?
    meisje

2. Hoe oud ben je?
    14

nee

ja, volgend jaar niet meer :grin:

afschuwelijk!!

nee :blush:

eigenlijk niks, ik heb echt een hekel aan geschiedenis

nee, ik woon in Enschede xD

nee

haha, daar heb ik niet echt iets in gevuld duss…

nee

hyves en girlscene (forum), ik vind het leuk en dan heb ik iets te doen als ik me verveel en op hyves kan ik met vriendinnen praten :stuck_out_tongue_winking_eye:

heb geen smartphone :grin:

15. Wat zijn je hobby’s?
    dansen, paardrijden, creatieve dingen, met vriendinnen afspreken

3 uur denk ik, en in het weekend meer, maar dat is heel verschillend.

1. Jongen/meisje?
    Meisje

2. Hoe oud ben je?
    16

Nee

Ja

Oke

Nee

Tweede Wereldoorlog en prehistorie

Nee, ik ken het niet

Nee

Nee, veel te ver weg

Ja

Ja, hij is gewoon heel makkelijk en werkt zoals hij moet werken

Ja, Twitter, fora, Facebook, Hyves, omdat ik hiermee in contact blijf met vrienden en mijn Zynga games kan bijhouden op Facebook

Ja, stuk of 10, games voornamelijk om de tijd te doden.

15. Wat zijn je hobby’s?
    Op fora zitten, Howrse, FarmVille, Flutter, mijn honden, tekenen en schrijven

Zo’n 6/7 uur

Ja, heel graag

1. Jongen/meisje? Meisje :heart:

2. Hoe oud ben je? Binnen 10 dagen 15 !

4. Krijg je geschiedenis als vak op school? Ja ;/
    5. Wat vind je van het vak geschiedenis? Soms saai tenzij het over Egypte, farao’s,… gaat.

5. Is er iets waar je meer informatie over zou willen wat betreft geschiedenis? Ehm, ik weet niet misschien leuke feiten of details over algemene onderwerpen?

6. Welke onderwerpen uit de geschiedenis trekken je het meest? Alles rond Egyptische culturen & godsdienst.

7. Ben je wel eens in het Amsterdams stadarchief geweest? Waarom wel/niet? Nee, niets voor mij & ik woon niet eens in Nederland :’)

8. Weet je wat er in het Amsterdams stadarchief te zien is? Waarschijnlijk iets over Geschiedenis?

9. Als er meer te zien was over je antwoord bij vraag 6 en 7, zou je dan het stadsarchief bezoeken? Ik denk het, maar tijdens school niet in mijn vrije tijd:’)

10. Ben je in het bezit van een smartphone? Nee :frowning_face:

11. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom? Ja, ik verveel me op de pc wat valt er anders te doen xd

12. Wat zijn je hobby’s? Shoppen, uitgaan met vrienden,…

13. Hoeveel tijd besteed je daar ongeveer aan? Zoveel mogelijk :’)

14. Verdiep je je graag in je hobby? haha, ja.

1. Jongen/meisje?
    2. Hoe oud ben je? 15
    4. Krijg je geschiedenis als vak op school? Ja.
    5. Wat vind je van het vak geschiedenis? Ik vind het een leuk, interessant vak en doe het graag.
    6. Is er iets waar je meer informatie over zou willen wat betreft geschiedenis? Over de Egyptenaren.
    7. Welke onderwerpen uit de geschiedenis trekken je het meest? De Egyptenaren, de WOI + WOII.
    8. Ben je wel eens in het Amsterdams stadarchief geweest? Waarom wel/niet? Nee, ik wist niet dat het bestond.
    9. Weet je wat er in het Amsterdams stadarchief te zien is? Nee.
    10. Als er meer te zien was over je antwoord bij vraag 6 en 7, zou je dan het stadsarchief bezoeken? Ik denk het wel als ik toevallig eens in Amsterdam ben.
    11. Ben je in het bezit van een smartphone? Ja.
    12. Zo ja, vind je het prettig in gebruik? Wat vind je er prettig aan? Ik vind het een erg fijne mobiel, maar ik heb er geen internet op dus ik kan niet op facebook/twitter etc.
    13. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom? Ja, twitter, fora, facebook, tumblr en hyves, maar hyves vind ik stom dus daar zit ik nooit meer op.
    14. Heb je veel applicaties op je smartphone? Zo ja, van welke onderwerpen (bijv. Nieuws, games of social media). Je mag ook de namen van de apps opgeven. Ik heb er wel heel veel op mijn iPod (+100), dus teveel om op te noemen.
    15. Wat zijn je hobby’s? The Sims spelen!
    16. Hoeveel tijd besteed je daar ongeveer aan? Niet meer, mijn Sims 2 en The Sims kan niet meer op de Mac, dus baal ik als een stekker…
    17. Verdiep je je graag in je hobby? Ja.
  1. Jongen/meisje?
    meisje

2. Hoe oud ben je?
    17

ik woonde in amsterdam

ja

saai

ja ik vind de prehistorie wel interessant

dat dus

nee. geen idee?

alle informatie over de stad lijkt me

nee.

nee

ja, facebook, twitter en hyves. omdat ik zo makkelijk contact kan houden met vrienden en kan lezen wat ze aan het doen zijn .

15. Wat zijn je hobby’s?
    hockeyen

3 x per week

ja!

-

@Pevensie eerste post; Ach, op school noemen we grof onderzoek quck and dirty enn ik dacht het klinkt wel lekker dus veel mensen klikken erop. Onderzoek is voor school, ik moet een interactief ‘iets’ maken en jongere meisjes zijn de doelgroep dus ik had ff snel onderzoekresultaten nodig.

Erg bedankt het is nu niet meer nodig!

UP!

Ik heb in de beginpost nieuwe vragen staan. Het is maar een korte vragenlijst, maar de informatie helpt me enorm! Het gaat er vooral om dat ik erachter kom welke interesses leerlingen hebben in de mode, vroeger en nu. Dus als je nog wat uitgebreider wilt antwoord doe dat dan, maar niet als antwoord op de vraag!

Alvast erg bedankt!

UP